رشد 27 درصدی بودجه گیلان در سال آینده، پیش بینی 77 پروژه ویژه

به گزارش فارس کلوب، خبرنگاران/گیلان معاون برنامه و بودجه گیلان گفت: درآمد پیش بینی شده برای گیلان در لایحه بودجه 1400 معادل 2313 میلیارد تومان استان که جایگاه شانزدهم را از لحاظ کسب درآمد داریم و رشد 27 درصدی را نشان می دهد.

رشد 27 درصدی بودجه گیلان در سال آینده، پیش بینی 77 پروژه ویژه

شراره کاووسی در جمع فارس کلوب، به مقایسه بودجه سال 99 نسبت به یک سال گذشته پرداخت و اظهار کرد: از محل قانون بودجه 99 رقمی معادل 941 میلیارد تومان به استان گیلان ابلاغ اعتبار شده که 50 درصد آن مربوط به اعتبارات متوازن است.

وی با اشاره به سهم 25 درصدی اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان در بودجه امسال، اضافه کرد: این اعتبار معادل 236 میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته 44 درصد رشد را نشان می دهد.

معاون برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان، از ابلاغ اعتبار 28 میلیارد تومانی از محل اعتبارات سه درصد نفت و گاز در سال 99 خبر داد و شرح داد: از محل مالیات بر ارزش اضافه کرده نیز با 51 میلیارد تومان ابلاغ اعتبار روبرو هستیم که نشان دهنده رشد 35 درصدی است.

کاووسی، با اشاره به ابلاغ اعتبار 9 میلیارد تومان از محل توسعه و تکمیل راه های روستایی استان، گفت: دولت در بودجه امسال علیرغم فشار تحریم و مسائل ناشی از شیوع بیمار کرونا، سعی کرده مبالغ تخصیصی را افزایش دهد و تمرکز تخصیص به صورت نقدی است.

وی از تخصیص 75 درصدی اعتبارات تملکی استان معادل 176 میلیارد تومان خبر داد و اعلام کرد: اعتبارات تملک سال گذشته تنها 55 درصد تخصیص داشت که شاهد رشد 20 درصدی در تخصیص این اعتبار هستیم.

معاون برنامه و بودجه گیلان، با اشاره به تخصیص 31 درصدی اعتبارات مالیات بر ارزش اضافه کرده در بخش پروژه های ورزشی استان، بیان نمود: در حوزه توسعه و تکمیل راه های روستایی نیز 75 درصد تخصیص داشتیم.

کاووسی، با بیان اینکه تخصیص سال 99 نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، اضافه کرد: امسال 33 پروژه ملی ویژه در گیلان داریم که با اعتبار 305 میلیارد تومانی توسط 12 دستگاه اجرایی در دست اقدام است. همچنین 33 طرح استانی ویژه مربوط به هفت دستگاه اجرایی داریم.

وی از ابلاغ اعتبار 452 میلیارد تومانی از ردیف های مختلف به گیلان طی هشت ماهه امسال خبر داد و اظهار کرد: از این میزان، 380 میلیارد تومان تخصیص یافته که معادل 84 درصد است، در حالی که تخصیص دوره یک ساله گذشته 83 درصد بود.

معاون برنامه و بودجه گیلان، با بیان اینکه از 380 میلیارد تومان اعتبار تخصیصی، 126 میلیارد تومان مربوط به 33 طرح استانی ویژه است، ادامه داد: امسال دولت بر اتمام پروژه های نیمه تمام تاکید دارد لذا برای اتمام این پروژه ها، 158 میلیارد تومان ابلاغ اعتبار داشتیم که صد درصد تخصیص داشته است.

وی با اشاره به شناسایی 52 پروژه نیمه تمام در استان در حوزه آبرسانی روستای، اتمام فضاهای آموزشی و مجتمع های فرهنگی، خانه های بهداشت، مجتمع های میراث فرهنگی و پایگاه های هلال احمر، گفت: 13 پروژه از 29 پروژه مصوب سفر استانی رئیس جمهور در سال 94 به اتمام رسیده که از جمله آن می توان به راه آهن گیلان، آزادراه رودبار، کنارگذر لنگرود، محور سنگر - سیاهکل، آبرسانی به 200 روستا، افتتاح بیمارستان های لنگرود، آستارا، لاهیجان و رضوانشهر و چهار سد لاستیکی اشاره کرد.

کاووسی، همچنین از اتمام بخشی از تعهدات مربوط به تسطیح، نوسازی و یکپارچه سازی اراضی کشاورزی و پرداخت مطالبات صیادان خبر داد و بیان نمود: درآمد پیش بینی شده برای گیلان در لایحه بودجه 1400 معادل 2313 میلیارد تومان استان که جایگاه شانزدهم را از لحاظ کسب درآمد داریم و رشد 27 درصدی را نشان می دهد.

معاون برنامه و بودجه گیلان، با بیان اینکه 854 میلیارد تومان از این اعتبار مربوط به هزینه های جاری 24 دستگاه است، اظهار کرد: همچنین 427 میلیارد تومان اعتبارات تملک استان است که جایگاه چهاردهم را دارد.

وی اعتبارات متوازن گیلان را 1078 میلیارد تومان دانست و یادآور شد: 424 میلیارد تومان برای طرح های استانی ویژه ابلاغ شده که رتبه ششم استان را نشان می دهد. در اعتبارات پروژه های ملی ویژه نیز رتبه هفتم را داریم.

کاووسی، به رتبه دهم استان گیلان در بودجه هزینه ای اشاره کرد و متذکر شد: سهم گیلان از بودجه 1400 به نسبت جمعیت معادل 3.4 درصد است. در واقع اعتبارات هزینه ای گیلان رشد 54 درصدی و اعتبارات تملک رشد 18 درصدی را نشان می دهد که در بخش تملک از متوسط کشور بیشتر رشد داشتیم.

وی از افزایش اعتبارات از محل سه درصد نفت و گاز و کاهش اعتبارات از محل مالیات بر ارزش اضافه کرده خبر داد و اضافه کرد: اعتبارات متوازن استان نیز نسبت به بودجه 99، رشد 93 درصدی را نشان می دهد.

معاون برنامه و بودجه گیلان، با بیان اینکه در بودجه 1400 برای استان 44 پروژه ملی ویژه پیش بینی شده است، گفت: همچنین 33 طرح استانی ویژه در لایحه بودجه سال آینده واهیم داشت.

محمدتقی اقدامی، مشاور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان نیز، اعتبارات هزینه ای را مربوط به هزینه های دستگاه های اجرایی در ارائه خدمات به مردم دانست و اظهار کرد: اعتبارات تملک نیز مربوط به پروژه های عمرانی است که به صورت مداوم برای اجرای آنها از طریق دولت تامین اعتبار می شود.

وی با بیان اینکه از سال 94 تا 98 شاهد رشد متناسب 20 درصدی در سال هستیم، متذکر شد: در حوزه اعتبارات هزینه ای از 353 میلیارد تومان به 651 میلیارد تومان در سال 98 رسیدیم که رشد 1.8 درصد را نشان می دهد.

رئیس گروه امور تلفیق برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان، از رشد دو برابری اعتبارات عمرانی استان طی سال های 94 تا 98 خبر داد و یادآور شد: اعتبارات عمرانی از 746 میلیارد تومان به 1390 میلیارد تومان رسیده است.

اقدامی، با بیان اینکه مجموع اعتبارات استان در سال 94 از 1100 میلیارد تومان به 2040 میلیارد تومان در سال 98 رسیده است، بیان نمود: 32 درصد اعتبارات هزینه ای و 68 درصد آن برای پروژه های عمرانی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "رشد 27 درصدی بودجه گیلان در سال آینده، پیش بینی 77 پروژه ویژه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 27 درصدی بودجه گیلان در سال آینده، پیش بینی 77 پروژه ویژه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید