درنای بلژیکی زنده گیری شد

به گزارش فارس کلوب، عطاالله کاویان مدیرکل حفاظت از محیط زیست مازندران گفت: درنای سفید بلژیکی پس از 48 ساعت کوشش برای حفظ آرامش و سلامت این پرنده، در روستای تازه آباد سلمانشهر زنده گیری شد.

درنای بلژیکی زنده گیری شد

به گزارش فارس کلوب، او اضافه کرد: رویا به همراه امید که برای روبرو نشدن با فصل گرم سال به سیبری مهاجرت خود را از مازندران شروع نموده بود پس از طی 150 کیلومتر مسافت برای برطرف خستگی و ارتزاق در شالیزار های روستای تازه آباد سلمانشهر فرود آمد و از ادامه همراهی با امید درنای سیبری بازماند.

کاویان گفت: رویا در این منطقه به مدت دو روز سرگردان شده بود که اقدام لازم برای حفاظت از این پرنده زیبا و نادر انجام گرفت و ماموران حفاظت از محیط زیست استان و شهرستان عباس آباد کوشش کردند ضمن تامین امنیت و ایجاد فضای آرام این پرنده زنده گیری گردد.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست مازندران اضافه کرد: رویا در صحت و سلامت به سر می برد و تمامی واکنش های این پرنده طبیعی است؛ و براساس برنامه ریزی های قبلی طی مکاتبات با بنیاد بین المللی درنا و مرکز تکثیر حفاظت درنا ها در بلژیک که محل پرورش رویا است برنامه های بعدی اعلام و انجام خواهد شد.

منبع: فرارو

به "درنای بلژیکی زنده گیری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درنای بلژیکی زنده گیری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید