استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا حذف شدند؟

به گزارش فارس کلوب، چندی پیش زمزمه های حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا به گوش می رسید تا اینکه امروز سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا تیر خلاص را زد و با انتشار بیانیه ای از قطعی شدن محرومیت سه باشگاه استقلال، پرسپولیس و گل گهر سیرجان از لیگ قهرمانان آسیا 2022 اطلاع داد. اما علت این محرومیت چیست؟

استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا حذف شدند؟

آنطور که ایسنا گزارش داده، در بیانیه AFC آمده است: کمیته مستقل کنترل کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم به لغو مجوز حضور سه باشگاه پرسپولیس، استقلال و گل گهر سیرجان (هر سه باشگاه از ایران) به علت نداشتن مجوز حرفه ای مطابق بند های 14.4 و 14.5 اساسنامه صدور مجوز حرفه ای برای باشگاه ها، گرفته است.

کمیته مستقل کنترل AFC اعلام نموده که این سه باشگاه نتوانسته اند معیارهای ضروری (مطابق بند های 3.1 و 3.2 اساسنامه صدور مجوز برای باشگاه در AFC) را فراهم نمایند و مطابق آن نباید اجازه ورود به لیگ قهرمانان آسیا در سال 2022 را داشته باشند. این کمیته اعلام نموده که مدارک اضافی ارائه شده از سوی باشگاه گل گهر سیرجان را هم رد نموده است.

پرونده این سه باشگاه به دبیرخانه کمیته انضباطی و اخلاق کنفدراسیون فوتبال آسیا برای آنالیز و اقدام ارجاع داده شد.

سپاهان و فولاد خوزستان نمایندگان ایران هستند

بدین ترتیب سپاهان اصفهان و فولاد خوزستان نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان 2022 خواهند بود. پرسپولیس و استقلال دیگر نمایندگان کشورمان در این رقابت ها بودند که حذف شدند و گل گهر سیرجان نیز اگر چه سهمیه نداشت اما با توجه به اقدام برای کسب مجوز حرفه ای، می توانست جای پرسپولیس و استقلال به لیگ قهرمانان برود که ایراد در مدارک ارسالی و نقص مدارک، زمینه ساز حذف این تیم نیز شد.

افتضاح تاریخی برای فوتبال

یحی گل محمدی سرمربی پرسپولیس گفت: کسانی که با تصمیم گیری خود باعث حذف پرسپولیس از آسیا شدند، باید پاسخگو باشند. این یک افتضاح تاریخی برای فوتبال ماست.ده روز وقت داده اند برای استیناف، اما بعید می دانم این رأی تغییر کند.

این اتفاق دردناک است. پاسخ میلیون ها طرفدار را چه کسانی و چطور می خواهند بدهند؟

آخرین اخبار حوزه سیاسی و اجتماعی را در صفحه جامعه فارس کلوب بخوانید.

منبع: تجارت نیوز

به "استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا حذف شدند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا حذف شدند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید