آشنایی با هواپیمایی چاینا ساترن

به گزارش فارس کلوب، درباره چاینا ساترن

هواپیمایی چاینا ساترن(China Southern Airlines)، که در تاریخ 1 جولای 1988 آغاز به کار نموده است در کشور چین مشغول به فعالیت است. دفتر مرکزی این ایرلاین در گوانجو واقع شده است. چاینا ساترن از لحاظ کیفیت هواپیما و خدمات پرسنلی که دارد، ایرلاینی 4 ستاره محسوب می گردد.

آشنایی با هواپیمایی چاینا ساترن

این ایرلاین از ترکیب چندین ایرلاین محلی به وجود آمده است و به یکی از بزرگترین ایرلاین های چین تبدیل شده است. چاینا ساترن از لحاظ جابجایی تعداد مسافرین ششمین ایرلاین در دنیا، و از لحاظ اندازه ناوگان هوایی بزرگترین ایرلاین آسیا محسوب می گردد.

مقر اصلی این شرکت هواپیمایی، فرودگاه بین المللی گوانجو و فرودگاه بین المللی پکن می باشد. چاینا ساترن روزانه بیش از 2000 پرواز از بیش از 200 مقصد دارد و عضوی از اسکای تیم SkyTeam می باشد. لوگوی این شرکت هواپیمایی، گل کاپُک(نشان شهر گوانجو) بر روی دم هواپیمایی آبی رنگ است.

ناوگان هوایی چاینا ساترن

چاینا ساترن بزرگترین و پیشرفته ترین شبکه راهی و بزرگترین گنجایش تعداد مسافران را در جمهوری چین دارد.

اخیرا ایرلاین چاینا ساترن با بیش از 800 فروند هواپیمای حمل مسافر و بار مشغول فعالیت است. این هواپیماها شامل بوئینگ های 787، 777،747، 737، و ایرباس های A380، A330، A321، A320، A319 می باشند. ناوگان هوایی چاینا ساترن از لحاظ اندازه در آسیا مقام اول و در دنیا مقام سوم را دارد.

کلاس های پروازی چاینا ساترن

اکونومی کلاس:

اکونومی کلاس A380:
این کلاس پروازی صندلی هایی راحت دارد. بعلاوه با تلویزیون شخصی 9 اینچی، تفریح های دائمی در طول پرواز، زیر سری قابل تنظیم و همینطور صندلی قابل تنظیم می باشد.
اکونومی کلاس B787:

در این کلاس پروازی سیستم تهویه هوا پیشرفته تر شده است. پنجره ها 65% بزرگتر از هواپیماهای کنونی هستند. پنجره های کم عمق الکتروکرومی جایگزین پنجره های مکانیکی سنتی شده اند. بعلاوه برای هر مسافر یک تلویزیون شخصی 9 اینچی قرار داده شده است.

پرمیوم اکونومی کلاس A330:

در این نوع کلاس پروازی، فضای صندلی ها به 35 تا 37 اینچ رسیده است و 40% فضای پا در آن بیشتر شده است. پتوهای گرم و بالش های نرم در پروازهای طولانی در نظر گرفته شده است. و کیفیت غذاهای این کلاس پروازی بهتر شده است.

بیزینس کلاس:

بیزینس کلاس A380:

نسل جدیدی از صندلی های هوشمند، به صورت 1-2-1. این صندلی ها طوری طراحی شده اند که همگی به راهروی هواپیما دسترسی داشته باشند. صندلی ها را می توان کاملا به شکل تخت در آورد. صندلی ها طوری طراحی شده اند که همانند اتاقی شخصی برای هر فرد هستند.

هنگامی که صندلی ها را به صورت افقی خم می کنید، عرض آن 62 سانتی متر می گردد. و طول آن بسته به انتخاب شما از 1.95 متر تا 2.2 متر متغیر است.

فضای خالی میان دو صندلی قابل تنظیم است و به شما این امکان را می دهد تا اندازه فاصله و حریم خصوصی خود را با صندلی کناریتان تعیین کنید.

از امکانات دیگر این کلاس پروازی می توان به امکانات رفاهی نظیر بسته مواد خواندنی، چراغ مطالعه، محافظ لپ تاپ، درگاه یو اس بی، خروجی برق و تلویزیون تمام صفحه 15 اینچی اشاره نمود.

بیزینس کلاس B787:

صندلی های این کلاس پروازی قابلیت تا شدن تا 180 درجه را دارند و به صورت تخت خواب کاملا مسطح در می آیند، و خوابی راحت را برای شما مهیا می نمایند. هر صندلی مجهز به چراغ مطالعه است. بعلاوه مکانی برای قرار دادن نوشیدنی، قفسه مجله و محفظه کفش نیز وجود دارد. برای هر شخص یک تلویزیون 15 اینچی در نظر گرفته شده است.

بیزینس کلاس A330:

در این کلاس پروازی تنها با فشار یک دکمه می توانید از خوابیدن روی صندلی راحت و لوکس لذت ببرید. در کلاس پروازی A330 بیست و چهار صندلی به صورت 2-2-2 قرار داده شده است. صندلی های این کلاس پروازی بسیار جادار هستند.

سیستم تفریح AVOD(ویدئو هنگام درخواست) این امکان را برای شما فراهم می نماید تا به انتخاب خودتان به تماشای فیلم مورد نظر خود بپردازید و یا موسیقی مورد نظر خود را گوش کنید.

فرست کلاس:

فرست کلاس A380:

کلاس پروازی A380 چاینا ساترن در این کلاس پروازی هشتمین پلت فرم پلاتینوم سوئیت اختصاصی خود را ارائه می دهد که برترین امکانات رفاهی را برای مسافران فراهم می نماید.

هر سوئیت 1.52 متر ارتفاع به همراه یک صندلی 82 اینچی دارد.

قابلیت تنظیم الکتریکی هر صندلی این امکان را به وجود می آورد تا آن صندلی در شرایط مطلوبی قرار بگیرد.

هر صندلی را می توان به صورت یک تخت خواب کاملا مسطح درآورد. طول هر صندلی 80 اینچ و عرض آن 33 اینچ است. برای هر شخص یک تلویزیون 23 اینچی دیجیتال در نظر گرفته شده است. برای روشنایی سوئیت شش گزینه منحصر به فرد در نظر گرفته شده است. هر فرد کمدی شخصی با پسورد مخصوص به خود را دارد.

فرست کلاسB787:

کلاس پروازی B787 با طراحی صندلی های منحصر به فرد خود، تجربه پروازی بی نظیر را برایتان به ارمغان می آورد. صندلی های تخم مرغی شکل این کلاس پروازی حریمی خصوصی را برایتان به وجود می آورد. هر صندلی مجهز به ماساژور الکتریکی است. و قابلیت تا شدن به صورت تخت خواب مسطح را دارد. هر صندلی مجهز به خروجی برق و درگاه یو اس بی است. بعلاوه برای هر شخص یک تلویزیون شخصی 17 اینچی در نظر گرفته شده است.

فرست کلاس A330:

در این کلاس پروازی می توانید از وجود صندلی هایی که کاملا به شکل تخت خواب مسطح در می آیند لذت ببرید. ترتیب قرار گرفتن این صندلی ها به صورت 1-2-1 است. اندازه هر صندلی 84 اینچ است. بعلاوه در این کلاس پروازی برای هر شخص یک تلویزیون 15 یا 17 اینچی در نظر گرفته شده است. و یک خروجی برق و درگاه یو اس بی وجود دارد.

قوانین حمل بار در چاینا ساترن:

طبق قوانین چاینا ساترن، برای حفظ ایمنی تمامی مسافران و خدمه هواپیما، از مسافرین خواسته شده است تا چمدان های خود را داخل باربند بالای صندلیشان یا زیر صندلی جلویی خود بگذارند. مسافرانی که نزدیک خروجی های اضطراری هواپیما نشسته اند، باید کیف دستی خود را در باربند بالای سرشان قرار دهند و اطمینان پیدا نمایند که در مواقع اضطراری به پایین پرتاب نخواهد شد.

چاینا ساترن قبل از پرواز بار مسافران را چک می نماید. مسافرین نیز موظف هستند اندازه باری که با خود حمل می نمایند را چک نمایند تا وزن آن از حد مجاز تجاوز نکند. در غیر این صورت اگر اندازه باری که هر مسافر حمل می نماید از اندازه در نظر گرفته شده بیشتر گردد مشمول اضافه بار خواهد شد و باید برای بار اضافی خود هزینه پرداخت کند.

محدودیت های حمل بار دستی مجاز

چاینا ساترن نیز همانند هواپیمایی های دیگر برای حمل کیف دستی همراه قوانین مخصوص به خود را دارد. این قوانین بدین توضیح است.

برای پروازهای داخلی

فرست کلاس: 2 عدد کیف- هر کدام به وزن حداکثر 5 کیلوگرم

بیزینس کلاس، اکونومی کلاس و پرمیوم اکونومی کلاس: 1 عدد کیف- به وزن حداکثر 5 کیلوگرم

برای پروازهای بین المللی

فرست کلاس: 2 عدد کیف- هر کدام به وزن حداکثر 5 کیلوگرم

بیزینس کلاس، پرمیوم اکونومی کلاس و اکونومی کلاس: 1 عدد کیف به وزن حداکثر 5 کیلوگرم

گفتنی است که در تمامی کلاس های پروازی ابعاد کیف دستی نباید از مجموع 115 سانتی متر تجاوز کند.

قوانین حمل بار مجاز در چاینا ساترن

برای پروازهای داخلی

حمل بار مجاز برای پروازهای داخلی در چاینا ساترن حداکثر 45-50 کیلوگرم و ابعاد چمدان 100*60*40 می باشد.

برای پروازهای بین المللی

حمل بار مجاز برای پروازهای بین المللی حداکثر 32- 45 کیلوگرم است و ابعاد چمدان نباید در مجموع از 158 سانتی متر تجاوز کند.

خرید بلیط چاینا ساترن

خرید بلیط هواپیما چاینا ساترن نیز همانند بلیط دیگر ایرلاین ها، در فارس کلوب برای شما فراهم شده است. تنها کافی است به صفحه ایرلاین چاینا ساترن مراجعه کنید و پرواز مورد نظر خود را جستجو کنید. خوب است بدانید که برای خرید بلیط چاینا ساترن در فارس کلوب حتما نیازی نیست که مبدا یا مقصد شما ایران باشد و بدون هیچ دغدغه ای می توانید بلیط پروازهای چاینا ساترن از هر نقطه ای از دنیا به نقاط دیگر را به راحتی و با چند کلیک به صورت آنلاین بخرید.

منبع: فلای تودی

به "آشنایی با هواپیمایی چاینا ساترن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با هواپیمایی چاینا ساترن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید