نخستین تقابل استاد و شاگرد در شهر اولین ها

به گزارش فارس کلوب، ملاقات های هفته سوم لیگ برتر امروز با انجام 4 مسابقه دیگر به انتها می رسد. از ساعت 15:45 شهرخودرو و صنعت نفت آبادان در استادیوم امام رضا (ع) مشهد به مصاف هم می فرایند.

نخستین تقابل استاد و شاگرد در شهر اولین ها

به گزارش ایران، شاگردان سید مهدی رحمتی بعد از باخت 1-0 مقابل پیکان در خانه به دنبال برد و جبران ناکامی هستند. صنعت نفت هم که مثل شهرخودرو 3 امتیازی است، بعد از باخت 1-0 برابر پرسپولیس امیدوار است در این مسابقه به پیروزیت برسد.

برزیلی ها در بازی رفت لیگ نوزدهم، 1-0 شهر خودرو را در مشهد شکست دادند و بازی برگشت دو تیم هم 1-1 به خاتمه رسید. ذوب آهن از ساعت 16:20 در استادیوم فولادشهر میزبان پیکان است. این باشگاه اصفهانی بعد از اینکه در بازی با فولاد به داوری بشدت معترض بود، در بازی با ماشین سازی هم از دقیقه یک 10 نفره شد و بعد از تساوی 1-1 برابر این تیم، بیانیه ای خطاب به وزیر ورزش نوشت و تهدید به کناره گیری از لیگ کرد! شاگردان رحمان رضایی در شرایطی به میدان می فرایند که پیکان هم تیمی بحران زده است چرا که مهدی تارتار سرمربی این تیم و دستیارانش سه شنبه از سمت خود کناره گیری کردند. البته این استعفا مورد قبول مدیران پیکان قرار نگرفت و حالا باید دید که تارتار امروز روی نیمکت تیمش می نشیند.

تراکتور- سپاهان؛ جدال جذاب مدعیان

در یکی از جذاب ترین بازی های این هفته، تراکتور و سپاهان از ساعت 16:30 در استادیوم یادگار امام (ره) تبریز برابر هم قرار می گیرند. دو تیم پرطرفدار که تقابل شان همواره دیدنی و جذاب است. هر دو تیم تعدادی از بهترین و با کیفیت ترین بازیکنان لیگ برتر را در اختیار دارند و برای همین از آن ها به عنوان دو تیم مدعی نام برده می گردد. البته شاگردان علیرضا منصوریان هنوز بردی به دست نیاورده اند و در بازی قبلی مقابل نساجی هم به تساوی 1-1 رسیدند، اما سپاهان هفته گذشته آلومینیوم را 1-0 برد تا محرم نویدکیا اولین 3 امتیاز لیگ رجحان خود را به دست آورد. دو تیم پیش از شروع لیگ برتر 5 آبان در دیداری محبت آمیز در استادیوم نقش دنیا اصفهان به مصاف هم رفتند که تراکتور 1-0 به پیروزی رسید.

نفت مسجد سلیمان - پرسپولیس؛ حسینی به یحیی رسید

نفت مسجد سلیمان از ساعت 16:35 در استادیوم شهید بهنام محمدی پذیرای پرسپولیس است. دیداری که در آن شاهد تقابل دو همکار سابق هستیم؛ سیدمجتبی حسینی سرمربی نفت و یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس. حسینی مربیگری را سال 1389 با دستیاری گل محمدی در نساجی شروع کرد و در ادامه با یحیی به صبا رفت. وقتی گل محمدی در میانه های راه لیگ یازدهم صبا را رها کرد و به پرسپولیس رفت، باز هم حسینی را با خود برد تا این مربی حضور در جمع سرخپوشان پایتخت را هم تجربه کند. حسینی بعد ها در نفت تهران و ذوب آهن هم دستیار یحیی بود، اما بعد از جدایی گل محمدی از تیم اصفهانی در لیگ هفدهم، او سرمربی ذوب آهن شد و در رده چهارم جدول نهاده شد.

او در ادامه باز هم پیش یحیی رفت کارش را در لیگ هفدهم به عنوان دستیار گل محمدی در تراکتور ادامه داد، ولی پس از اینکه یحیی از سمت خود استعفا کرد، حسینی سرمربی موقت تراکتور شد، ولی بعد از انتخاب ارطغرل ساغلام به عنوان سرمربی جدید این تیم، حسینی هم تبریز را ترک کرد. در واقع بعد از تراکتور راه حسینی و گل محمدی از هم جدا شد. این مربی 46 ساله فصل گذشته راهنمایی مس کرمان را در لیگ دسته اول برعهده داشت و تا آستانه صعود به لیگ برتر هم پیش رفت، اما در نهایت پیروز به این کار نشد.

او در آخرین بازی فصل گذشته مس مقابل شهرداری تبریز با حکم کمیته انضباطی از 4 مسابقه رسمی محروم شد که محرومیت او با پیوستنش به نفت هم ادامه پیدا کرد. او در 2 بازی اول این تیم در لیگ بیستم از روی سکو ها شاگردانش را راهنمایی کرد و پس از سپری شدن 2 مسابقه، کمیته انضباطی با درخواست نفت برای بخشش حسینی موافقت کرد. حالا، اما این گل محمدی است که به علت اخراج در بازی با صنعت نفت آبادان از روی سکو ها بازی تیمش را نظاره کند.

در هر حال هر دو مربی از تفکرات هم شناخت خوبی دارند و باید دید در اولین تقابل آن ها چه نتیجه ای رقم خواهد خورد؟ نفت با 2 تساوی مقابل تراکتور و سایپا لیگ را شروع نموده و حالا حسینی به دنبال نشان دادن توانایی های خود مقابل استاد سابقش است. اما پرسپولیس پس از تساوی بدون گل مقابل سایپا، نفت آبادان را با گل سیامک نعمتی شکست داد تا به اولین برد خود در لیگ بیستم دست پیدا کند. قهرمان 4 دوره لیگ برتر برای باقی ماندن در جمع مدعیان باید امروز برابر دیگر تیم نفتی لیگ پیروز گردد.

دو تیم تا به امروز 6 بار برابر هم در لیگ برتر صف آرایی نموده اند که حاصل آن 4 مساوی، برد 1-0 نفت در بازی رفت فصل گذشته و برد 2-1 پرسپولیس در بازی برگشت در مسجد سلیمان بود. پرسپولیس با پیروزی در آن مسابقه توانست قهرمانی خود در لیگ را قطعی کند و خاطره خوبی از مسجد سلیمان دارد. سرخپوشان در بازی قبل کمال کامیابی نیا را به دلیل محرومیت در اختیار نداشتند، ولی در این مسابقه می توانند از او استفاده نمایند. ضمن اینکه به نظر می رسد بشار رسن هم به ترکیب این تیم اضافه گردد تا شاهد تغییراتی در ترکیب پرسپولیس باشیم.

منبع: فرارو

به "نخستین تقابل استاد و شاگرد در شهر اولین ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین تقابل استاد و شاگرد در شهر اولین ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید