جایگزین های سس گوجه فرنگی

به گزارش فارس کلوب، یافتن جایگزینی برای سس گوجه فرنگی در شرایطی که سس گوجه فرنگی تان در آشپزخانه تمام شده است بسیار اهمیت دارد. بنابراین، در چنین شرایطی، مواد و ترکیبات ساده و فراوانی وجود داشته که می توانند در صورت احتیاج به این سس در

جایگزین های سس گوجه فرنگی

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع:راسخون

یافتن جایگزینی برای سس گوجه فرنگی در شرایطی که سس گوجه فرنگی تان در آشپزخانه تمام شده است بسیار اهمیت دارد. بنابراین، در چنین شرایطی، مواد و ترکیبات ساده و فراوانی وجود داشته که می توانند در صورت احتیاج به این سس در آخرین لحظه به اسم صرفه جویی کننده در زمان مورد استفاده قرار گیرند.

سس گوجه فرنگی یکی از متداول ترین سس هایی است که در درجه اول از گوجه فرنگی تهیه می شود. این محصولی است که از پختن گوجه فرنگی تازه بدست می آید و این پخت تا زمانی ادامه می یابد که سسی با غلظت میانه حاصل گردد سپس آن را صاف نموده و پوست و دانه های درون این سس برداشته می شود. گوجه فرنگی به علت طعم قوی، محتوای مایع پایین خود، گوشت بسیار نرمی که به راحتی از هم می پاشد، و ترکیب مناسب آن برای تبدیل شدن به سس غلیظ به هنگام پخته شدن، به اسم برترین گزینه جهت تهیه سس به شمار میرود.

ساده ترین سس گوجه فرنگی از گوشت گوجه فرنگی خرد شده تشکیل شده است که در کمی روغن زیتون و با حرارت ملایم تا زمانی که طعم خامی خود را از دست دهد پخته شده و سپس با نمک طعم دار می شود. این سس به اسم پایه و یا افزودنی به سوپ ها و سس های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این سس به طور معمول به جای آنکه به اسم چاشنی و ادویه استفاده شود به اسم قسمتی از غذا بکار می رود. اگرچه این سس هم با گوشت و هم سبزیجات خوشمزه می شود، اما بیشتر به اسم سس پاستای ایتالیایی معروف شده است. غلظت این سس کمتر از رب گوجه فرنگی است و غلظت رقیق تری از پوره گوجه فرنگی دارد. آب یا هر مایع طعم دار مانند استاک یا عصاره گوشت معمولاً به منظور حفظ آن از خشک شدن بیش از حد، افزوده می شود. به هنگام پختن پوره سس گوجه فرنگی، سیر و پیاز اغلب پیش از افزودن گوجه فرنگی و در ابتدا پخته و یا تفت داده می شوند. سایر چاشنی ها ریحان، پونه کوهی، جعفری، فلفل قرمز تند و یا فلفل سیاه، و گوشت چرخ نموده و یا خرد شده را شامل می شود.

جایگزین های سس گوجه فرنگی

رب گوجه فرنگی به اسم ساده ترین جایگزین سس گوجه فرنگی مورد استفاده قرار می گیرد. به منظور جایگزین رب گوجه فرنگی با یک فنجان سس گوجه فرنگی، 3 /4 فنجان رب گوجه فرنگی را با 1 فنجان آب مخلوط نموده و سپس در صورت احتیاج به آن نمک بزنید. می توان کنسرو گوجه فرنگی را بجای سس آن با مخلوط کردن 1 فنجان کنسرو گوجه فرنگی خورشتی با آب تا زمان رسیدن به غلظتی یکدست بدست آورد. آب گوجه فرنگی جایگزین خوبی برای سس آن است. برای 1 /2 فنجان سس گوجه فرنگی و 1 /2 فنجان آب، 1 فنجان آب گوجه فرنگی به علاوه کمی نمک و شکر می توان استفاده کرد. جایگزین بسیار سهل الوصول برای سس گوجه فرنگی، پوره آن است. برای 1 /2 فنجان سس گوجه فرنگی و 1 /2 فنجان آب، 1 فنجان پوره گوجه فرنگی به همراه کمی نمک و شکر استفاده می شود. جایگزینی که به راحتی در دسترس می باشد سس کچاپ است. برای 3 /4 فنجان سس گوجه فرنگی و 1 فنجان آب، 2 فنجان سس کچاپ استفاده می شود. استفاده از سوپ گوجه فرنگی هرچند چندان معمول نمی باشد، اما به اسم جایگزینی بزرگ عمل می نماید. در واقع، 1 عدد کنسرو سوپ گوجه فرنگی (3 /4 10 اونس) می تواند جایگزین 1 فنجان سس گوجه فرنگی به علاوه 1 /4 فنجان آب شود. در حین استفاده از این جایگزین ها مراقب غلظت آن باشید. به این علت که کچاپ، پوره و یا آب گوجه فرنگی و گوجه فرنگی تازه مقدار آب بیشتری از رب گوجه فرنگی دارند، بنابراین بایستی مقدار آب و مایع بکار رفته در غذا را که مورد احتیاج غلظت بخشیدن به آن است کاهش دهید. به اسم مثال، در صورتی که 1 قاشق غذاخوری از رب گوجه فرنگی را با 1 فنجان آب مخلوط می کنید، مقدار غلظتی که بدست می آورید تقریباً مشابه با غلظت کنسرو سس گوجه فرنگی است. بنابراین بایستی از کنسرو سس در غذای خود بجای 1 فنجان مایع و 1 قاشق غذاخوری رب بهره ببرید.

جایگزین هایی که در بالا اشاره شد، نه تنها به راحتی آماده می شوند، بلکه همان طعم و بافت را به مواد غذایی می بخشند. بنابراین روزهایی که سس گوجه فرنگی تان تمام شده است، این جایگزینها را آماده و یا برداشته و در غذای خود استفاده نموده و با عزیزانتان نوش جان کنید.

منبع: راسخون

به "جایگزین های سس گوجه فرنگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جایگزین های سس گوجه فرنگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید