منطقه اکو می تواند یکی از برترین نقاط گردشگری دنیا باشد

به گزارش فارس کلوب، ایرنا/ براساس سخنان دبیرکل سازمان همکاری های مالی اکو، منطقه اکو می تواند یکی از برترین نقاط گردشگری دنیا باشد.

منطقه اکو می تواند یکی از برترین نقاط گردشگری دنیا باشد

دکتر خسرو ناظری در مراسم افتتاحیه رویداد بین المللی ساری 2022 که با حضور مدیران اکو، وزیر میراث فرهنگی و مدیران استانی و ملی در هتل بادله برگزار گردید، اظهار کرد: شهر ساری و استان مازندران بدلیل جاذبه های فرهنگی، گردشگری و طبیعی عنوان مرکز گردشگری را کسب کرد و این یعنی ظرفیت های ساری سازمان اکو را بر آن داشت تا این شهر را به عنوان یکی از مهمترین نقاط گردشگری منطقه معرفی کند و این انتخاب شایسته اعلام می گردد.

وی با تبریک به شهفرایندان ساری بخاطر کسب عنوان مرکز گردشگری کشورهای عضو اکو از سوی شهرشان اضافه نمود: معرفی مرکز های گردشگری اکو پدیده ای تاثیرگذار برای نزدیکتر شدن ملتهای منطقه با پیشینه تاریخی مشترک و بعلاوه یاری کننده به تقویت مبادلات مالی است و سازمان اکو با همکاری دولتهای عضو در پی تقویت گردشگری برای یاری به افزایش رفاه مردم این کشورهاست. اکو برای حمایت از فرایند کلی توسعه منطقه به گردشگری توجه ویژه ای نموده است.

ناظری اعلام نمود: چهارمین نشست وزرای گردشگری که قرار است سال جاری در شهر کهن بخارا برگزار گردد به بازاریابی، استانداردهای خدمات گردشگری و بعضی از این مباحث مرتبط توجه خواهد نمود و امیدواریم این افزایش توجه به گردشگری نقش مهمی در توسعه منطقه ایفا نماید.

دبیرکل اکو با اظهار اینکه گردشگری از تجارت و اقتصاد دنیای پیشی گرفته، گفت: این صنعت 10 درصد از فراوری ناخالص دنیای را تشکیل می دهد و بیش از 330 میلیون شغل در دنیا ایجاد نموده است.

وی با تاکید بر اینکه منطقه اکو می تواند یکی از برترین نقاط گردشگری دنیا باشد، گفت: این منطقه بواسطه پیشینه تاریخی مهمی که دارد 74 اثر تاریخی ثبت شده در میراث دنیای را در خود جای داده است، اما 6 درصد ورودی دنیاگرد مربوط به اکو است که کم است و احتیاج به همکاری بهینه کشورها در این زمینه احساس می گردد.

ناظری با اعلام اینکه منطقه اکو حدود 49 میلیارد دلار از گردشگری بین المللی کسب عایدی کرد که 2.7 درصد از عایدی گردشگری دنیای را تشکیل می دهد، گفت: متاسفانه کووید 19 تاثیر بدی بر رونق گردشگری منطقه گذاشت و بین 60 تا 70 درصد این عایدیها را کاهش داد و به همین دلیل دبیرخانه اکو طرح اقدام برای برطرف پیامدهای کووید در بخش گردشگری را با شیوه نامه های دنیای تهیه کرد تا اعتماد مسافران را بازگرداند.

وی اضافه نمود: جمهوری ازبکستان به عنوان رئیس دوره ای سازمان اکو سال 2022 را سال تقویت مواصلات برای اکو بیان کرد، بنابراین تقویت روابط بین کشورها به تحقق این هدف یاری میکند.

دبیرکل اکو از مقامات ایران و مازندران بابت برگزاری این رویداد و میزبانی از دویست و شصت و چهارمین نشست شورای نمایندگان دائم کشورهای عضو اکو قدردانی و تاکید نمود: ما وظیفه داریم میراث طبیعی، تاریخی و ظرفیت های گردشگری منطقه را به ملتهای این کشورها نشان دهیم.

منبع: همگردی

به "منطقه اکو می تواند یکی از برترین نقاط گردشگری دنیا باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منطقه اکو می تواند یکی از برترین نقاط گردشگری دنیا باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید