سه شنبه بزرگ چیست و چرا مهم است؟

به گزارش فارس کلوب، سه شنبه بزرگ طی چند دهه اخیر یکی از مهمترین و سرنوشت سازترین روز ها در تقویم انتخاباتی آمریکا بوده است.

سه شنبه بزرگ چیست و چرا مهم است؟

به گزارش گروه رسانه های فارس کلوب، جو بایدن، معاون رئیس جمهور سابق آمریکا، به لطف آراء سیاهپوستان در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات در ایالت کارولینای جنوبی برای کسب عنوان نامزدی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا به پیروزی رسید.

اولین پیروزی جو بایدن در انتخابات درون حزبی حزب دموکرات در زمانی رخ داد که شکست او می توانست امید ها را برای حضورش در انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا از بین ببرد.

رسانه های آمریکا از پیروزی معاون اوباما به عنوان یک پیروزی به موقع در آستانه سه شنبه بزرگ یاد نموده اند؛ چراکه این پیروزی می تواند بر تصمیم میلیون ها رای دهنده در سایر ایالت ها در این روز تاثیرگذار باشد.

سه شنبه بزرگ به سه شنبه ای در اواخر ماه فوریه یا اوایل مارسِ همان سالی که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در آن برگزار خواهد شد، اطلاق می گردد.

در سه شنبه بزرگِ سال جاری که مصادف با سوم مارس (13 اسفند) است ایالت های بزرگ آمریکا به صورت همزمان اقدام به برگزاری انتخاباتِ درون حزبی برای رای دادن به نامزد های هر حزب می نمایند و به همین خاطر، اولین آزمون جدی برای سنجش میزان محبوبیت نامزد ها در سطح ملی به شمار می رود.

با توجه به اینکه رئیس جمهور آمریکا به وسیله کالج انتخاباتی انتخاب می گردد و هر ایالت تعداد معینی وکیل انتخاباتی را برای انتخاب رئیس جمهور در اختیار دارد، سه شنبه بزرگ تا حد زیادی می تواند تکلیف نامزد انتخاباتی هر حزب را معین کند؛ چراکه بیشترین تعداد ایالت ها در این روز به صورت همزمان انتخابات مقدماتی برگزار می نمایند.

هر نامزدی که از هر دو حزب دموکرات و جمهوری خواه بتواند در سه شنبه بزرگ رای ایالت های بیشتری را به دست آورد، با توجه به تعداد وکلای انتخاباتی این ایالت ها شانس خود را برای کسب عنوان نامزدی حزب مربوطه در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا افزایش می دهد.

در سه شنبه بزرگ سال جاری (13 اسفند) چهارده ایالت آمریکا انتخابات درون حزبی برگزار می نمایند. این 14 ایالت در مجموع 1344 وکیل انتخاباتی در کالج انتخاباتی آمریکا دارند که معادل یک سوم کل نمایندگانی است که در نهایت رئیس جمهور آمریکا را انتخاب می نمایند.

در سه شنبه بزرگِ سال 2016، بیشترین آرا در انتخابات میان دوره ای دموکرات ها را هیلاری کلینتون و بیشترین آرا در انتخابات میان دوره ای حزب جمهوری خواه را دونالد ترامپ به دست آوردند که در نهایت هر دو به عنوان نامزد نهایی حزب متبوع خود وارد کارزار انتخاب شدند.

منبع : باشگاه فارس کلوب

بازگشت به صفحه رسانه ها

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "سه شنبه بزرگ چیست و چرا مهم است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سه شنبه بزرگ چیست و چرا مهم است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید