امیرعبداللهیان: مناسبات با روسیه در مسیر درست واقع شده است

به گزارش فارس کلوب، وزیر خارجه کشورمان در ادامه برنامه سفرش به مسکو با لئونید اسلوتسکی، رئیس کمیسیون روابط خارجی دوما و رئیس حزب لیبرال دموکرات ملاقات کرد.

امیرعبداللهیان: مناسبات با روسیه در مسیر درست واقع شده است

به گزارش فارس کلوب، رییس کمیسیون سیاست خارجی دومای روسیه در این نشست با بیان اینکه توجه بسیار زیادی به پروژه های مهم از جمله کریدور شمال - جنوب داریم، گفت: از ایران به خاطر همکاری شفاف و بی سابقه اش با ما، تشکر می کنیم.

وی با بیان اینکه در مورد خط رشت - آستارا در حال حاضر می توان با کامیون بار حمل کرد، در ادامه بیان کرد که وزیر حمل و نقل ایران در حال حاضر در مسکو است و در زمینه پروژه شمال - جنوب در حال مذاکره است.

اسلوتسکی بعلاوه گفت: دستیار رئیس جمهور روسیه 7 آوریل برای پیگیری این پروژه به تهران سفر می نماید.

امیرعبداللهیان نیز در این نشست گفت: مناسبات ایران و روسیه در مسیر درست خود واقع شده است و تماس های دو کشور در سطوح مختلف سرعت گرفته و از این که روسای جمهور دو کشور به طور مستمر و از نزدیک در تماسند خرسندیم.

وی سفر پوتین به تهران و ملاقات وی با رهبری را یک تحول مهم در مناسبات دانست و گفت: نتیجه ملاقات پوتین و رئیسی پیشرفت و تنوع بخشی به همکاری هاست.

وی تاکید نمود: دیپلماسی مجلسی سهم مهمی در این رویداد ایفا می نماید. در کمیسیون عالی توسعه مجلسی علاوه بر روسای کمیسیون دو مجلس مقامات دولتی دو کشور هم در حضور دارند و تماس هاو ملاقاتهای مقامات دو کشور در سطوح مختلف شتاب گرفته است.

وزیر امور خارجه کشورمان ادامه داد: با بیان اینکه علاوه بر فرمت ملاقاتهای سطح بالا، فرمت پیروز مجلسی را نیز در پیش رو داریم، گفت: کوشش می کنیم زیرساخت ها را برای همکاری های تجاری، بین المللی، گردشگری، تجاری و دفاعی فراهم گردد.

در این ملاقات تعدادی از اعضای کمیسیون سیاست خارجی دوما، بعلاوه معاون رئیس دوما و رئیس گروه دوستی مجلسی ایران و دومای روسیه و تعدادی از معاونان و مدیران کل وزارت خارجه کشورمان و بعلاوه سفیر ایران در مسکو حضور داشتند.

حسین امیرعبداللهیان که سه شنبه شب وارد مسکو شد، صبح چهارشنبه با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه ملاقات و پس از آن در نشست خبری مشترک با وی شرکت کرد.

311311

منبع: خبرآنلاین

به "امیرعبداللهیان: مناسبات با روسیه در مسیر درست واقع شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیرعبداللهیان: مناسبات با روسیه در مسیر درست واقع شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید