تاکسی هوایی هم به ایران آمد، راه اندازی دو راستا ایرتاکسی تا سرانجام سال در کشور

به گزارش فارس کلوب، شهرام آدم نژاد معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: ایران دارای قدیمی ترین صنعت هواپیمایی در منطقه است و با وجود فشارهای زیاد تحریم ها روی صنعت هوایی، باید با کمک این تجارب وارد فاز جدیدی از صنعت حمل و نقل هوایی شویم.

تاکسی هوایی هم به ایران آمد، راه اندازی دو راستا ایرتاکسی تا سرانجام سال در کشور

وی ادامه داد: تا به امروز در حوزه هوانوردی عمومی کار جدی انجام نداده ایم اما به علت درخواست زیاد مردم برای داشتن هواپیماهای شخصی و همچنین توسعه صنعت حمل و نقل هوایی، هوانوردی عمومی در کشور آغاز به کار می کند. به همین علت دو جهت تاکسی هوایی در سال جاری در کشور راه اندازی می شود.

آدم نژاد به مفاد تفاهمنامه اجرایی جهت توسعه هوانوردی عمومی اشاره کرد و گفت: ایجاد ساختار مقرراتی برای توسعه هوانوردی در فرودگاه های کوچک اما پیشرفته هم یکی از موضوعات مهم در این بخش است.

وی با توضیح اینکه اکنون تعداد زیادی از فرودگاه های کشور زیان ده هستند، افزود: می توان با توسعه هوانوردی عمومی به زیان ده بودن این فرودگاه ها سرانجام داد.

علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری هم گفت: درباره هواپیماهای فوق سبک تصمیماتی گرفته ایم و 100 فروند هواپیمای سبک داریم و قرار است با اجرای این طرح این هواپیماها در فرودگاه ها فعال شود. بستر مستقلی هم در سازمان هواپیمایی کشوری در این باره راه اندازی و مجوزهای آن صادر شده است.

تاکسی های هوایی اصطلاحی است که برای هواپیماهای دربستی در فرودگاه ها به کار گرفته می شود که مسافران می توانند بدون معطلی فورا با در اختیار گرفتن این تاکسی های پرنده به مقصد خود برسند. در صورت تحقق وعده وزارت راه برای افتتاح خط تاکسی هوای، ایران برای نخستین بار به جمع کشورهایی دارای این خدمات می پیوندد.

منبع: گردشبان

به "تاکسی هوایی هم به ایران آمد، راه اندازی دو راستا ایرتاکسی تا سرانجام سال در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکسی هوایی هم به ایران آمد، راه اندازی دو راستا ایرتاکسی تا سرانجام سال در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید