شرح مسئول برگزاری پرسپولیس ، طرفدار درباره قانونی که باعث ناراحتی عنایتی شد

به گزارش فارس کلوب، مسئول برگزاری ملاقات پرسپولیس - طرفدار توضیحاتی را در خصوص قوانین آیین نامه مسابقات AFC و فیفا ارائه کرد که طبق آن بازیکنی که پیش از شروع بازی از فهرست 11 نفره تیمش خارج گردد، دیگر نمی تواند در آن مسابقه برای تیم خود به زمین برود.

شرح مسئول برگزاری پرسپولیس ، طرفدار درباره قانونی که باعث ناراحتی عنایتی شد

به گزارش خبرنگار ورزشی فارس کلوب، روز گذشته (پنجشنبه) پیش از آغاز ملاقات تیم های پرسپولیس و طرفدار، روح الله باقری به علت مصدومیت در هنگام گرم کردن از ترکیب تیم طرفدار کنار گذاشته و پیمان میری جایگزین این بازیکن شد. این اتفاق باعث شد تا امیرحسین روشنک مسئول برگزاری بازی به رضا عنایتی اعلام کند که تیم طرفدار دیگر نمی تواند از روح الله باقری تا خاتمه بازی در ترکیب تیمش استفاده کند و این بازیکن فقط باید روی نیمکت بنشیند. اتفاقی که منجر به ناراحتی و اعتراض رضا عنایتی به مسئولان مسابقه شد.

امیرحسین روشنک مسئول برگزاری این مسابقه در گفت و گو با فارس کلوب درباره این اتفاق گفت: این جزو قوانین برگزاری مسابقات است که در آیین نامه AFC و فیفا هم آمده است. باشگاه ها می توانند به آیین نامه AFC مراجعه و ماده 25 آن را مطالعه نمایند. طبق قوانین تیم ها 75 دقیقه قبل از آغاز بازی فهرست اسامی و کارت بازی بازیکنان را در اختیار ناظر قرار می دهند تا چک نهایی انجام گردد. فهرست اعلامی به معنی نهایی شدن اسامی است و تیم ها دیگر مجاز به تغییر اسامی نیستند.

وی ادامه داد: فقط در یک صورت تیم ها می توانند در فهرست خود تغییر بدهند، آنهم این است که برای بازیکنی در هنگام گرم کردن مصدومیتی پیش بیاید که این موضوع هم طبیعی است. به هر حال تیم ها 50 دقیقه قبل از آغاز بازی برای گرم کردن وارد زمین می شوند و ممکن است مصدومیتی پیش بیاید. در این صورت تیم ها می توانند فهرست را تغییر دهند، ولی فقط از بازیکنان ذخیره می توانند استفاده نمایند و نمی توانند بازیکن جدیدی را وارد فهرست خود نمایند. بازیکن اصلی و مصدوم هم باید روی نیمکت ذخیره ها بنشیند، ولی دیگر کادر فنی مجاز به استفاده از او نیست. اینهم به خاطر قوانین و مقررات دوپینگ است، چون مأموران دوپینگ شاید بخواهند از او تست بگیرند.

مسئول برگزاری ملاقات پرسپولیس - طرفدار در خصوص اینکه اعضای کادر فنی طرفدار به علت اینکه با قوانین آشنا نبودند به این موضوع اعتراض داشتند، گفت: بله متأسفانه بعضی ها نمی دانند، اما این ضعف کسی است که نمی داند. البته خیلی از تیم های دیگر که سابقه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را دارند با این موضوع آشنا هستند، چون با آن برخورد کردند. به هر حال متأسفانه فضا را قبل از بازی شلوع کردند. تیم طرفدار هفت هشت دقیقه قبل از بازی به ما بیان کرد که می خواهد یک بازیکن خود را جابه جا کند، در حالی که خودشان 20 دقیقه قبل از بازی این موضوع را می دانستند. من هم قوانین را به آنها شرح دادم و بعد رفتند تا مشورت نمایند. آنها می خواستند بازیکن مصدوم روی نیمکت بنشیند تا در صورت احتیاج به زمین برود، که این خلاف قانون بود. متأسفانه اعتراض ها هم به خاطر ندانستن قوانین بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "شرح مسئول برگزاری پرسپولیس ، طرفدار درباره قانونی که باعث ناراحتی عنایتی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرح مسئول برگزاری پرسپولیس ، طرفدار درباره قانونی که باعث ناراحتی عنایتی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید