فیلم ، نمایان شدن مار غول پیکر در خورشید

به گزارش فارس کلوب، گجت نیوز نوشت: مدارگرد خورشیدی آژانس فضایی اروپا توانسته در جدیدترین مشاهدات خود متوجه وجود یک مار غول پیکر در خورشید گردد. این مار بزرگ چیست و به چه پدیده ای مربوط می گردد؟

فیلم ، نمایان شدن مار غول پیکر در خورشید

ویدیو نوی که از سطح خورشید منتشر شده است، وجودی چیزی شبیه به یک مار غول پیکر را در این ستاره نشام می دهد. البته چیزی که به وسیله مدارگرد خورشیدی آژانس فضایی اروپا ثبت شده یک موجود فضایی عجیب نیست، بلکه شاهد یک پدیده نو هستیم که به خاطر فعالیت های شدید خورشید اتفاق افتاده است.

خزیدن یک مار بزرگ زیر سطح خورشید

در 14 شهریور ماه بود که مدارگرد خورشیدی در هنگام نزدیک شدن به خورشید، متوجه خزیدن چیزی در زیر سطح آن شد. دانشمندان می گویند که مار مورد اشاره در واقع جریان سردتری از پلاسما در میان پلاسماهای بسیار داغ خورشیدی است و البته تحت تاثیر میدان مغناطیسی این ستاره قرار گرفته است.

David Long، استاد کالج دانشگاهی لندن در شرح این پدیده گفت که پلاسما از یک جهت به جهت دیگر می رود؛ اما میدان مغناطیسی بسیار در هم تنیده و پیچیده است. بنابراین ما چون به یک ساختار پیچیده نگاه می کنیم، این تغییر در مسیر را می بینیم. البته دانشمندان در حال حاضر نیز در کوشش برای درک هرچه بیشتر میدان های مغناطیسی خورشید و نحوه رفتار آنها هستند، اما این کار به هیچ وجه آسان نیست.

جو خورشید از پلاسمای ساخته شده به وسیله ذرات باردار تشکیل شده است. در واقع اگر دانشمندان بتوانند ساختار پلاسما را دنبال نمایند، قادر خواهند بود نسبت به میدان های مغناطیسی خورشید نیز اطلاعات نسبتا خوبی به دست بیاورند.

اینکه ما شاهد یک مار غول پیکر در سطح خورشید هستیم، جالب است؛ اما جالب تر از همه این است که مار اشاره شده از چه چیزی فرار می کرد. اندکی پس از این اتفاق، دقیقا از همان نقطه آغاز حرکت یک تاج ستاره ای بزرگ فوران کرد و اندازه زیادی پلاسما را به فضا فرستاد. این فوران ها معمولا به لکه های خورشیدی (بخش هایی از خورشید که در آنجا میدان مغناطیسی بسیار متمرکز است) مربوط هستند.

دانشمندان گمان می نمایند که این فوران یکی از قدرتمندترین تاج های ستاره ای مشاهده شده به وسیله مدارگرد خوردشیدی از سال 2020 بوده است. البته مدارگرد در آن موقع تنها نبود و کاوشگر خورشیدی پارکر ناسا نیز دقیقا در مسیر فوران خورشیدی قرار داشت. هرچند که به آن هیچ آسیب خاصی نرسید؛ زیرا ناسا آن را دقیقا برای آنالیز پلاسماهای پرتاب شده از خورشید فرستاده است.

فعالیت لکه های خورشیدی رو به افزایش است و به زودی شاهد اوج چرخه 11 ساله فعالیت های خورشیدی خواهیم بود. با توجه به اینکه مدارگرد آژانس فضایی اروپا بهار 1403 به نزدیکترین فاصله به خورشید می رسد، انتظار داریم که پدیده های عجیب دیگری همانند مار غول پیکر را ببینیم.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "فیلم ، نمایان شدن مار غول پیکر در خورشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم ، نمایان شدن مار غول پیکر در خورشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید