پژوهشگران دانشگاه رازى پیروز به بومی سازی تجهیزات فتوراکتور های آزمایشگاهی شدند

به گزارش فارس کلوب، عضو هیئت علمی گروه شیمی کاربردی دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: پژوهشگران این دانشگاه پیروز به بومی سازی تجهیزات فتوراکتور های آزمایشگاهی و منابع تغذیه الکتریکی فتوراکتور ها با هدف تصفیه آب شدند.

پژوهشگران دانشگاه رازى پیروز به بومی سازی تجهیزات فتوراکتور های آزمایشگاهی شدند

على اکبر زینتی زاده، عضو هیات علمی گروه شیمی کاربردی دانشگاه رازی کرمانشاه در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرگزارى دانشجو، از بومی سازی تجهیزات فتوراکتور های آزمایشگاهی، منبع تابشی شبیه ساز نور خورشید و منابع تغذیه الکتریکی فتوراکتور ها با هدف تصفیه آب توسط پژوهشگران این دانشگاه اطلاع داد.

عضو هیات علمی گروه شیمی کاربردی دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: با طراحی و ساخت فتوراکتور های متعدد در مقیاس آزمایشگاهی که نمونه داخلی ندارند به دنبال تسهیل دسترسی به توسعه همکاری های بین دانشگاهی، آماده سازی زیرساخت مناسب جهت ایجاد کارگروه تخصصی در زمینه گسترش علوم مرتبط و انجام مطالعات بهینه سازی و افزایش مقیاس فرآیند های فتوکاتالیستی تصفیه آب و پساب هستیم.

موسس آزمایشگاه ارائه خدمات نوین فتوکاتالیستی در کرمانشاه اضافه کرد: یکی از اهداف بلندمدت این مجموعه، علاوه بر ارائه خدمات تخصصی در این زمینه و فراهم کردن بستر لازم برای توسعه همکاری های بین دانشگاهی، آماده سازی زیرساخت مناسب جهت ایجاد کارگروه تخصصی در زمینه گسترش علوم مرتبط و انجام مطالعات بهینه سازی و افزایش مقیاس فرآیند های فتوکاتالیستی تصفیه آب و پساب در دانشگاه رازی است.

زینتی زاده ادامه داد: این آزمایشگاه تا به حال با طراحی و ساخت فتوراکتور های متعدد در مقیاس آزمایشگاهی که نمونه داخلی ندارند، توانسته جهت دسترسی به این هدف عظیم را هموار کند. یکی از اهداف این آزمایشگاه، معرفی پتانسیل انرژی تجدیدپذیر در حفاظت از محیط زیست است که طی سال های اخیر با شرکت در نمایشگاه های تخصصی پیروز به جلب توجه پژوهشگران جوان به مطالعه و کاربرد این روش های تصفیه نوین شده ایم.

وى اضافه کرد: در این راستا با تاسیس گروه پژوهشی فرآیند های فتوکاتالیستی تصفیه آب و پساب، به عنوان یکی از گروه های پژوهشی مرکز تحقیقات محیط زیست، سعى داریم که بتوانیم در بومی سازی و گسترش این فناوری در کشور گامی موثر برداریم.

عضو هیات علمی گروه شیمی کاربردی دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: طراحی و ساخت فتوراکتور های آزمایشگاهی، طراحی و ساخت منبع تابشی شبیه ساز نور خورشید، طراحی و ساخت منابع تغذیه الکتریکی فتوراکتورها، سنتز و شناسایی انواع فتو کاتالیست های فعال در نور مریی و ماورابنفش از اقدامات صورت گرفته در این آزمایشگاه است که توسط هومن رضایی، پژوهشگر مرکز تحقیقات محیط زیست و دانشجوی دکتری رشته شیمی کاربردی دانشگاه رازی صورت گرفته است. این تجهیزات به ما یاری می نمایند تا به وسیله انرژی نور خورشید، تحت شرایط کنترل شده آب را تصفیه کنیم.

وى اظهار کرد: ارائه خدمات تخصصی در زمینه آنالیز خواص نوری و عملکردی فتوکاتالیست ها، آنالیز توانایی گندزدایی نوری فتوکاتالیست ها، ارائه مشاور تخصصی با اهداف کاربردی استفاده از نور خورشید در تصفیه پساب های خاص و مطالعات افزایش مقیاس فتوراکتور های آزمایشگاهی، از جمله خدمات قابل ارائه در این آزمایشگاه هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "پژوهشگران دانشگاه رازى پیروز به بومی سازی تجهیزات فتوراکتور های آزمایشگاهی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پژوهشگران دانشگاه رازى پیروز به بومی سازی تجهیزات فتوراکتور های آزمایشگاهی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید