صادق گودرزی: یزدانی دیگر به تیلور نمی بازد، وقتش رسیده سرمربی باشم، از دبیر اعتماد می خواهم

به گزارش فارس کلوب، دارنده 4 مدال نقره و برنز کشتی آزاد دنیا و المپیک، با بیان اینکه سال ها در تیم ملی به اسم مربی شاگردی نموده است، گفت: دیگر وقتش است که به اسم سرمربی در رده های پایه کار کنم.

صادق گودرزی: یزدانی دیگر به تیلور نمی بازد، وقتش رسیده سرمربی باشم، از دبیر اعتماد می خواهم

صادق گودرزی در گفت وگو با فارس کلوب، درباره کسب نام سومی تیم ملی کشتی آزاد در رقابت های دنیای نروژ که با کسب 3 مدال طلا، 3 نقره و یک برنز بدست آمد، اظهار کرد: نتایج خوبی بدست آمد و بچه ها مزد زحماتی را که کشیده بودند گرفتند. آقای درستکار هم در مدت کوتاهی که برای حضور در این رقابت ها فرصت داشت، در بحث روانی خیلی به بچه ها یاری کرد و ارتباط بسیار خوبی که با بچه ها داشت باعث شد کشتی گیران با انگیزه و روحیه بسیار خوبی روی تشک بیایند، طوریکه برق پیروزی و میل به رجحان در چشمانشان پیدا بود. حضور آقایان دبیر و سوریان در کنار تیم هم خیلی یاری کرد تیم ملی به نتیجه خوبی برسد.

نایب قهرمان المپیک 2012 لندن، توضیح داد: البته از سوی دیگر نمی توانیم زحمات کادر فنی گذشته را نادیده بگیریم. نفرات زیادی در گذشته زحمت کشیده اند تا این نفرات از رده های پایه به این نقطه برسند. حتما بسترسازی خوبی در رده نوجوان طی سال های گذشته صورت گرفته که شاهد این نتایج هستیم. الان هم نباید فقط به این نفرات تکیه کنیم، برای اینکه کشتی ایران به صندلی شایسته اش برسد و شاهد پشتوانه سازی باشیم چاره ای جز توجه به رده های نونهالان و نوجوانان و مربیان سازنده نداریم.

وی با اشاره به نمایش خوب حسن یزدانی، کامران قنامپور و امیرحسین زارع و کسب مدال های طلای دنیا، گفت: برد حسن یزدانی مقابل تیلور و کامران قنامپو مقابل کاکس واقعا باعث شادی مردم شد و مردم در این شرایط سخت مالی و مسائل کرونا با این پیروزی ها واقعا شاد شدند و برای لحظاتی غم هایشان را فراموش کردند. وقتی مردم در این روزها ما گوش شکسته ها را می بینند و تبریک می گویند، واقعا ما هم از این افتخارآفرینی ها شاد می شویم.

گودرزی با تاکید بر اینکه موفقیت جوانانی مثل زارع باعث افزایش انگیزه دیگر جوانان ملی پوش مثل امیرمحمد یزدانی، محمد نخودی، سرلک و ... می گردد، گفت: زمان ما هم این اتفاق می افتاد و بین من با مهدی تقوی، رضا یزدانی ، کمیل قنامی و... هم این رقابت وجود داشت و باعث کسب نتایج بهتر و رشد کشتی ایران می شد.

دارنده مدال های نقره دنیا و المپیک، با تاکید دوباره بر لزوم توجه هر چه بیشتر به رده نوجوانان و شناسایی و حمایت چهره های با استعداد کشتی ایران تا رده بزرگسالان، گفت: ما واقعا در رده نوجوانان نتوانستیم نتیجه خوبی در رقابت های دنیای بگیریم. باید این را بدانیم میراث علیرضا دبیر برای کشتی ایران الان معین نمی گردد، میراث او زمانی معین می گردد که بعد از سرانجام ریاستش ببینیم چه نفراتی جایگزین امثال نخودی، زارع یا دیگر چهره های جوان امروز شده اند. دبیر وقتی کارش به خوبی تمام می گردد که ببینیم دیگر کشتی ایران متکی به یک یا دو مهره نیست و در هر وزن چند چهره آماده و مدعی داشته باشیم.

وی درباره پیروزی حسن یزدانی مقابل دیوید تیلور و بازتاب گسترده این پیروزی در میان مردم و مسئولان ارشد کشور، گفت: حسن خیلی خوب کشتی گرفت و باتجربه کار کرد. او در المپیک هم در ثانیه های سرانجامی با بدشانسی مغلوب شد اما اینبار هم خودش برنامه ریزی بسیار خوبی در 6 دقیقه مبارزه داشت و هم کادر فنی بررسی خوبی از حریف داشت تا این طلسم شکسته گردد. مطمئن باشید یزدانی از این به بعد دیگر به تیلور نمی بازد. به هر حال مردم منتظر این پیروزی بودند و خوشبختانه اینبار بدست آمد و همه شاد شدند.

گودرزی که در فینال المپیک لندن مغلوب جردن باروز شد در ادامه تبادل نظر با فارس کلوب، با اشاره به شکست محمد نخودی مقابل جردن باروز، گفت: نخودی هنوز خیلی جا برای کسب تجربه دارد. الان وقت بردن جردن باروز 34 ساله با 4 فرزند بود. او دیگر جردن باروز سال 2012 نبود. وقت آن بود نخودی به آب و آتش بزند و حداقل با فاصله کم به او ببازد تا در مسابقات بعدی امید به شکست او داشته باشد. نخودی باید خیلی بهتر و جنگنده تر مبارزه می کرد. او به نام یک کشتی گیر جوان 20 ساله باید خیلی بهتر با یک کشتی گیر 34 ساله مبارزه می کرد، نه اینکه تسلیم مطلق او باشد.

دارنده مدال های نقره دنیا و المپیک، درباره مقدار نقش پژمان درستکار در کسب این موفقیت، گفت: او در این فاصله کم از نظر روانی و تاکتیکی می توانست تاثیر خوبی بر کشتی گیران بگذارد که این کار را انجام داد، اما بالطبع در این فرصت کم از نظر تکنیکی و آمادگی جسمانی خیلی نمی توانست تاثیر زیادی بر تیم بگذارد. ما واقعا نباید از نقش مربیان سازنده که در این 2 سال شیوع کرونا و خطراتی که وجود داشت جهاد کردند و با وجود کرونا درهای باشگاه ها را باز کردند و با ایثار و از خودگذشتگی از جانشان گذشتند تا کشتی به راه خود ادامه بدهد، براحتی بگذریم. فدراسیون کشتی باید از این ها و خانواده هایشان به صورت ویژه تشکر کند چرا که اگر این مربیان زحمتکش و بی ادعا نباشند کار کشتی ایران تمام می گردد.

مربی سازنده فعال در کشتی استان تهران، اضافه کرد: پژمان درستکار واقعا به لحاظ انگیزشی روی بچه ها خیلی خوب کار کرد و میل به بردن و پیروزی را در آن ها احیا کرد اما این را باید بدانیم این ستاره ها یکی دو سال اخیر پیدایشان نشده و چندین سال است که از اردوهای بسترسازی در کشتی زیر نظر امثال مجید ترکان، غلامرضا محمدی و دیگران کار نموده اند تا به اینجا رسیده اند. ما در سال 2017 با همین بچه ها به مسابقات دنیای نوجوانان رفتیم و الان ثمره این ها را می بینیم. الان هم می گویم نباید به این ها قانع شویم و قطار پشتوانه سازی از رده نونهالان و نوجوانان را متوقف کنیم.

گودرزی با تاکید بر اینکه از پژمان درستکار شناخت زیادی دارد، گفت: صد درصد پژمان درستکار برای من هم زحمت کشیده و شناخت زیادی از او در بحث مربیگری دارم. هیچ کس به مقدار من از او شناخت ندارد. او خیلی به من یاری کرد و من اولین شاگرد پژمان درستکار بودم که به غیر از پدرم نقش زیادی در موفقیت های دوران قهرمانی ام داشت. اینکه او مدال دنیای ندارد علت نمی گردد که مربی خوبی نباشد. باید 2 یا 3 سال به او فرصت بدهیم تا کار کند و برنامه هایی که دارد را اجرایی کند.

ملی پوش اسبق کشتی ایران درباره پیشنهاد حضور در کادر فنی تیم بزرگسالان از سوی درستکار، گفت: ما باید از قهرمانانمان به درستی و در جای خود استفاده کنیم. ما باید قهرمانانمان را حفظ کنیم و ارزش صندلی آن ها را بدانیم، نه اینکه مثل ابزار به آن ها نگاه کنیم و مثل من که فقط نامم برای حضور در کادر فنی تیم ملی مطرح شد، با نام آدم ها بازی کنیم. من 5 یا 6 سال است در رده های مختلف مربیگری کردم و نزد غلامرضا محمدی، رسول خادم، تقی اکبرنژاد شاگردی کردم، الان دیگر وقتش است به نام سرمربی کار کنم. من برنامه و طرح دارم و اگر بخواهم باز هم مربی باشم دیگر برایم قشنگ نیست، اگر قرار باشد باز هم مربی باشم، ترجیح می دهم در همان باشگاه خودم مربیگری کنم.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به قصد فدراسیون کشتی برای تغییر و تحول در کادر فنی رده های پایه، آیا از سرمربیگری در رده های پایه تیم های ملی استقبال می نماید یا خیر، گفت: بله قطعا آماده این کار هستم و پس از سال ها کار کردن برنامه و طرح هم برای موفقیت کشتی دارم. معتقدم هر ورزشکاری باید سلسله مراتب را بگذراند و به مرور پیشرفت کند. من اگر سال ها در تیم های ملی مربیگری و شاگردی کردم، اگر تحصیلات عالی را گذراندم و دکترای مدیریت ورزشی گرفتم، اگر در محله یافت آباد در باشگاه مربیگری می کنم، برای این است که بر اساس شایستگی و لیاقت به هدفی که دارم برسم اما در همین فدراسیون کشتی خیلی ها نمی خواهند این ها را ببینند. من برای سرمربیگری رده های پایه طرح، برنامه و تجربه دارم و فقط از رییس فدراسیون کشتی اعتماد می خواهم تا توانایی هایم را ثابت کنم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "صادق گودرزی: یزدانی دیگر به تیلور نمی بازد، وقتش رسیده سرمربی باشم، از دبیر اعتماد می خواهم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادق گودرزی: یزدانی دیگر به تیلور نمی بازد، وقتش رسیده سرمربی باشم، از دبیر اعتماد می خواهم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید