جدایی قریب الوقوع اتحادیه تهیه کنندگان از خانه سینما

به گزارش فارس کلوب، تهران (پانا) - سید ضیا هاشمی از جدایی قریب الوقوع اتحادیه تهیه کنندگان از خانه سینما اطلاع داد.

جدایی قریب الوقوع اتحادیه تهیه کنندگان از خانه سینما

به گزارش روابط عمومی برنامه افق سینما، سید ضیا هاشمی رییس جامعه صنفی تهیه نمایندگان در برنامه تلویزیونی افق سینما که روز آدینه 9 آبان ماه با اجرای سعید الهی به روی آنتن شبکه افق رفت در ابتدای برنامه در مورد نقش دولت در ساخت آثاری با موضوع انقلاب و دفاع مقدس گفت: ما در دولت آقای روحانی هیچ برنامه مدونی در مورد فرهنگ و سینما مخصوصا تلاشی در جهت ساخت آثار استراتژیک ندیدیم. آقای انتظامی مسئول سازمان سینمایی شناختی از سینما ندارد و در مسند سینمای کشور نشسته است و هیچ یاریی به سینما نکردند. البته ما در سال اخر تمام دولت ها شاهد این از هم گسستگی بودیم.

موضوعات استراتژیک آثاری هستند که بازگشت سرمایه ندارد

هاشمی در پاسخ به انتقاد سعید الهی نسبت به بی توجهی صنوف تهیه نمایندگان به فراوری و ساخت فیلم هایی با موضوعات استراتژیک گفت: فیلم های با موضوعات استراتژیک مخصوصا سینمای انقلاب و دفاع مقدس آثاری هستند که بازگشت سرمایه ندارد لذا باید این اتفاق توسط نهادهایی رقم بخورد که ظرفیت ساخت این آثار را دارد. نهادی مانند انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس شاید بودجه ای برای ساخت اثر ندارد ولی می تواند به واسطه ارتباطش با نهادها و ارگان های نظامی تسهیل گر ساخت آثار با موضوعات دفاع مقدس و استراتژیک گردد.

سینمای ایران سینمای ورشکسته است

وی ادامه داد: بخش خصوصی اگر نتواند پولش از مردم بگیرد دیگر نمیتواند ادامه دهد . سینمای ایران سینمای ورشکسته است که از اول انقلاب تا کنون سود نداشته است. بهترین سال های سینمای بعد از انقلاب اواخر دهه شصت و اوایل دهه هفتاد بوده است که آنها هم سود نداشته است. توجه داشته باشید در هر سال 70 فیلم ساخته شده است 50 فیلم از اینها نابود شده اند و 8 تا ده فیلم توانسته است هر سال در لیست پر فروش ها باشند. این یعنی سینمای ورشکسته!

ادغام 4 صنف تهیه نمایندگان پس از سالها

رییس جامعه صنفی تهیه نمایندگان در ادامه برنامه از ادغام تشکل های تهیه نمایندگان به صورت واحد اطلاع داد و گفت: 4 تشکل در حوزه تهیه نمایندگی داشتیم که مطلوب سینما نبود و اختلاف سلیقه ای بین سینماگران پیش آورد و در ماه های اخیر تصمیم بر این شد که اتحادیه تهیه نمایندگان به عنوان صنف واحد برای همه امور فعالیت کند.

وی در ادامه اضافه کرد: ما حدود 400 تهیه نماینده داریم که تعداد زیادی از تهیه نمایندگان در عرصه کسوت هستند و فعالیت جدی ندارند ولی در مجموع 30 درصد تهیه نماینده فعال داریم که در سینمای ایران فیلم فراوری می نمایند.

جدایی قریب الوقوع اتحادیه تهیه نمایندگان از خانه سینما

سید ضیا هاشمی از جدایی قریب الوقوع اتحادیه تهیه نمایندگان از خانه سینما اطلاع داد و گفت: ما مخالف حضور اتحادیه تهیه نمایندگان در خانه سینما هستیم و این موضوع به صورت جدی در حال پیگیری است و شک نکنید به زودی این اتفاق خواهد افتاد. ضمن اینکه پس از خروج سینماداران، پخش نمایندگان نیز باید از صنوف خانه سینما خارج شوند و اساسا هر کس که نقش کارفرمایی در سینما را دارد نباید در صنوف خانه سینما باشد. این اتفاق به معنی خالت در امور صنفی خانه سینما است.

وی در ادامه ضمن انتقاد از عملکرد صنفی خانه سینما گفت: خانه سینما باید وظایف اصلی خود را انجام دهد. در ایام کرونایی وظیفه این نهاد صنفی بسیار اهمیت دارد و خانه سینما بیشتر از اینکه درگیر فراوری بعضی فیلم ها گردد باید به شرایط رفاهی، بیکاری و بیمه اهالی سینما رسیدگی کند. ما به عنوان اتحادیه تهیه نمایندگان نیز وظیفه رسیدگی به سینما داریم.

جشنواره عمار به دنبال احیای سینمای امید است

محمد رسول منفرد مسئول اکران های مردمی جشنواره فیلم عمار نیز در آستانه برگزاری این جشنواره فرهنگی با حضور در برنامه افق سینما به تشریح برنامه های سال جاری جشنواره پرداخت.

وی در این خصوص با اشاره به چرایی برگزاری جشنواره فیلم عمار گفت: جشنواره عمار کار خود را در سال 89 شروع کرد. این جشنواره پاسخ اهالی فرهنگ و سینماگران انقلابی در قبال اتفاقات فتنه 88 بود.

عضو شورای سیاست گذاری جشنواره مردمی عمار گفت: در 10 سال گذشته هم در حوزه فراوری و در توزیع توانستیم در موضوع اعتراض و عدالت طلبی، در موضوع مدافعان حرم، نقد درون گفتمانی و موضوعات سینمای امید فعالیت های جدی داشته باشیم .

وی در ادامه اضافه کرد: طی سالهای گذشته سینمای امید در سینمای ایران به معنای سینمای سفارشی یا سینمای ایدئولوژی عنوان می گردد در حالیکه در غرب سینمای امید به عنوان یک اصل قلمداد می گردد و تمام تلاششان کاشت نهال امید دل مخاطبینش مخصوصا بچه ها و نوجوانانش است.

جشنواره عمار به دنبال احیای سینمای امید است

منفرد در ادامه برنامه با اشاره به برنامه گسترده جشنواره عمار در طول سال برای اکران و پخش آثار سینمایی و مستند در شهرهای فاقد سینما مطرح کرد: یکی از حوزه های مهم جشنواره عمار موضوع اکران و تماشاست. ما در پوشش جشنواره عمار اکران فیلم های سینمایی در روستاها را فراهم کردیم . در حال حاضر فیلم های روز سینما به واسطه سامانه سینماسیار در روستاهای دور افتاده سراسر کشور در حال اکران است.

وی در سرانجام تبادل نظر خاطر نشان ساخت: جشنواره فیلم عمار و عوامل برگزار نماینده اش هیج وقت منتظر آماده سازی زیرساخت ها و تصمیم ها نمی گردد و آستین بالازده است تا کار کند و به یاری فرهنگ ایران بیاید.

منبع: خبرگزاری پانا

به "جدایی قریب الوقوع اتحادیه تهیه کنندگان از خانه سینما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدایی قریب الوقوع اتحادیه تهیه کنندگان از خانه سینما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید