اخبار و رویدادها

6 راهکار کاربردی برای تبدیل مانیتور به تلویزیون

آیا دوست دارید از مانیتور خود به عنوان یک تلویزیون استفاده کنید؟ در دنیای امروز، بسکمک از وسایل الکترونیکی دارای کاربردهای چندگانه ای هستند و امکان انجام چندین وظیفه را با یک دستگاه فراهم می کنند. استفاده از مانیتور به عنوان یک تلویزیون، می تواند به...

27 فروردین 1403

اتاق فرمان اتمی شوروی، عکس

طراحی سلاح هیدروژنی شوروی تحت رهبری ایگور کورچاتوف و گروه فیزیکدانان آندره ساخاروف، ویکتور آدامسکی، یوری بابایف، یوری اسمیرنوف، یوری تروتنیف و دیگران انجام می شد. 5 اوت 1963 اتحاد شوروی، آمریکا و انگلیس در مسکو توافق نامه درباره منع آزمایش سلاح هسته...

26 اسفند 1402

جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث چقدر است؟ ، جدول مبلغ دیرکرد روزانه

خودروهایی که فاقد بیمه شخص ثالث هستند، جریمه خواهند شد. بر همین اساس، بیمه مرکزی لیست مبلغ جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث را گفت تا برابر مقررات با متخلفان برخورد شود. رانندگانی که در زمان مقرر اقدام به تمدید بیمه شخص ثالث خودرو خود نکرده باشند، مشمول جریمه...

29 بهمن 1402

گوشی پرچمدار تازه سامسونگ در دنیای واقعی، عکس

دیجیاتو نوشت: تنها چند هفته قبل از معرفی رسمی سری گلکسی S24، حالا تصاویر واقعی گلکسی اس 24 اولترا به سطح اینترنت راه پیدا نموده است. در این تصاویر که کیفیت نسبتاً خوبی دارند، می توانیم طراحی جلو و عقب گوشی را ببینیم.

16 دی 1402

مرگ تلخ یک مقام امنیتی براثر تصادف ، سانحه برای استاندار یک استان مهم کشور

غلامرضا محمدی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان خوروبیابانک عصر امروز براثر تصادف جان باخت.

31 شهریور 1402

یاقوت سرخ، مسی نو بارسلونا؟ ، شگفت زدگی دنیای فوتبال از ستاره نوظهور فوتبال اسپانیافرزند لاماسیا

چپ پای نوظهور فوتبال اسپانیا، همه را شگفت زده نموده است و ژاوی امید زیادی به درخشش این بازیکن در بارسلونا دارد.

19 شهریور 1402

خوشحالی رونالدو پس از اولین قهرمانی با النصر!

ابرستاره پرتغالی بعد از اولین قهرمانی با النصر عربستان از همه تشکر کرد.

22 مرداد 1402

عکس ، راز عظمت مشتری فاش شد!

یک تصویر دیدنی تازه منتشر شده به وسیله رصدخانه جنوبی اروپا (ESO) سرنخ هایی در خصوص چگونگی تشکیل سیاراتی به جرم مشتری به ما می دهد.

6 مرداد 1402

دستاوردهای مهم رئیسی در آفریقا ، رئیسی: آفریقا سرزمین فرصت هاست؛ مورد غفلت واقع نشود

سیدابراهیم رئیسی پس از بازگشت از سفر منطقه ای به آفریقا، تقویت عمق راهبردی جمهوری اسلامی ایران را از اهداف اصلی سفر به آفریقا برشمرد و گفت: آفریقا سرزمین فرصت هاست و نباید مورد غفلت واقع شود.

23 تیر 1402

9 سد مهم تأمین آب شرب با ذخایر زیر 20درصد

تسنیم نوشت: بر اساس جدیدترین آمار رسمی شرکت مدیریت منابع آب ایران، ذخایر فعلی سد های کشور بالغ بر 30 میلیارد و 110 میلیون مترمکعب است که نسبت به ذخایر 25 میلیارد و 50 میلیون مترمکعبی سد های کشور در زمان مشابه سال قبل، رشدی 20 درصدی دارد.

11 تیر 1402

اردوغان: ما و ترک های قبرس نمی خواهیم 50 سال دیگر را از دست بدهیم

ایسنا نوشت: رئیس جمهور ترکیه امروز دوشنبه در نشست خبری مشترک با رئیس جمهور منطقه قبرس شمالی گفت که اگر قرار است بازگشتی به میز مذاکره صورت گیرد، تنها راه آن به رسمیت شناختن جمهوری قبرس ترک نشین شمالی است.

25 خرداد 1402

با تشکر از عبدالله

رقابت های بیست ودومین دوره لیگ برتر ایران در شرایطی به خاتمه رسید که پرسپولیس در جدالی نفس گیر با سپاهان جام قهرمانی را به دست آورد؛ گو اینکه به غیر از کوشش برای قهرمانی، در انتهای جدول هم رقابتی باورنکردنی برای بقا شکل گرفته بود. پیش از آغاز بازی های...

30 اردیبهشت 1402

مؤسسات پخش کتاب ناشران استانی را فراموش نکنند

راهنمایی الله امینیان، در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در گرگان، گفت: نشر نارنجستان در سال 1382 باهدف کشف و معرفی نویسندگان جوان و نوقلم و اقدامی عملی برای یاری به توسعه فرهنگ کتاب و کتاب خوانی و ارتقای صنعت نشر استان گلستان تأسیس شده است و تا به امروز...

14 اردیبهشت 1402

3 ربات برگزیده در لیگ پرنده مسابقات روبوکاپ آزاد معرفی می گردد

به گزارش خبرنگاران، محمد نوروزی مسئول لیگ ربات های پرنده در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در ابتدا 15 تیم ثبت نام کردند که در نهایت تعدادی از نظر فنی رد شدند، گفت: در این لیگ 7 ربات پرنده به رقابت می پردازند و قرار است 3 تیم برگزیده معرفی گردد.

6 اردیبهشت 1402

اثری از ادبیات نوجوان آلمان با عنوان سی وپنجم ماه مه منتشر شد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران (ایبنا)؛ رمان نوجوان سی وپنجم ماه مه نوشته اِریش کِستِنر با ترجمه سپیده خلیلی از سوی کتاب های مهتاب (واحد کودک ونوجوان محراب قلم) روانه بازار نشر شد.

4 اردیبهشت 1402

رشد 50 درصدی قیمت تخم مرغ ، تخم مرغ 30 تایی موجود نیست

آنالیز میدانی اکوایران از مغازه های سطح شهر نشان میدهد، فروشگاه ها به علت رشد قیمت تخم مرغ در روزهای اخیر تخم مرغ 30 تایی عرضه نمی نمایند. درحال حاضر در مغازه های سطح شهر هر عدد تخم مرغ بین 4 تا 4.5 عرضه میشود. برهمین اساس قیمت یک شانه 30 تایی تخم مرغ حدود بین...

28 فروردین 1402

حیدری: سخت ترین مصاف فصلمان با طرفدار بود

مربی تیم فوتبال استقلال گفت: سخت ترین بازی فصل ما بود. می دانستیم تیمی که ساکت الهامی سرمربی آن است تیم خوبی است.

27 فروردین 1402

ترفند نانویی برای رهایش کارآمدتر دارو درون بدن

به گزارش خبرنگاران، محققان با آزمایش روی موش ها نشان دادند که می توان با یاری نانوذرات لیپیدی، داروها را با کارایی بالاتر به اندام هایی نظیر لوزالمعده وارد کرد.

22 فروردین 1402

جزئیات منابع و ضرایب دروس و ثبت نام در آزمون ورودی مدارس سمپاد ، مهلت ثبت نام؛ فقط تا 5 روز آینده

سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان منابع امتحانی و شرایط شرکت در آزمون های ورودی دبیرستان های دوره اول و دوم استعدادهای درخشان را در سال تحصیلی 1403-1402 اظهار داشت.

20 فروردین 1402

2 ورزشکار زن و مرد ایرانی با مهاجرت به تیم پناهندگان دنیا پیوستند

فدراسیون جهانی وزنه برداری ترکیب تیم پناهندگان را علام کرد که در این بین نام 2 ایرنی هم دیده می گردد.

18 فروردین 1402
تعداد: (794)