سرمربی سپاهان: انتظارات را از تیم من پایین بیاورید

به گزارش فارس کلوب، ژوزه مورایس در نشست خبری پیش از ملاقات تیمش مقابل نساجی در هفته دوم لیگ برتر فوتبال، گفت: هنوز اطلاعات زیادی درباره لیگ ایران ندارم. بازی دوم ما با نساجی است و چیزی که درباره این تیم شنیدم این است که می توانم بگویم آنها تیم قابل احترامی هستند.

سرمربی سپاهان: انتظارات را از تیم من پایین بیاورید

وی درباره اینکه با پیروزی در بازی اول انتظارات از سپاهان بالا رفته است، توضیح داد: شما می گویید انتظارات بالا رفته است. وقتی مردم انتظارات بالایی دارند هیچ وقت مسرور نیستند، چون همواره دل شان می خواهد به بالاتر برسند. این یک چالش برای ماست و باید برای پیروزیت قدم های مان را محکم برداریم، ولی باید انتظارات را هم پایین بیاوریم تا به نحو احسن کارمان را انجام دهیم. واضح است که حس و حال طرفداران را می دانم و به کار فوتبالی که انجام می دهم مطلع هستم. آرزو دارم همه طرفداران و همه بازیکنان فوتبال در کل جهان مسرور باشند، ولی این مسروری را باید هر روز داشته باشیم، وقتی که قدم ها را برمی داریم. باید بتوانیم روز به روز آدم نوتری از خودمان بسازیم. آدم نو، تیم خوب و مسروری برای همه.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان در خصوص اینکه هیچکدام از مربیان خارجی سپاهان پیروز به آغاز خوبی در تیم نبوده اند و اینکه بعد از ملاقات مقابل قهرمان لیگ باید مقابل قهرمان جام حذفی بازی کند، خاطر نشان کرد: من راجع به عملکردمان در ملاقات فردا نمی توانم صحبت کنم، چون هنوز اتفاقی رخ نداده است. می دانم نساجی تیم خوب و قابل احترامی است و من فقط باید کارم را پیش ببرم. به عنوان یک باشگاه، بازیکنان قرار است کاری را که به آنها گفته شده است، انجام دهند. من نمی توانم پیش بینی کنم که نتیجه فردا چه خواهد شد.

مورایس در واکنش به طرح این موضوع که طرفداران سپاهان بعد از سال ها ناکامی توقع قهرمانی از تیم شان دارند، یادآور شد: اگر انتظارات پایین بیاید ما بلندپروازتر خواهیم شد. تنها کاری که می توانیم انجام دهیم این است که با خودمان رقابت کنیم تا هر روز خودمان را بهتر کنیم، چون خودمان هر روز می خواهیم که بهتر شویم. ما طرفداران را داریم که هدف شان مثل ما پیروز شدن است. نمی دانم به مقدار کافی چیزهای لازم را برای قهرمانی داریم یا خیر. قهرمانی در جام حذفی یا لیگ الان معین نمی گردد. چیزی که می دانم این است که برای فردا و فرداها آماده هستیم تا نتیجه بهتری کسب کنیم.

وی درباره اینکه آیا به بازیکنان جوان فرصت بازی خواهد رسید، توضیح داد: این سؤالات را دوست دارم. بازیکنان جوان انرژی نوی هستند که من از این مدل انرژی لذت می برم. من هر روز از آنها استفاده می کنم و مطمئن باشید به موقع از آنها استفاده می کنیم، حتی در بازی. همواره استفاده از بازیکنان جوان یک چالش است. بازیکن باید به مقدار کافی به کیفیت لازم برسد. بازیکنان طبق فرایندی که برای آنها ترسیم کردیم، رو به جلو می فرایند. روزی از آنها در بازی استفاده می کنیم که برای سازماندهی تیم پیروزیت کسب نمایند. البته این را باید بگویم که بازیکنان جوان خیلی خوبی داریم، مثل محمد حسین نژاد، سیداحمد موسوی، عرشیا سرشوق و آریا یوسفی و بازیکنان دیگر که آرزو می کنم به مرحله ای برسند که از آنها استفاده کنیم.

مورایس راجع به استقبال طرفداران سپاهان از او پس از پیروزی مقابل استقلال گفت: من در ایرانم هستم و باید به قوانین احترام بگذارم، ولی می توانم بگویم حضور طرفداران می تواند هیجان انگیز باشد برای آنها. ما مسروری را برای مردم می خواهیم که لذت ببرند و آرزو می کنم روزی این اتفاق رخ دهد.

سرمربی سپاهان در پاسخ به این سؤال که آیا تجربیاتش از حضور در سطح اول فوتبال اروپا قابل انتقال به فوتبال ایران هست و اینکه چه تفاوتی بین فوتبال ایران و اروپا وجود دارد، ابراز داشت: من با تجربیاتم به اینجا آمدم تا یک تیم را مربیگری کنم. اگر نمی توانستم کمکی بکنم حتماً نمی آمدم. باور دارم به این موضوع. ما در کشوری هستیم به نام ایران، کشوری فوق العاده بزرگ. شوق و علاقه به فوتبال در این کشور خیلی زیاد است. این شور و اشتیاق به فوتبال به امکانات بیشتری احتیاج دارد. با افتخاری که از ایران و ایرانی ها می بینم، این سؤال پیش می آید که چرا با کشورهای دیگر رقابت ننمایند؟ یکی از این رقابت ها می تواند فوتبال باشد تا بتوانند پیروز شوند.

منبع: فرارو

به "سرمربی سپاهان: انتظارات را از تیم من پایین بیاورید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمربی سپاهان: انتظارات را از تیم من پایین بیاورید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید