نامزدهای نهایی معتبرترین جایزه ادبی کانادا اعلام شد

به گزارش فارس کلوب به نقل از وبسایت جایزه گیلر، نامزدهای نهایی جایزه گیلرِ کانادا از طریق النا رابینوویچ، مدیر اجرایی گیلر در وبسایت این جایزه به صورت زنده اعلام شد.

نامزدهای نهایی معتبرترین جایزه ادبی کانادا اعلام شد

چهار داستان بلند و یک مجموعه داستان کوتاه در فهرست اولیه جایزه گیلر قرار دارند. هیئت داوران برای انتخاب فهرست اولیه 132 کتاب از سراسر کانادا خوانده بودند.

در جایزه گیلر 100 هزار دلار به رجحانن داستان یا مجموعه کوتاه کانادایی، که به زبان انگلیسی نگاشته شده باشد، اهدا می شود و هر کدام از نامزدهای نهایی 10 هزار دلار دریافت می کنند.

فهرست نهایی نامزدهای جایزه گیلر به شرح زیر است:

شب مبارزه نوشته میریام تووز-رمان

مخاطبین نوشته جردن تاناهیل-رمان

پسر خانه نوشته چلوچی اونیمولوکوه-اونوبیا-رمان

چه بهشت عجیبی نوشته عمر الآکاد-رمان

موجودات خسته پرافتخار نوشته آنجلیک لالوند- مجموعه داستان کوتاه

هیئت داوران درباره فهرست اولیه گفتند: در سالی پر از چالش و همچنین عصر رواج زوم هیئت داوران پس از ساعت ها دور هم نشستن و کتابخوانی پنج اثر را انتخاب کردند. فهرستی از صداهای مختلف و روایات نوآورانه و همچنین سنتی که لذت زیادی را به داوران هدیه کرد. برای همه سلیقه ها در این فهرست داستانی وجود دارد و در هر کدام از این آثار زیبایی، صداقت، شفقت انسانی، و تعالی وجود دارد که به ما نشان می دهد ادبیات کانادا مثل همیشه گسترده و تأثیرگذار است.

پیش از این مارگارت آتوود در سال 1996 با داستان گریس دیگر و آندره الکسیس با داستان پانزده سگ در سال 2015 برنده جایزه گیلر شده اند. ایان ویلیامز با داستان بازتولید هم در سال های گذشته برنده جایزه معتبر گیلر شد.

جایزه گیلر با هدف بزرگداشت رجحان در ادبیات کانادا در سال 1994 ایجاد شد. جک روبینویچ در سال 94 برای بزرگداشت یاد و خاطره همسر روزنامه نگارش دوریس گیلر، که یک سال قبل از آن از دنیا رفته بود، ایجاد کرد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "نامزدهای نهایی معتبرترین جایزه ادبی کانادا اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نامزدهای نهایی معتبرترین جایزه ادبی کانادا اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید