معاون قوه قضاییه: در هر جای قوه قضاییه که امکان دارد امور را باید به مردم واگذار کنیم

به گزارش فارس کلوب، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: در حکمی که رهبری برای رئیس قوه صادر کردند بر مردمی بودن قوه قضاییه تأکید شده است و ما در هر جای قوه قضاییه که امکان دارد باید امور را به مردم واگذار کنیم.

معاون قوه قضاییه: در هر جای قوه قضاییه که امکان دارد امور را باید به مردم واگذار کنیم

به گزارش گروه اجتماعی فارس کلوب، علی غلامی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه بعد از ظهر امروز در مراسم رونمایی از سامانه مشارکت های مردمی قوه قضاییه در جمع کنندگان برخی سازمان های مردم نهاد اظهار کرد: شهید مطهری در کتاب آینده انقلاب اسلامی می فرمایند که 4 ایمان در امام وجود داشت که بی نظیر بود؛ ایمان به خدا، ایمان به هدف، ایمان به راه و ایمان به مردم.

وی افزود: اینکه جایگاه مردم کجاست جای بحث ندارد؛ همین کافی است که مردم ما در چند ماه می توانند ما را از واردکننده ماسک به صادرکننده ماسک تبدیل کنند اگر مانعی نباشد و مجوزی نخواهد. مزیت رقابتی جمهوری اسلامی ایران در مقایسه با سایر نظام های سیاسی مردم آن هستند که همیشه پای کار هستند و نظیری برای این مردم در دنیا سراغ ندارم.

غلامی ادامه داد: چند ویژگی در نهاد های مردمی هست که آن ها را بسیار خاص می کند که عبارت است از فراگیری، نفوذ، تنوع، اخلاص، خلاقیت و قدرت شناسی که نهاد های دولتی در این موارد اصلا نمی توانند با نهاد های مردمی رقابت کنند.

معاون قوه قضاییه گفت: در حکمی که رهبری برای رئیس قوه صادر کردند بر مردمی بودن قوه قضاییه تأکید شده است. بسکمک مردمی بودن را مردمی بودن رئیس قوه قضاییه برداشت می کنند و اینکه ایشان در میان مردم باشد که این جفا به مردم و کلام حضرت آقاست.

وی شرح داد: ما در هرجای قوه قضاییه که امکان دارد باید امور را به مردم واگذار کنیم.

غلامی درباره سامانه مشارکت های مردمی قوه قضاییه اظهار کرد: ما این موضوع را به صورت سامانه تعریف کرده ایم؛ چراکه می توان آن را به صورت روزانه ارتقا داد.

وی افزود: در عناوین مجرمانه کار آسان است، به این نحو که شما اعلام جرم می کنید و قوه قضاییه به آن رسیدگی می کند، اما همانطور که برخی از دوستان اشاره کردند در برخی مسائل جرمی رخ نداده و امکان اعلام جرم نیست، اما مشکل، مشکل بزرگی است مانند بحث بچه ها زباله گرد که در این موارد به ما بگویید و ما شما را کمک خواهیم داد.

غلامی در انتها گفت: چندی پیش به کارخانه ارج رفتیم، برخی از بخش های کارخانه ارج شبیه سوریه بود. بسکمک از سقف ها ریخته بود. کارخانه ای قدیمی که قبل از انقلاب به کشور های زیادی صادرات داشته است به این روز افتاده است لکن قوه قضاییه از تمام ظرفیتش برای کمک به این موارد استفاده می کند.

در انتهای این جلسه سامانه مشارکت های مردمی قوه قضاییه از طریق معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه افتتاح شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "معاون قوه قضاییه: در هر جای قوه قضاییه که امکان دارد امور را باید به مردم واگذار کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون قوه قضاییه: در هر جای قوه قضاییه که امکان دارد امور را باید به مردم واگذار کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید