واحدهای دانشگاهی خود را به دانش آموزش مجازی مسلط کنند

به گزارش فارس کلوب، رئیس دانشگاه آزاد گفت: واحدهای این دانشگاه با تسلط بر دانش آموزش مجازی، برای رضایت بخشی و کمک به دانشجویان بکوشند.

واحدهای دانشگاهی خود را به دانش آموزش مجازی مسلط کنند

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی فارس کلوب به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، جلسه دیدار نوروزی محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی باسید محمودرضا آقامیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، عبدالله خالصی دوست رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان، رضا مسعودی سرپرست واحد علوم و تحقیقات وسیف الله فضل الهی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم به صورت ویدئوکنفرانس برگزار گشت.

طهرانچی در ابتدای این جلسه، با اشاره به شیوع ویروس کرونا در دنیا و چالش های مرتبط با آن، گفت: هیچ پیش بینی دقیقی برای غلبه بر این مشکل فعلاً وجود ندارد. البته بشر امیدوار است که این مشکل به زودی مرتفع شود. بر این اساس، دانشگاه آزاد اسلامی باید خود را برای آموزش مجازی مطلوب به دانشجویان، مجهز کند.

وی با تأکید بر اهمیت آموزش در فضای مجازی در دانشگاه، گفت: باید در این زمینه، عرصه استفاده جدی از اینترنت پدید آمده و گذراندن درس مجازی برای همه رشته های دانشگاهی الزامی شود، یعنی دانشجو باید از این روش استفاده کند، چرا که اینترنت می تواند بستر خوبی برای انتقال پیام های علمی باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه اساساً در بحران ها تعطیلی دانشگاه معنا ندارد، گفت: لازمه اینکه دانشگاه با مشکل کشور خود را درگیر کرده و برای حل آن تلاش کند، این است که تعطیل نباشد. اساساً دانشگاه ها تعطیل پذیر نیستند بلکه فعالیت ها را غیرحضوری و طبق پروتکل ها انجام می دهند. برای اینکه بتوانیم در این شرایط بحرانی پاسخگو باشیم، یک صیروریت دائمی و تحول مستمر نیاز داریم. در این زمینه توجه به این نکته لازم است که آموزش مجازی یک سبک است و این الزام وجود دارد که خود را سریعاً به این دانش مسلط کنیم.

طهرانچی ادامه داد: برای تحقق این هدف، اساتید و دانشجویان باید سواد فضای مجازی داشته باشند. در شرایط کنونی ابزار، قالب و فناوری های جدید تغییر کرده و باید به ارائه جدید آنها فکر کنیم.

عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه رضایت دانشجو در زمینه آموزش مجازی بسیار حائز اهمیت است، گفت: در این زمینه باید کار کیفی صورت گیرد. ما در دانشگاه آزاد اسلامی براساس سند دانشگاه اسلامی فعالیت کرده و تحولی را دنبال می کنیم که مأموریت این تحول، تولید و انتشار علم است که باید این کار را اثربخش کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دانشگاه به صورت سنتی پاسخگوی نیاز دانشجویان نیست، شرح داد: دانشگاه آزاد اسلامی می خواهد دانشگاهی در تمام وجوه باشد و براساس اهداف کلان اسناد بالادستی و سند دانشگاه اسلامی، یک دانشگاه انقلابی، تمدن ساز، بافضیلت، اجتماعی، الهام بخش، کارآفرین و تربیت کننده باشد. درواقع دانشگاه آزاد اسلامی می خواهد به عنوان یک دانشگاه حل مسئله، تحول ایجاد کند. این دانشگاه در این فضا، باید بتواند تحولات رخ داده را با سبک زندگی اسلامی- ایرانی ممزوج کرده و به عنوان یک دانشگاه حل مسئله به نحو احسن پاسخگو باشد.

طهرانچی در انتها تأکید کرد: رضایت بخشی و کمک به دانشجویان باید سرلوحه کار رؤسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی باشد.

نتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "واحدهای دانشگاهی خود را به دانش آموزش مجازی مسلط کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واحدهای دانشگاهی خود را به دانش آموزش مجازی مسلط کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید