شتابزدگی در افزایش ظرفیت، رشته های پزشکی را به سرنوشت رشته های وزارت علومی می کشاند

به گزارش فارس کلوب، دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی گفت: شتاب زدگی برای افزایش ظرفیت دانشجوی پزشکی رشته های گروه پزشکی را به سرنوشت بعضی رشته های موجود در وزارت علوم تبدیل می نماید.

شتابزدگی در افزایش ظرفیت، رشته های پزشکی را به سرنوشت رشته های وزارت علومی می کشاند

به گزارش گروه دانشگاه فارس کلوب، غلامرضا حسن زاده دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی درخصوص مصوبه شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور با موضوع اجرایی سازی سیاست ها و ضوابط اجرایی آمایش آموزش عالی در عرصه سلامت در جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر سرانه پزشک و پذیرش دانشجو به اندازه سالانه 3 تا 5 هزار نفر، به مدت 5 سال، اظهار کرد: بهتر است افرادی که در زمینه سیاست گذاری و شاخص های سلامت تخصص دارند در این باره اظهار نظر و برنامه ریزی نمایند.

دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی تاکید نمود: شتاب زدگی درباره اجرای طرح فوق مسائل متعددی را در کشور ایجاد خواهد نمود و ممکن است رشته های گروه پزشکی را هم به سرنوشت بعضی رشته های موجود در وزارت علوم تبدیل کند که در آن ها جایگاه کلاس ها خالی مانده اند.

وی ادامه داد: نباید صرفا به علت درخواست های متعددی که وجود دارد احتیاج های کشور و پاسخگویی را کنار بگذاریم، ضروری است با درایت و برنامه ریزی تصمیم گیری گردد.

دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی تاکید نمود: بهتر است نهاد های مربوطه که در این طرح ذینفع هستند در یک نشست حضور پیدا نموده و درخصوص چگونگی توزیع عادلانه و افزایش ظرفیت، آنالیز های لازم را انجام دهند؛ چنین افزایشی در توان دانشگاه ها نخواهد بود و قطعا دانشگاه ها را با بحران روبرو خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "شتابزدگی در افزایش ظرفیت، رشته های پزشکی را به سرنوشت رشته های وزارت علومی می کشاند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شتابزدگی در افزایش ظرفیت، رشته های پزشکی را به سرنوشت رشته های وزارت علومی می کشاند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید