سفر خیرخواهانه، سفری که دنیا و دنیایان را متحول می نماید

به گزارش فارس کلوب، شما مجبور نیستید که حتما یک شنل بپوشید یا قدرتی ماوراالطبیعه داشته باشید تا جهان را نجات دهید. قهرمانان مردم عادی هستند که درک می نمایند انتخاب های روزمره شان می تواند تأثیرگذار باشد. مهم نیست چقدر کوچک باشد، تصمیماتی که ما می گیریم می تواند زندگی بسیاری از انسان ها را در سراسر جهان تغییر دهد. این موضوع در هنگام مسافرت بسیار صدق می نماید. هنگامی که شما باید تصمیم بگیرید چگونه با مردم و جامعه محلی برخورد کنید که می تواند تأثیر عمیقی بر جامعه بگذارد که شما از آن دیدار می کنید. آیا شما از یک مغازه کادوفروشی توریستی یک تی شرت به عنوان سوغاتی می خرید یا صنایع دستی محلی را؟ آیا شما با یک ببر در قفس سلفی می گیرید یا حاضرید با یک محقق همراه شوید و یک ببر را در محل زندگی اش ببینید؟ از آنجا که سازمان ملل سال 2017 را به عنوان سال جهانی پایداری انتخاب نموده است ما لیستی از انتخاب هایی که می تواند علاوه بر قدرت بخشیدن به اجتماعات محلی شما را به مردمی که آن جا زندگی می نمایند نزدیک تر کند را جمع آوری نموده ایم. شما در این مقاله با راههای یاری به طبیعت در سفر، تورمحیط زیستی، کارهای داوطلبانه در سفر و سفر خیرخواهانه آشنا خواهید شد.

سفر خیرخواهانه، سفری که دنیا و دنیایان را متحول می نماید

1- سفری را رزرو کنید که همزمان به یک خیریه وابسته است

تصور کنید که بتوانید یکی از خاص ترین هتل های دنیا را رزرو کنید که همزمان به یک مشکل قابل توجه یاری خیرخواهانه می نماید و نوعی سفر خیرخواهانه است. علاوه بر این ها در خرج و مخارج هم صرفه جویی کنید. Kind Traveler سیستمی برای رزرو هتل ایجاد نموده است که در آن همه پیروز هستند.Kind Traveler اولین پلتفورم دیجیتال بگیر و بستان رزرو هتل است که به مسافران اجازه می دهد مقدار پولی را که به عنوان تخفیف بعضی از برترین هتل ها در نظر می گیرند در یک خیریه خرج نمایند. برای مثال شما می توانید به بعضی از موسسات مانند Second Harvest Food Bank ، Marine Mammal Care Center در لس آنجلس یا Feeding Southern Florida یاری مالی کنید و از تمام هتل هایی که در این طرح سهیم هستند تخفیف بگیرید. هتل هایی مانند Virgin Hotels ،The Palm Hotel and Spa و حتی Mondrian در لس آنجلس.

2-هتلی را رزرو کنید که گواهی LEED داشته باشد

گواهی LEED مجمع ساختمان سبز آمریکا این گواهی را برای ایجاد یک استاندارد در توسعه پایدار ایجاد نموده است.این کار خلاقانه راهی برای یاری به تورمحیط زیستی، کارهای داوطلبانه در سفر و راههای یاری به طبیعت در سفر است و تعدادی از هتل های دنیا از جمله هتل های آمریکا این گواهی را دارند.

3-از مشاغلی که کربن فراوری نمی نمایند حمایت کنید

در تمام کارهایی که ما انجام می دهیم و تمام چیزهایی که می خریم چیزی را افزایش می دهیم که به ردپای کربنی معروف است که معنایش این است که ما چقدر کربن به اتمسفر اضافه می کنیم. برای از بین بردن ردپای کربن و راههای یاری به طبیعت در سفر، شرکت هایی در سراسر دنیا کارهای خلاقانه ای را در جهت رساندن انتشار کربن به میران صفر، انجام می دهند. در خصوص مسافرت همه چیز از پروازها گرفته تا برگزارنمایندگان تورها گزینه ای با نام کربن خنثی دارند. برای پروازها، انتخاب کربن خنثی مقداری هزینه دارد اما برای برگزارنمایندگان مانند Intrepid Travel، کربن خنثی بخشی از مجموعه است. Intrepid Travel 100% کربن را از طرف مسافرانش، بدون گرفتن هزینه اضافه ای از بین می برد. این مقاله درباره تورمحیط زیستی، کارهای داوطلبانه در سفر و سفر خیرخواهانه می باشد.

4-از حمل ونقل عمومی بهره ببرید

در کنار استفاده از حرفه های کربن خنثی، می توانید با استفاده از حمل ونقل عمومی ردپای کربن خود را کاهش دهید. در مصرف پول و گاز صرفه جویی می گردد و بعلاوه راهی فوق العاده برای غوطه ور شدن شما در شهری نو است. این متن در رابطه با تورمحیط زیستی، کارهای داوطلبانه در سفر و سفر خیرخواهانه است.

5-قدم زدن، دوچرخه سواری و پیاده روی

ردپای کربن خود را حتی می توانید با استفاده از روش های حمل ونقلی که با نیروی انسان عمل می نمایند، کاهش دهید. این یک انتخاب و تصمیم کوچک است که می تواند تغییرات بزرگ زیست محیطی ایجاد کند. بعلاوه شما هیچ وقت نمی توانید پیش بینی کنید که از چه جاهای اسرارآمیزی سر در می آورید هنگامی که در یک شهر قدم می زنید، به جای اینکه تاکسی بگیرید. در این روش شما را با تورمحیط زیستی، کارهای داوطلبانه در سفر و سفر خیرخواهانه آشنا خواهیم کرد.

6-یک تور محیط زیستی رزرو کنید

تورهای محیط زیستی فرصت نادر گشتن در طبیعت، طبیعت وحشی و مکان های فرهنگی را با همراهی دانشمندان و طبیعت شناسان حرفه ای در سراسر دنیا فراهم می نمایند. گشتن در یک جنگل بارانی در کاستاریکا، تماشا فیل ها در زیستگاه طبیعی شان در سرنگتی یا مشاهده تنوع زیستی دریایی در گالاپاگوستنها مثال هایی از پیشنهادات تورهای محیط زیستی به مسافران هستند. این نوع از تورها فرصتی آموزشی را برای تمامی رده های سنی فراهم می نمایند و نشان می دهند که محیط زیست طبیعی برای جوامع و سرنوشتشان در سراسر دنیا تا چه مقدار مهم است. برگزارنماینده توری که عضوی از The International Ecotourism Society باشد می تواند شاخص خوبی برای نشان دادن مسئولیت پذیر بودن و انتخاب روش های پایدار آن تور باشد. این مقاله درباره تورمحیط زیستی و سفر خیرخواهانه است.

7-در خصوص اینکه برگزارنماینده تور شما چگونه به جامعه محلی بازخورد می دهد، اطلاعات کسب کنید

اگر یک تور را رزرو می کنید، زمانی را برای آنالیز نحوه تأثیرگذاری این برگزارنماینده تور بر اجتماع محلی اختصاص دهید. آیا آن ها افراد محلی را استخدام می نمایند و اجتماع محلی را قدرت می بخشند؟ آیا مسافران را به مکان هایی هدایت می نمایند که بتوانند غذا و کالای محلی تهیه نمایند؟ اگر این چنین است شما نه تنها در یک تجربه باارزش و معتبر هستید بلکه دلارهایتان را در مسیری خرج می کنید که اقتصاد بومی مقصد سفرتان را ارتقا می دهد. این مقاله درباره سفر خیرخواهانه و تورمحیط زیستی است.

8-در خصوص کار داوطلبانه دوباره فکر کنید

هرچقدر مسافران بیشتر ذهنیت سفر پایدار را قبول می نمایند کار داوطلبانه داوطلب شدن در هنگام مسافرت بیشتر به صنعتی در حال توسعه تبدیل می گردد. متأسفانه بیشتر کسانی که این را یک صنعت پرسود می دانند کسب وکارشان را اخلاق مدارانه اداره نمی نمایند. در گزارشی از نیویورک تایمز، گردشگری یتیم در آفریقای جنوبی که در آن جهانگرد ها وقت زیادی را با یتیم ها می گذرانند بسیار محبوب شده است تا جایی که بعضی از خیریه ها با قصد قبلی بچه ها را در موقعیت های فقیرانه ای قرار می دهند،پ تا بتوانند بر روی حس همدردی مسافران سرمایه گذاری نمایند. اگر کار داوطلبانه انتخاب شماست Intrepid Travel جایگزینی را پیشنهاد می دهد: توریزم بر پایه جامعه. توریزم جامعه محور به به معنای انتخاب خانه های محلی، تقسیم غذا با افراد بومی و شریک شدن در فعالیت های روزانه آن هاست که می توانید از این طریق تجاربی با آن ها داشته باشید. لی بارنز، رهبر مذهبی Intrepid Travel می گوید، وقتی که ما بر روی اینکه چگونه می توانیم به جامعه با توسعه کسب وکارشان یاری کنیم تمرکز می کنیم نه تنها با کار یک روز داوطلبانهبلکه می توانیم بر کل جامعه تأثیر مثبت بگذاریم. این متن درباره تورمحیط زیستی و سفر خیرخواهانه است.

9-با هدف، سفردریایی کنید

سفر دریایی با سبک خاص و تأثیر اجتماعی می تواند دست به دست منتقل گردد. در سال 2015 شرکت کارناوال از محصول خود با نام Fathom رونمایی کرد. یک خط دریایی که به مسافران فرصتی می داد تا بر نوار ساحلی سفر نمایند و به طور مستقیم با جوامع محلی برخورد نمایند و بر روی آن ها تأثیر بگذارند. در جمهوری دومینیکن، مسافرها می توانند به دانش آموزان در کلاس های درس ملحق شوند یا یاد بگیرند که چگونه فیلتر تصفیه آب درست نمایند و آن ها را به خانواده هایی که به آب سالم احتیاج دارند، تحویل دهند. برنامه ها به گونه ای است که هم بومی ها و هم مسافران می توانند تجاربشان را باهم شریک شوند و باهم یاد بگیرند. این مقاله درباره سفر خیرخواهانه و تورمحیط زیستی است.

10-به زیستگاه های طبیعی احترام بگذارید

با هر مکان نوی زیستگاه نوی هم می آید و با هر زیستگاه نوی حیوان های نوی می آیند. مشاهده زیستگاه طبیعی مخصوصاً برای اولین بار می تواند بسیار هیجان انگیز باشد اما بعضی مسائل را هم باید مدنظر قرارداد. به عنوان مثال، اگر در طبیعت نزدیک یک حیوان وحشی می شوید مزاحمش نشوید و بهش غذا ندهید. انجام این کار می تواند باعث گردد تا به دخالت انسان ها عادت نمایند یا انتظار داشته باشند همه انسان ها برایشان غذا فراهم نمایند. در خصوص حیوان های بزرگ الجثه مانند خرس این کار می تواند برای شما و بقیه خطرناک باشد. مورد دیگری که باید مدنظر قرار داد تورهایی در خصوص حیوانات مانند تماشای نهنگ، غواصی یا صحراگردی است. اگر به تور دریایی می روید از برگزارنماینده تور بپرسید که آیا طعمه در آب می اندازند؟ به این معنا که در آب طعمه بیندازند تا موجودات دریایی را جذب نمایند. طعمه انداختن می تواند رفتار دریا را تغییر دهد و حتی ماهی ها و دیگر جانوران دریایی را بیمار کند. اگر روی زمین هستید، توری را انتخاب نکنید که می گوید شما می تواند تجربه لمس حیوانات را داشته باشید. این به معنی سوار شدن بر فیل ها، عکس انداختن با میمون ها و یا وقت گذرانی با ببرهاست. در تجارب من این حیوانات به طرز غیرقانونی اسیر شده و برای برخورد با انسان ها تربیت نشده بودند.

منبع: همگردی

به "سفر خیرخواهانه، سفری که دنیا و دنیایان را متحول می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر خیرخواهانه، سفری که دنیا و دنیایان را متحول می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید