قدردانی وزارت بهداشت از فعالیت رسانه ای شبکه های استانی، دارابی: 66 مستند درباره کرونا در حال فراوری است

به گزارش فارس کلوب، سخنگوی وزارت بهداشت از مجموعه اقدامات شبکه های استانی در زمینه ارتقای آگاهی عمومی در حوزه سلامت تشکر کرد.

قدردانی وزارت بهداشت از فعالیت رسانه ای شبکه های استانی، دارابی: 66 مستند درباره کرونا در حال فراوری است

به گزارش خبرنگار ، دکتر جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت در ملاقات با معاون امور استان های رسانه ملی با اهدای لوح سپاس وزیر بهداشت به دکتر دارابی، از مجموعه اقدامات معاونت امور استان ها در زمینه ارتقای آگاهی عمومی، جلب مشارکت وسیع اجتماعی و ارتقای روحیه مدافعان سلامت و اطلاع رسانی پیرامون رعایت مسائل بهداشتی به اقشار مختلف جامعه تشکر کرد.

دارابی در ابتدای این نشست با اشاره به گستردگی فعالیت های شبکه های رادیویی و تلویزیونی در مجموعه سازمان صدا و سیما گفت: 80 شبکه رادیویی و تلویزیونی مربوط به معاونت امور استان ها که در قالب شبکه های استانی و سراسری فعالیت می نمایند، نقش معین نماینده ای را در عرصه فعالیت های رسانه ای کشور دارند.

معاون امور استان های رسانه ملی با تاکید بر اهمیت ثبت همه اقدامات انجام گرفته در موضوع مقابله با کرونا گفت: به همه مراکز استانی ابلاغ شده است که مستند های ویژه ای در زمینه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی و اقدامات کادر درمانی در مقابله با بیماری کرونا فراوری نمایند که بر این اساس 66 مستند در این خصوص در استان های مختلف در حال فراوری و ساخت است.

وی ادامه داد: موضوع مستند های پیش بینی شده در دو بخش در نظر گرفته شده است؛ نخست فعالیت کادر درمان در استان ها بوده و دومین مورد هم در حقیقت مستندسازی اقدامات دستگاه های مختلف در این زمینه است.

دارابی از اضافه شدن بخش ویژه مستند ها و برنامه های مربوط به مقابله با کرونا در جشنواره فراوریات مراکز استانی صدا و سیما اطلاع داد و گفت: در جشنواره پویانمایی و برنامه های عروسکی هم این بخش در نظر گرفته شده است.

معاون امور استان های سازمان صدا و سیما با اشاره به فعالیت واحد های شعر و موسیقی مراکز عنوان نمود: در این واحد ها هم آثاری در ارتباط با فعالیت کادر درمان در مقابله با بیماری کرونا فراوری و منتشر شده است.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی هم که این بیماری همچنان شیوع دارد، دستورالعمل های جدیدی به مراکز ابلاغ شده که در حوزه رعایت مسائل بهداشتی، کنترل بیماری و اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مخاطبان هستند.

دارابی به ویژه برنامه گرامیداشت قربانیان کرونا در مراکز استانی صدا و سیما اشاره و اظهار کرد: این برنامه در شب رحلت حضرت خدیجه کبری (س) در 33 مرکز روی آنتن رفت و بازتاب گسترده ای در بین مخاطبان داشت.

دکتر جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم در این نشست با اشاره به ضرورت قدردانی از مجموعه رسانه ملی به خاطر فعالیت گسترده در زمینه اطلاع رسانی پیرامون رعایت مسائل بهداشتی و جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا گفت: سازمان صدا و سیما در این زمینه عملکرد بسیار خوبی داشت و معاونت امور استان ها و شبکه های استانی هم در این بین پیشتاز بودند. به همین دلیل وزیر بهداشت تشکر ویژه ای از معاون محترم امور استان ها و دیگر مدیران و کارکنان این معاونت و همه همکاران در مراکز استانی رسانه ملی دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در ماه های گذشته و با شیوع کرونا، رسانه ملی فعالیت های چشمگیری داشته است، گفت: کار شما قابل ستایش است و لازم بود که برای قدردانی از زحماتتان هر چه زودتر این ملاقات صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه در بحبوحه این بحران باید نیمه پُر لیوان را هم دید، گفت: همه دستگاه ها و همه اقشار مردم برای مقابله با این ویروس منحوس وارد میدان شدند و رسانه ملی هم در حوزه های گوناگون فعالیت خوبی داشته است که در این بین معاونت امور استان ها عملکردی بی بدیل و کم نظیر داشت.

جهانپور اضافه نمود: ساخت آثار مستند درباره کرونا برای نسل های بعد حائز اهمیت است و آیندگان می توانند از این تجربه استفاده نمایند.

در این ملاقات دکتر جهانپور لوح سپاس وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی کشور را به دلیل عملکرد مناسب و شایسته معاونت امور استان ها در مقابله با بیماری کرونا تقدیم علی دارابی کرد.

در این لوح که با امضای دکتر نمکی به معاون امور استان ها اهدا شد، آمده است: ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات و تبریک عید سعید فطر، فارغ از تعارف معمول و مرسوم عرض می کنم تردیدی نیست که اگر همراهی مدام، مشفقانه و دلسوزانه جنابعالی و همکارانتان در سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی نبود، توفیق امروز همکاران اینجانب در مدیریت این بیماری اینگونه میسر نمی شد.

نقش بی بدیل رسانه ملی در اطلاع رسانی، ارتقای آگاهی عمومی، جلب مشارکت وسیع اجتماعی و ارتقای روحیه مدافعان سلامت، در تاریخ این سرزمین به عنوان دستاوردی مهم به یادگار خواهد ماند. امید است در ادامه این راستا هم بتوانیم از مساعدت ارزشمند جنابعالی و همکاران ارجمندتان بهره مند شویم و هر چه زودتر با مهار این ویروس منحوس، شاهد سلامت و شادابی مردم عزیزمان باشیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "قدردانی وزارت بهداشت از فعالیت رسانه ای شبکه های استانی، دارابی: 66 مستند درباره کرونا در حال فراوری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدردانی وزارت بهداشت از فعالیت رسانه ای شبکه های استانی، دارابی: 66 مستند درباره کرونا در حال فراوری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید