هر 45 دقیقه یک زن ایرانی به سرطان پستان مبتلا می گردد ، جراحی قابل حذف از مسیر درمان نیست ، در دهه آینده شاهد جوان شدن مبتلایان این سرطان خواهیم بود

به گزارش فارس کلوب، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: بالای 99 درصد افراد مبتلا به سرطان پستان باید 3 مسیر درمانی یعنی شیمی درمانی، هورمون درمانی و رادیوتراپی را سپری نمایند.

هر 45 دقیقه یک زن ایرانی به سرطان پستان مبتلا می گردد ، جراحی قابل حذف از مسیر درمان نیست ، در دهه آینده شاهد جوان شدن مبتلایان این سرطان خواهیم بود

به گزارش فارس کلوب، ناهید نفیسی دانشیار دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: سرطان پستان، شایع ترین سرطان در کشور است که سهم مردان از آن حدود یک تا 2 درصد است.

وی با عنوان این مطلب که سالانه 14 تا 15 هزار بیمار تازه مبتلا به سرطان پستان در کشور شناسایی می شوند، اضافه نمود: هر 45 دقیقه یک زن در کشور به سرطان پستان مبتلا می گردد و متأسفانه مقدار شیوع این نوع سرطان به سرعت در حال افزایش است.

سخنران دومین همایش ملی سرطان، با اذعان به این موضوع که شرایط شیوع سرطان در جهان نیز همین گونه است، گفت: سرطان پستان در جهان از شیوع بالایی برخوردار است، اما در بعضی کشورها شاهد کاهش سرعت رشد شیوع و در بعضی کشورها از جمله ایران، با شتاب بیشتری در حال افزایش است.

فلوشیپ جراحی سرطان پستان ادامه داد: پیش بینی می گردد تا 2030 موارد تازه ابتلا به سرطان پستان در کشور به 50 درصد و تا 2040 به 60 درصد افزایش یاید.

پیر شدن جمعیت؛ دلیل شیوع سرطان پستان/ در زمینه پیشگیری خیلی پیروز نبوده ایم

معاون آموزش و پژوهش بیمارستان رسول اکرم (ص)، در مورد علل افزایش موارد سرطان پستان در کشور، گفت: یکی از مهم ترین عوامل، پیر شدن جمعیت کشور است، دهه شصتی ها به سمت میانسالی رفته اند و از همبن رو، دهه آینده هجمه ای از افزایش سرطان ها را شاهد خواهیم بود.

نفیسی اضافه نمود: متناسب با شیوع سرطان ها، تعداد جراحان سرطان، مراکز رادیوتراپی، شیمی درمانی و تجهیزات مورد احتیاج در حال افزایش است تا در دهه آینده که با افزایش سرطان ها روبرو می شویم، عقب نمانیم.

وی تاکید نمود: کشور در زمینه تشخیص و درمان سرطان ها جلو است، اما در زمینه پیشگیری خیلی پیروز نبوده ایم.

فلوشیپ جراحی سرطان پستان به مسائل زیست محیطی به عنوان عوامل افزایش شیوع سرطان ها اشاره نمود و گفت: جامعه پزشکی در این خصوص هیچ دخل و تصرفی ندارد و متولیان امر می بایست اقدامات عاجلی در زمینه مقابله با آلودگی هوا، آب، خاک و…، انجام دهند.

15 درصد موارد سرطان پستان ارثی و 10 درصد ژنتیک است

نفیسی با عنوان این مطلب که 15 درصد موارد سرطان پستان ارثی است، اضافه نمود: 10 درصد به ژن افراد مربوط می گردد و بقیه هم، ژن هایی است که فعلاً معین نشده اند.

سخنران دومین همایش ملی سرطان تاکید نمود: با وجود شیوع بالای سرطان پستان در کشور، در 85 درصد موارد شاهد بقا طول عمر بیمار پس از درمان هستیم. البته باید توجه کرد که تشخیص زودهنگام و انجام کارهای تشخیصی مثل ماموگرافی و سونوگرافی برای زنان 35 و 40 سال به بالا، نقش مهمی در روند درمان افراد مبتلا دارد.

وی با عنوان این مطلب که برترین روش های درمانی مطابق با جهان در ایران نیز در حال اجرا است، ادامه داد: سالانه 6 نفر دوره رسمی فلوشیپ جراحی پستان را سپری می نمایند و در دهه آینده هیچ دانشگاه علوم پزشکی در کشور بدون فلوشیپ جراحی سرطان پستان نخواهد بود.

99 درصد مبتلایان سرطان پستان باید 3 مسیر درمانی را طی نمایند

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی ایران با تاکید بر اینکه بالای 99 درصد افراد مبتلا به سرطان پستان می بایست 3 مسیر درمانی یعنی، شیمی درمانی، هورمون درمانی و رادیوتراپی را سپری نمایند، توضیح داد: جراحی قابل حذف شدن از مسیر درمان نیست.

نفیسی در ادامه به برنامه هایی که در دومین همایش ملی سرطان پیش بینی شده است، اشاره نمود و گفت: در همایش پیش رو، چند خدمت تازه برای بیماران ارائه خواهد شد.

در دهه آینده شاهد جوان شدن بیماران مبتلا به سرطان پستان خواهیم بود

سخنران دومین همایش ملی سرطان به برگزاری پنل سرطان پستان در جوانان اشاره نمود و اضافه نمود: با توجه به اینکه دهه آینده شاهد جوان شدن بیماران مبتلا به سرطان پستان خواهیم بود، روش های درمانی برای این افراد را در این پنل به بحث و تبادل نظر خواهیم گذاشت.

فلوشیپ جراحی سرطان پستان تاکید نمود: دهه آینده 25 درصد افراد مبتلا در گروه سنی زیر 40 سال خواهند بود.

منبع: همشهری آنلاین

به "هر 45 دقیقه یک زن ایرانی به سرطان پستان مبتلا می گردد ، جراحی قابل حذف از مسیر درمان نیست ، در دهه آینده شاهد جوان شدن مبتلایان این سرطان خواهیم بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر 45 دقیقه یک زن ایرانی به سرطان پستان مبتلا می گردد ، جراحی قابل حذف از مسیر درمان نیست ، در دهه آینده شاهد جوان شدن مبتلایان این سرطان خواهیم بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید