افتتاح 302 پروژه عمرانی همزمان با دهه فجر در اردبیل

به گزارش فارس کلوب، خبرنگاران/اردبیل رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: همزمان با ایام الله دهه فجر 302 پروژه در جای جای استان اردبیل افتتاح می شود.

افتتاح 302 پروژه عمرانی همزمان با دهه فجر در اردبیل

داود شایقی در مصاحبه با فارس کلوب، اظهار کرد: این پروژه ها با سرمایه گذاری 684 میلیارد تومان به بهره برداری خواهند رسید و در کنار آن عملیات اجرایی 12 پروژه با 174 میلیارد تومان شروع خواهد شد.

وی مهمترین این پروژه ها را ریل گذاری راه آهن اردبیل به طول 80 کیلومتر اعلام و گفت: با حضور وزیر راه و شهرسازی عملیات اجرایی این پروژه شروع خواهد شد و در کنار آن چهارخطه محور گرمی - بیله سوار نیز شروع خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل افزود: آبرسانی به روستاها، توسعه راه های روستایی و شریانی، طرح های زیربنایی در بخش کشاورزی، گردشگری و صنعت و همچنین پروژه های عمرانی تاثیرگذار در استان به میمنت ایام الله دهه فجر افتتاح خواهد شد تا زمینه برای جلب رضایت مردم در سایه عملیاتی شدن این پروژه ها فراهم آید.

شایقی گفت: محور اردبیل - سرچم در قانون بودجه از ردیف اعتباری برخوردار است و در سال های گذشته 7 میلیارد تومان و هم اکنون نیز بیش از 50 میلیارد تومان منابع اعتباری دارد که این پروژه با سرعت بیشتری عملیاتی خواهد شد.

وی در مورد شروع عملیات احداث تونل دوم گردنه حیران گفت: با تامین اعتبار برای این پروژه در سفر رئیس جمهور تا یک ماه آینده احداث تونل دوم در این جهت آماده می شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل ادامه داد: در سفر رئیس جمهور به استان اردبیل 35 میلیارد تومان برای تکمیل پل قدس اختصاص یافته که به عنوان کمک دولتی به سیستم شهرداری اردبیل تزریق خواهد شد تا هر چه سریعتر این پروژه آماده بهره برداری شود.

سه برابر سقف بودجه سالانه اعتبار به اردبیل تزریق شده است

شایقی گفت: در سه سال اخیر سه برابر سقف بودجه عادی استان منابع به پروژه های عمرانی سرازیر شده تا اتفاقات بزرگ در این استان رقم بخورد.

وی شرح داد: سقف عادی بودجه استان 700 تا 800 میلیارد تومان است اما فراتر از این رقم ما در سال گذشته امسال و برای سال آینده از محل سفر نوبخت مدیران بانک های عامل و سفر اخیر رئیس جمهور بیش از 2 هزار و 400 میلیار تومان منابع مصوب در نظر گرفتیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل این رقم را معادل سه برابر سقف بودجه عادی و سالانه استان گفت و گفت: با تخصیص این رقم اتفاقات مهمی در استان در حال وقوع است که برای تکمیل راه آهن اردبیل در همه قطعات با جدیت کار و تلاش دنبال می شود.

شایقی گفت: تا سال قبل 400 میلیارد تومان در مجموع برای راه آهن اختصاص یافته بود که سال گذشته، امسال و برای سال آینده در مجموع یک هزار و 400 میلیارد تومان برای خط ریلی استان اردبیل اختصاص می یابد.

وی افزود750 :میلیارد تومان از این منابع از طریق بانک ملی تامین شده و مابقی مربوط به اعتبارات دولتی است.

دبیر شورای برنامه ریزی استان اردبیل گفت: برای چهاربانده کردن راه های استان منابع خوبی تزریق شده تا همه راه های استان اردبیل تا همه راه های استان اردبیل با بهره مندی از ردیف ملی بتوانند توسعه ای ایمن پیدا کنند.

شایقی نمونه این اقدامات را احداث چهارخطه بیله سوار به گرمی و همجنین پارس آباد به سربند گفت و گفت: قرار است سالانه 50 کیلومتر بزرگراه در این استان احداث شود.

وی افزود: در سفر رئیس جمهور 200 میلیارد تومان منابع اعتباری برای توسعه مراکز بیمارستانی و احداث بیمارستان های جدید اختصاص یافته که با این حرکت بخش عظیمی از پروژه های نیمه تمام حوزه بهداشت و درمان به پایان خواهد رسید.

100 درصد اعتبار سفر نوبخت تخصیص یافته است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: در دو سفری که سال گذشته و امسال رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان اردبیل داشتند، 100 درصد اعتبارات مصوب سفر تخصیص یافته است.

شایقی اظهار کرد: برای یک هزار و 600 پروژه در حال احداث استان سالانه 700 تا 800 میلیارد تومان بودجه اختصاص می یابد که با توجه به محدودیت این اعتبارات سالانه از این رقم 60 درصد و به میزان 400 میلیارد تومان تخصیص می یابد.

وی با بیان اینکه همه ساله 50 تا 60 درصد اعتبارات جذب دستگاه های مختلف شده و پروژه های عمرانی عملیاتی می شود، ادامه داد: این مبالغ نیز عمدتا صرف پرداخت مطالبات پیمانکاران و نگهداشت عادی پروژه می شود و به هیچ وجه با این رقم ناچیز نمی توان پروژه ها را در مدت چندین ساله به اتمام رساند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: با توجه به سهم جمعیتی استان که در ردیف بیست و سوم و سهم مساحت که در ردیف بیست و پنجم کشور قرار داریم، باید منابع نیز بر همین اساس توزیع شود اما جایگاه استان در توزیع اعتبارات بیستم است.

شایقی افزود: در لایحه بودجه سال گذشته 27 هزار میلیارد تومان و امسال 28 هزار و 500 میلیارد تومان در نظر گرفته شده که 4.2 درصد این اعتبارات رشد نشان می دهد.

وی گفت: برخلاف رشد کم بودجه ملی سهم استان در بودجه 99 به نسبت امسال 13.2 درصد افزایش یافته که سه برابر میانگین رشد کل کشور است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: در سفر سال گذشته نوبخت به این استان اعتبار خوبی مصوب شد که در انتهای سال گذشته 100 میلیارد تومان و امسال نیز 257 میلیارد تومان به استان تزریق شد تا فرایند مطلوب کارها را ببینیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "افتتاح 302 پروژه عمرانی همزمان با دهه فجر در اردبیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح 302 پروژه عمرانی همزمان با دهه فجر در اردبیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید