آیا عینک های سیتروئن می تواند بیماری حرکت را درمان کند؟
به گزارش فارس کلوب، شرکت سیتروئن، عینک هایی را به شکل لوگوی گوگل روانه بازار نموده است که شاید بتواند بیماری حرکت را درمان نموده و لذت سفر را برای مسافران زیادی دوچندان کند.
برای بسیاری از مسافران، فکر یک سفر جاده ای طولانی و پر پیچ و خم در کوه های ایتالیا، فوق العاده هیجان انگیز به نظر می رسد. اما آیا برای همه مسافران به این صورت است؟ این موضوع تعریف دقیق یک کابوس برای آنها محسوب می شود. سرگیجه، سردرد، تهوع و... از نشانه های بیماری حرکت به شمار می رود که هر فردی حداقل یک بار در طول سفر تجربه نموده است. شرکت خودروسازی سیتروئن، عینک های جدیدی را اخیراً روانه بازار نموده است که شاید بتواند این مشکل را درمان کند.
عینک های سیتروئن (Seetroen glasses) با قاب های پلاستیکی سفید رنگ و بزرگ و ظاهری شبیه به لوگوی گوگل، شاید مجذوب نماینده ترین عینک های موجود در بازار نباشند؛ چراکه هدف این شرکت رقابت بر سر طراحی سال نیست و در واقع طوری طراحی شده تا بتواند بیماری ناشی از حرکت در طول سفر را از بین ببرد.
این بیماری حرکت می تواند لذت هر نوع سفری از ماجراجویی های دریایی و سفرهای جاده ای گرفته تا تراموای برقی و سواری در پارک های موضوعی را از انسان بگیرد و دلیل آن هم به تفاوت درک چشم ها و گوش میانی برمی شود. برای از بین بردن این تفاوت، در این عینک ها از تکنیکی به نام بوردینگ رینگ (Boarding Ring) استفاده شده است. این عینک ها از 4 حلقه مملو از مایع آبی تشکیل شده اند که به اطراف چشم حرکت می نماید و به این ترتیب افق را بازسازی نموده و حواس انسان را با هم هماهنگ می نمایند.
هیچ لنزی در فریم ها وجود ندارد و می توانید آن را روی عینک واقعی خود بزنید یا با همسفرهای خود به اشتراک بگذارید. طبق گفته شرکت سیتروئن، بچه ها بالای 10 سال می توانند از این عینک ها استفاده نمایند چراکه در این دوران، رشد گوش داخلی کامل شده است. بعد از 10 تا 12 دقیقه استفاده از آن، بیماری حرکت باید از بین برود. مقدار کارایی این عینک ها که روی افراد بالغ تست شده معادل 95 درصد است و برای خرید آن باید به سایت سیتروئن مراجعه کنید.
منبع: کجارو / edition.cnn.com