هزاران نفر در مرکز سودان خواهان انحلال دولت انتقالی شدند

به گزارش فارس کلوب به نقل از دیلی صباح، هزاران تن از مردم سودان روز شنبه با برگزاری تظاهرات در خیابان های خارطوم، دولت انتقالی در این کشور را عامل شکست مالی و سیاسی سودان دانسته و خواهان انحلال آن شدند.

هزاران نفر در مرکز سودان خواهان انحلال دولت انتقالی شدند

این تظاهرات در حالی برگزار گردید که صحنه سیاسی سودان شاهد تشدید شکاف و تفرقه در میان جناح های رقیبی است که پس از برکناری عمر البشیر رئیس جمهور این کشور در آوریل 2019 راهنمایی سکان این کشور را به وسیله یک دوره گذار پرفراز و نشیب در دست گرفته اند.

سازماندهی تظاهرات روز شنبه به وسیله جناحی منشعب از نیروهای آزادی و تغییر - یک ائتلاف غیرنظامی که رهبری اعتراض ها علیه عمر البشیر را برعهده داشت و به بازیگری مهم در دوران انتقال تبدیل شد- صورت گرفت.

منتقدان تظاهرات روز شنبه مدعی هستند که این تظاهرات به رهبری اعضای ارتش و نیروهای امنیتی برگزار گردیده و شامل افرادی می گردد که هوادار رژیم پیشین هستند.

تظاهرکنندگان بنرهایی در دست داشتند که بر روی آنها عباراتی همانند انحلال دولت نقش بسته بود، در حالی که گروهی دیگر از تظاهرکنندگان شعار یک ارتش، یک ملت و ارتش برای ما نان آورد را سر دادند.

لازم به ذکر است که روز آدینه، عبدالله حمدوک نخست وزیر سودان هشدار داد که دولت انتقالی با بدترین و خطرناک ترین بحران روبروست.

این در حالی است که حمایت از دولت انتقالی طی ماههای اخیر و در پی اعمال اصلاحات سختگیرانه در حوزه مالی رو به کاهش گذارده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "هزاران نفر در مرکز سودان خواهان انحلال دولت انتقالی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزاران نفر در مرکز سودان خواهان انحلال دولت انتقالی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید