فراوری پارچه هایی که کثیف نمی شوند

به گزارش فارس کلوب، خبرگزاری خبرنگاران-فناوران حوزه نانو پیروز شدند پارچه های ضد باکتری را فراوری نمایند که حتی کثیف نمی گردد.

فراوری پارچه هایی که کثیف نمی شوند

به گزارش خبرگزاری فارس کلوب به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یکی از کاربرد های نانوفناوری در صنعت نساجی، فراوری پارچه های آنتی باکتریال است.

این پارچه ها از رشد و انتقال انواع باکتری ها، قارچ ها، میکروب ها و دیگر ذرات بیماری زا جلوگیری نموده و پس از شستشو نیز خاصیت خود را از دست نمی دهند.

شرکت دانش بنیان تیزتک با حمایت ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پیروز به فراوری این پارچه های کاربردی در صنعت نساجی، خودرو، پرده، پتو و ... شده است.

از جمله مزایای این نوع از پارچه ها می توان به پیشگیری از نفوذ و رشد انواع میکروب ها و باکتری ها به لباس، محافظت از پوست بدن، پیشگیری از نفوذ انواع آلودگی ها به پوست، ضدحساسیت بودن، کاهش کثیفی لباس، پیشگیری از بروز عفونت ها و حساسیت های پوستی و ... اشاره نمود. از پارچه های آنتی باکتریال برای فراوری مدل های مختلف پوشاک استفاده می گردد. لباس های زنانه، مردانه، لباس کودک و نوزاد، لباس ورزشی، حوله و حتی لباس زیر از جمله پوشاکی هستند که با استفاده از این نوع پارچه ها فراوری می شوند.

سطح پوست بدن به طور طبیعی پوشیده از باکتری است. این باکتری ها به راحتی به لباس منتقل می شوند و رشد می نمایند. به همین علت لباس ها پس از مدتی استفاده، بوی بدی به خود گرفته و در برخی موارد تغییر رنگ می دهند؛ اما پارچه های ضدباکتری مانع از بروز این مسائل در لباس می شوند.

استفاده از فناوری نانو در فراوری لباس زیر از اهمیت بیشتری برخوردار است. توجه به جنس و کیفیت لباس زیر بیش از سایر لباس ها اهمیت دارد، زیرا استفاده از لباس زیر نامرغوب باعث بروز بیماری های پوستی، عفونی، خشکی و حساسیت می گردد.

به علت رطوبت موجود در لباس زیر، باکتری ها و قارچ ها به راحتی رشد نموده و مسائلی را به وجود می آورند، در حالی که لباس زیر های آنتی باکتریال مانع از رشد باکتری شده و از ایجاد بوی بد و لکه نیز جلوگیری می نمایند، به همین علت در سال های اخیر، لباس های آنتی باکتریال مورد استقبال گسترده مردم قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری آریا

به "فراوری پارچه هایی که کثیف نمی شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری پارچه هایی که کثیف نمی شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید