مسائل ایمنی عامل فراخوان چری آریزو 5 و تیگو 7 در چین

به گزارش فارس کلوب، خودروسازان مسئول تمامی جنبه های خودروی خود هستند. حتی اگر درصد کمی از بعضی قطعات معیوب باشد، یک فراخوان باید به خاطر ریسک های بالقوه سرنشینان اعلام گردد.

مسائل ایمنی عامل فراخوان چری آریزو 5 و تیگو 7 در چین

زمانی که یک نقص پنهان می تواند منجر به ریسکی در ایمنی گردد، به صورت فراخوان اعلام می گردد. معمولاً این نقص در گروهی از خودروها دیده می گردد. سطح ریسک ایجادشده باید در سریع ترین زمان ممکن و نه در دوره های سرویس برطرف گردد.

شرکت خودروسازی چری به تازگی با صدور یک فراخوان، جمع آوری بعضی خودروهای تیگو 7 و آریزو 5 را به دلیل خطرات ایمنی بالقوه شروع کرد. خودروی اول این فراخوان خودروهای آریزو 5 (Arrizo 5/EX/GX) فراوری شده از تاریخ 8 اوت 2015 تا 25 مارس 2020 است که از گیربکس CVT 19 استفاده می نماید. نقص این خودروها کافی نبودن نیروی گیرش یا موقعیت نادرست گیره ها در طول فرایند مونتاژ لوله روغن خنک کننده گیربکس است. استفاده طولانی مدت از خودر می تواند باعث افتادن لوله گردد. این موضوع با نشت روغن و روشن شدن چراغ هشدار همراه است.

جدیدترین آگهی های خودروهای چری

خودروی بعدی این لیست بعضی از خودروهای تیگو 7 (2016) با گیربکس CVT 19 است که از تاریخ 9 مه سال 2016 تا 3 دسامبر سال 2018 فراوری شده و تعداد آنها در مجموع 24750 دستگاه است. به سبب طراحی ساختار، لوله روغن خنک کننده گیربکس فاقد قدرت کافی است و احتمال شکست لوله و نشت روغن وجود دارد؛ در نتیجه چراغ هشدار روشن می گردد. در بدترین حالت، گیربکس خراب می گردد و جان سرنشینان خودرو را به خطر می اندازد.

پیش از آنکه خودرویی در یک کشور فروخته گردد، باید تست های همخوانی با شرایط ورود و ایمنی آن کشور را پشت سر بگذارد. این تست ها شامل آنالیز های ایمنی حیاتی است. زمانی که یک خودروساز از وجود نقصی پنهان در خودروی خود مطلع می گردد اما نقص یادشده را قانون گذار تشخیص نمی دهد، خود خودروساز می تواند فراخوان را اعلام کند. اگر قانون گذار تشخیص دهد که عیب دیده شده باعث ریسک عمومی می گردد، به خودروساز مربوطه نیز اعلام می نماید تا فراخوان را انجام دهد.

با اینکه گزارش هایی از خرابی های ذکر شده در ایران نیز وجود داشته است، بااین حال طبق اطلاعات اعلام شده، خودروهایی که در داخل ایران فراوری شده است، مشمول این فراخوان نیستند.

آگهی های خرید و فروش آریزو 5

آگهی های خرید و فروش تیگو 7

***

شما می توانید اخبار روز خودرو را در بلاگ فارس کلوب بخوانید.

جدیدترین آگهی های خودرو
منبع: بلاگ دیوار

به "مسائل ایمنی عامل فراخوان چری آریزو 5 و تیگو 7 در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسائل ایمنی عامل فراخوان چری آریزو 5 و تیگو 7 در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید