شرکت های هواپیمایی که اسپانسر ورزشی شده اند!
به گزارش فارس کلوب، امروزه، ایرلاین ها باعث شده اند تا حوزه گردشگری بین المللی، تقویت گردد و به پایداری برسد. این تاثیر به حدی است که امروزه دیگر مسافرت های توریستی بدون پرواز قابل تصور نیست. توسعه خطوط هوایی، روی افزایش شمار گردشگران و رونق مقاصد سفر، تاثیر مستقیم گذاشته است. به طوری که دورترین شهرها و مقاصد گردشگری نیز به سادگی در دسترس گردشگران قرار دارند. در این میان، ایرلاین ها از گردش مالی کلانی بهره مند شده اند که فرصت های مالی و تبلیغاتی جدیدی را پیش روی آنها گگردده است.
اسپانسرینگ ورزشی
یکی از حیطه های مجذوب نماینده برای ایرلاین ها، اسپانسرینگ ورزشی است که آنها را به سرمایه گذاری مبالغ هنگفت ترغیب می نماید. اهمیت این حمایت مالی از جایگاه ویژه ای در بازاریابی برخوردار است چرا که یک برنامه وفادارانه، تاثیر عمیقی در مخاطب به جا می گذارد و اطلاع از برند را در جامعه هدف افزایش می دهد. این نوع استراتژی بازاریابی، روز به روز، محبوبیت بیشتری مییابد. از نمونه های اخیر می توان از حمایت ایرلاین امارات (Emirates Airline) از باشگاه آرسنال، ایرلاین اتحاد (Etihad Airways) از باشگاه منچسترسیتی، ایرلاین قطر ایرویز (QatarAirways) از باشگاه بارسلونا نام می برد. این شرکت های هواپیمایی، برای افزایش فروش بلیط هواپیما، این حمایت های مالی را نموده اند.
ورزش، زبانی جهانی
ورزش، بدون توجه به جغرافیا، همیشه توانسته است احساسات مخاطب را همراه کند و وفاداری او را جلب کند. این زبان جهانی ورزش است که به راحتی می تواند اجتماع بزرگ هواداران با سلیقه های متفاوت را به یک جامعه همرنگ تبدیل کند. در اتمسفر هیجانی ورزش، طرفدار با اسپانسرمالی باشگاه یا رویداد ورزشی، به سادگی همدلی پیدا می نماید. این همدلی به تاثیر گسترده برند و وفاداری هواداران منجر خواهد شد.
صنعت ورزش
تا پیش از توسعه فناوری و رسانههای جمعی فراگیر، ورزش در مقیاسی محلی و منطقهای طرفدار داشت اما امروزه با توسعه شبکههای ارتباطی نوین، صنعت ورزش، قلمرویی جهانی با مخاطبان بی شمار است که میلیونها دلار در آن به گردش در میآید. بنابراین بازاری مجذوب نماینده برای شرکت ها و هولدینگها است که در اسپانسرینگ باشگاهها و رویدادها مشارکت نمایند. این بازار به تاثیرپذیری مردم از ورزش متکی است و برندها را به سمت مصرفنمایندگان هدف سوق می دهد.
بازاریابی ورزشی
دلایل گرایش ایرلاین ها به این سبک از بازاریابی را باید در افزایش آگاهی از خدمات و محصولات شرکت، فرم خوشایند تبلیغاتی آن، جبران کمبود هزینه باشگاه ها، ارزش برجسته سرمایهگذاری و در نهایت ایجاد حسن نیت در جامعه دانست. این نوع اسپانسرینگ نسبت به تبلیغات انبوه، در رسیدن به هدف کارآمدتر است. البته جامعه هدف یک ایرلاین در اسپانسرینگ ورزشی بر مبنای تفاوتهای فرهنگی و اجتماعی تفاوت خواهد داشت، چناچه فوتبال اگر ورزش همگانی است، بدمینتون مخاطب محدودی دارد.
ارزش مالی
در گذشته، اسپانسرینگ ورزشی بدون انتظار برگشت سرمایه و با زمینه بشردوستانه انجام می شد اما امروز ماهیت تجاری پیدا نموده است. هواخواهان باشگاه ورزشی، اسپانسرینگ را بیشتر از آگهی تبلیغاتی سنتی دوست دارند، چون منافع آن برای باشگاه کاملا ملموس است.
مزایای اسپانسرینگ
برای باشگاهها جدا از پشتوانه مالی ایرلاین برای باشگاه ها، منافع خطوط پروازی را نباید نادیده گرفت. دغدغه هر باشگاهی، آمادگی بالای بازیکنان است، از این لحاظ داشتن یک اسپانسر ایرلاین به باشگاه حق انتخاب زمان مناسب پرواز متناسب با زمان بندی تیم خواهد داد و بازیکنان نیز زمان کافی برای ریکاوری خواهند داشت. از طرف دیگر، باشگاه از تغذیه رژیمی بازیکنان خود در پرواز اطمینان خواهد یافت.
شما میتوانید برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل خارجی، جزئیات سفر خود را در صفحات مربوطه وارد کنید. سپس عملیات رزرواسیون را بسادگی انجام دهید.
منبع: تریپ