حضور ایران در میان 10 کشور دارای دانش ساخت ابررایانه

به گزارش فارس کلوب، رییس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران با ساخت ابر رایانه ملی سیمرغ در بین 10 کشور دارای دانش ساخت ابر رایانه نهاده شد و این نشان می دهد که ایران یک کشور توسعه یافته است.

حضور ایران در میان 10 کشور دارای دانش ساخت ابررایانه

علیرضا منادی سفیدان روز یکشنبه در مراسم رونمایی از ابررایانه ملی سیمرغ اضافه نمود: طراحی، ساخت و بهره برداری از این ابر رایانه حاصل اعتماد 2 نسل صنعت ارتباطات و دانشگاه است.

وی گفت: این اتفاق مهم (رونمایی از ابر رایانه سیمرغ) ایران را جزو 10 کشور دارای دانش پتافلاپس قرار داده است.

وی ادامه داد: اگر عربستان در حال حاضر چهار ابر رایانه در کشور خود دارد موجب افتخار نیست چرا که علم ساخت آن برای خودش نیست اما ما صاحب دانش ساخت ابررایانه شده ایم.

این نماینده مجلس یادآور شد: تعامل دو مجموعه دانشگاه و وزارت ارتباطات در این امر اتفاقی را رقم زده که ما دیگر دنیا سوم نیستیم و ما یک کشور توسه یافته ایم، مهندسان پرافتخار ایرانی در 40 سال گذشته دستاوردهای بسیار ارزشمندی داشته اند. فناوری ابررایانه در لبه دانش واقع شده است و دستیابی به آن شرایط توسعه علمی در بسیاری از حوزه های دیگر را فراهم نموده است.

منادی با یادآوری این که ابر رایانه نیز بعداز فناوری اطلاعات و دانش هسته ای در لبه دانش واقع شده است، گفت: امروز در خیلی از حوزه ها ایران از کشورهای اروپایی جلو تر است چنانچه در بسییاری از حوزه ها نیز عقب مانده ایم و باید کوشش کنیم.

این نماینده مجلس بیان این که در آینده نزدیک ایران در زمینه هوش مصنوعی نیز پیشرو خواهد بود، گفت: دستگاه های مختلف باید از ارتباط و همکاری های دانشگاه و وزارت ارتباطات الگوبرداری نموده و چنین روشی را سرمشق برنامه های خود قرار دهند.

مراسم رونمایی از ابررایانه ملی سیمرغ امروز در دانشگاه صنعتی امیرکبیر با حضور محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و سید احمد معتمدی رییس دانشگاه صنعتی امیر کبیر برگزار گردید.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "حضور ایران در میان 10 کشور دارای دانش ساخت ابررایانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور ایران در میان 10 کشور دارای دانش ساخت ابررایانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید