سامان دهی کلیسای نسطوریان و گوردخمه های جزیره خارگ

به گزارش فارس کلوب، معاون میراث فرهنگی استان بوشهر گفت:کلیسای نسطوریان و گوردخمه های پالمیران خارگ سامان دهی شد.

سامان دهی کلیسای نسطوریان و گوردخمه های جزیره خارگ

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر، نصرالله ابراهیمی امروز سه شنبه 21 دی 1400 گفت: یکی از آثار ارزشمند جزیره تاریخی خارگ گوردخمه های پالمیران است که برای حفاظت بهینه این اثر، عملیات اجرایی تثبیت دیواره ها، ستون گذاری و کار بندکشی سنگ ها اجرا شده است.

معاون میراث فرهنگی استان بوشهر اضافه نمود: پاک سازی، کف سازی با سنگ گرانیت در فضای داخلی گوردخمه ها، شن پاشی 1200 مترمربع از محیط پیرامونی، درزبندی و عایق بندی پشت بام از دیگر کارهایی بوده که برای بهبود شرایط موجود، مورد بازسازی قرار گرفته است.

او ادامه داد: از دیگر آثار تاریخی جزیره خارگ می توان به کلیسای نسطوریان اشاره نموده که در راستای این سامان دهی، عملیات پاک سازی و تثبیت دیواره ها در این اثر اجرا شده است.

ابراهیمی در سرانجام کار بوته کنی و نمک پاشی محوطه پیرامون کلیسای نسطوریان برای جلوگیری از رویش گیاهان را مهم دانست و گفت: هدف ما از بازسازی و سامان دهی آثار حفاظت بهینه، احیای اثر و زمینه سازی مناسب برای بازدید علاقه مندان از آثار تاریخی بوده که به همین منظور برای زیبایی بخشیدن به آنها به طور کامل مورد نورپردازی قرار گرفته اند.

منبع: توریسم آنلاین

به "سامان دهی کلیسای نسطوریان و گوردخمه های جزیره خارگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامان دهی کلیسای نسطوریان و گوردخمه های جزیره خارگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید