طرز تهیه باقلوا آلبالو شکلاتی و ساده

به گزارش فارس کلوب، باقلوای آلبالو یکی از مدل های متنوع شیرینی است که می توان آن را هم با و هم با درست کرد. حتی اگر آلبالوهایتان را در فریزر گذاشته اید، می توانید با آنها باقلوای خانگی درست کنید. در این مقاله از سرویس در ، طرز تهیه باقلوا آلبالو و شربت روی آن به همراه فوت و فن های درست کردن باقلوا آلبالو را بخوانید.

طرز تهیه باقلوا آلبالو شکلاتی و ساده

طرز تهیه باقلوا آلبالو شکلاتی

زمان مورد احتیاج برای آماده سازی مواد: 30 دقیقه

مدت زمان پخت باقلوا آلبالو: 50 دقیقه

مواد لازم برای تهیه باقلوا آلبالو با خمیر فیلو

آلبالو تازه یا خشک بدون هسته: 1 لیوان دسته دار فرانسوی

شکلات نیمه شیرین: 1 و 1/2 لیوان دسته دار فرانسوی (خرد شده)

کره: 170 گرم

خلال بادام: 85 گرم

گردو: 75 گرم (بو داده)

پسته: 70 گرم (بو داده)

دارچین: 4 گرم

شربت باقلوا یا عسل: 1 لیوان دسته دار فرانسوی

خمیر فیلو: به اندازه لازم

نمک دریایی: کمی

مراحل طرز تهیه باقلوا آلبالو

برای درست کردن باقلوای آلبالو به روش اصیل و سنتی، باید مواد داخل باقلوا را به ترتیب روی خمیر مخصوص باقلوا که به خمیر فایلو یا فیلو معروف است، بریزید و چند بار لایه ها را تکرار کنید. در آخر خمیر را رول کنید و برش بزنید. برش ها باید به مدت 50 دقیقه در فر بمانند تا طلایی شوند. آموزش مراحل طرز تهیه باقلوا آلبالو را در ادامه بخوانید.

مرحله اول: کره را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه باقلوا آلبالو، همه مواد را بیرون از یخچال قرار دهید تا به دمای محیط برسند. کره را در تابه بیندازید و روی حرارت ملایم قرار دهید. اجازه دهید کره ذوب گردد. سپس شعله را خاموش کنید و تابه را کنار بگذارید.

مرحله دوم: مغز گردو و پسته را تفت دهید

مغز پسته و مغز گردو را در غذاساز یا میکسر بریزید و پودر کنید. اگر میکسر در دسترس ندارید، آنها را در یک پلاستیک زیپ کیپ بریزید و با گوشت کوب بکوبید تا له شوند. سپس مغزهای پودر شده را در یک تابه بریزید و بدون اینکه روغن یا کره را به آن ها اضافه کنید، روی حرارت بگذارید و چند دقیقه تفت دهید تا کمی برشته شوند و طعم خامی خود را از دست بدهند.

مرحله سوم: خمیر فیلو را روی کاغذ روغنی بگذارید

در این مرحله از طرز تهیه باقلوا آلبالو، فر را روشن و روی دمای 180 درجه تنظیم کنید تا گرم گردد. سپس روی یک سطح صاف، یک لایه کاغذ روغنی بگذارید. یک لایه از خمیر فیلو یا خمیر باقلوا را روی آن بیندازید. کره ای را که از قبل ذوب نموده بودید، با قلم موی آشپزی روی آن بمالید.

مرحله چهارم: مغزها را اضافه کنید

سپس مغزهای باقلوا را به 3 قسمت مساوی تقسیم کنید. 1 قسمت را روی خمیر بپاشید. کل خمیر را با مغز گردو و پسته تفت داده شده بپوشانید. برای لایه دوم، دوباره یک لایه خمیر فیلو را روی مغزها بگذارید و روی آن کره بمالید. یک قسمت دیگر از مغزها را روی کره بریزید تا کل آن را بپوشاند.

مرحله پنجم: آلبالو را اضافه کنید

روی این لایه از باقلوا، 1/3 از شکلات خرد شده را بپاشید و آلبالوها را به صورت یکدست روی شکلات و مغزها بریزید. برای آخرین لایه، دوباره یک لایه خمیر باقلوا روی مواد بگذارید و کره مال کنید. آخرین قسمت از پودر مغزها و شکلات را روی این لایه بپاشید تا مواد بین باقلوا تمام گردد.

مرحله ششم: باقلوا را در فر بگذارید

در این مرحله از طرز تهیه باقلوا آلبالو، به آرامی، از زیر باقلوا، آغاز به رول کردن خمیر کنید. وقتی باقلوا را پیچیدید، با یاری یک چاقو، آن را به قطعات دلخواه برش بزنید. برش های باقلوا را در سینی فر بگذارید. دوباره قلم مو را در کره بزنید و روی لایه رویی باقلواها بمالید. کمی نمک دریایی، روی باقلواها بپاشید. سینی را در فر بگذارید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک شربتی یا کیک باقلوا

مرحله ششم: شهد عسل را روی باقلواها بریزید

در آخرین مرحله از طرز تهیه باقلوا آلبالو، درب فر را ببندید و آن را روی 175 درجه تنظیم کنید. به مدت 50 دقیقه سینی را در فر بگذارید و اجازه دهید لایه روی باقلواها طلایی یا قهوه ای گردد. سپس آنها را از فر بیرون بیاورید و روی باقلواها را شهد عسل یا شربت باقلوا بریزید. روی شربت یا عسل را به دلخواه برای تزیین، کمی پودر پسته و گردو بپاشید.

مرحله هفتم: باقلوا آلبالو را سرو کنید

یک ساعت دیگر صبر کنید تا شهد یا شربت کاملا به خورد باقلواها برود و در این مدت سرد شوند. بعد می توانید باقلواها را در ظرف مناسب قرار دهید و آن ها را همراه با چای یا یا به عنوان بعد از غذا، سرو کنید.

طرز تهیه شربت روی باقلوا

زمان آماده سازی و تهیه شربت باقلوا: 15 دقیقه

مواد لازم برای تهیه شربت باقلوا

شکر: 2 لیوان دسته دار فرانسوی

آب: 2 لیوان دسته دار فرانسوی

زعفران دم نموده غلیظ: 2 قاشق غذاخوری

گلاب: 1 قاشق غذاخوری

هل: 4 عدد

طرز تهیه شربت باقلوا یا شربت بار

برای درست کردن شربت باقلوا، کافی است همه مواد را به ترتیب در قابلمه بریزید و روی حرارت بگذارید تا بجوشند. بعد از غلیظ شدن شربت، شعله را خاموش کنید تا سرد گردد. به شربت باقلوا، شربت بار هم گفته می گردد و می توانید روی شیرینی های دیگر مثل و هم از آن بهره ببرید. برای مشاهده جزییات روش تهیه شربت باقلوا، مراحل تهیه آن را بخوانید.

مرحله اول: آب و شکر را روی حرارت بگذارید

برای تهیه شربت باقلوای آلبالو در اولین مرحله، باید آب را در یک قابلمه بریزید و روی شعله ملایم گاز قرار دهید. شکر را داخل آب بریزد و بدون این که آن را به هم بزنید، اجازه بدهید آب به آرامی بجوشد و شکر حل گردد. هم زدن شکر در آب موجب شکرک زدن شربت باقلوا می گردد.

مرحله دوم: بقیه مواد را اضافه کنید

وقتی محلول آب و شکر جوشید و به غلظت مناسب رسید، 2 قاشق غذاخوری گلاب و 4 عدد هل را در آن بیندازید و اجازه دهید با هم بجوشند. در آخر 2 قاشق غذاخوری زعفران غلیظ را به شربت باقلوا اضافه کنید. وقتی شربت جوشید و به غلظت مناسب رسید، شعله زیر قابلمه را خاموش کنید و صبر کنید تا شربت باقلوا سرد گردد. دانه های هل را از شربت بیرون بیاورید. سپس آن را روی باقلوا بریزید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه باقلوا یزدی حاج خلیفه

فوت و فن های طرز تهیه باقلوا آلبالو

*به جای شهد عسل، استفاده از شربت باقلوا هم یک روش متداول است. اگر از شربت استفاده می کنید، می توانید اندازه شیرینی شربت را کمی کمتر یا بیشتر، بسته به ذائقه خود، در نظر بگیرید.

*در هنگام درست کردن شربت روی باقلوا، از به هم زدن زیاد شربت خودداری کنید. هر چند این کار باعث می گردد که شکر زودتر ذوب گردد، ولی خیلی زودتر از حالت عادی شکرک می زند.

*برای طرز تهیه باقلوا آلبالو، بهتر است از آلبالو خشک بهره ببرید تا آب پس ندهد و خمیر باقلوا شل نگردد. حواستان باشد که حتما قبل از اضافه کردن آلبالوها، با هسته آنها را جدا کنید.

*برای طرز تهیه باقلوا آلبالو ساده، شکلات را از دستور تهیه آن حذف کنید.

*باقلوای آلبالو را می توانید در کنار هم سرو کنید.

سوالات متداول

برای روی باقلوا آلبالو از چه شهدی استفاده کنیم؟

به عنوان شیرین کننده برای روی باقلوا، هم می توانید از شربت مخصوص باقلوا و هم از عسل بهره ببرید. می توانید به جای شیرین کننده ها، از شکلات مایع هم برای روی باقلوای آلبالو بهره ببرید.

چرا شربت باقلوا آلبالو را نباید در حین پخت، به هم زد؟

به هم زدن شربت باقلوا باعث می گردد بعد از آماده شدن شربت و استفاده روی باقلوا، در مدت کوتاهی بعد از سرد شدن، شربت روی باقلوا شکرک بزند.

منبع: افق کوروش

به "طرز تهیه باقلوا آلبالو شکلاتی و ساده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه باقلوا آلبالو شکلاتی و ساده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید