سال جاری 1400 دستگاه خودرو به آذربایجان صادر می کنیم

به گزارش فارس کلوب، وزیر راه و شهرسازی گفت: سال گذشته 400 دستگاه خودرو از ایران به آذربایجان صادر شد که قرار است سال جاری این رقم به 1400 دستگاه برسد.

سال جاری 1400 دستگاه خودرو به آذربایجان صادر می کنیم

به گزارش گروه مالی فارس کلوب، رستم قاسمی در جلسه کمیسیون مشترک مالی ایران و جمهوری آذربایجان که با حضور شاهین مصطفی یف معاون نخست وزیر این کشور برگزار گردید، با بیان اینکه روابط ایران و آذربایجان همیشه برادرانه بوده است، گفت: ایران مشترکات زیادی با کشور دوست و برادر (آذربایجان) دارد که به عنوان خانواده محسوب می شوند. امیدواریم در سفری که در خدمت معاون نخست وزیر آذربایجان هستیم، موانع فی مابین روابط دو کشور رفع گردد و در موضوعات مختلف به توافق دست یابیم.

وزیر راه و شهرسازی به بعضی موضوعات مذاکرات ایران و آذربایجان اشاره و اظهار کرد: اجرای این توافقات می تواند منافع مردم دو کشور را تأمین کند.

قاسمی گفت: ایجاد پل مرزی صد متری خودرویی بر روی پل آستاراچای و تکمیل قطعه کریدور ریلی رشت - آستارا که برای دو کشور بسیار مهم است، در این سفر مورد مذاکره قرار می گیرد تا به نتیجه برسیم.

وی اعلام کرد: دوستان آذربایجانی ما در آستارای ایران سرمایه گذاری احداث ترمینال نموده اند که بخشی از آن صورت گرفته و بخشی دیگر به جای مانده که قرار است در این مذاکرات در خصوص تکمیل ترمینال صحبت کنیم. بعلاوه نشستی را هم در آستارای آذربایجان برگزار خواهیم کرد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: راه اندازی قطار مسافری نخجوان - مشهد را مجدداً فعال می کنیم. همکاری های حمل و نقل جاده ای و ترانزیت جاده ای، از مهم ترین مذاکرات این کمیسیون است. در پی افزایش آمار تردد ناوگان جاده ای دو کشور هستیم.

قاسمی یکی دیگر از مسائل فی ما بین را امضای موافقتنامه تأسیس کریدور دریای سیاه و خلیج فارس مطرح نمود و گفت: ازسرگیری پرواز های دو کشور در دستور کار این مذاکرات خواهد بود.

وی با بیان اینکه ایران به آذربایجان خودرو به صورت CKD صادر می نماید، گفت: سال گذشته 400 دستگاه خودرو صادر کردیم و سال جاری خوشبختانه به 1400 دستگاه افزایش یافته است. بعلاوه با راه اندازی فراوری مشترک خودروی ایرانی در آذربایجان، می توانیم به سایر کشور های منطقه به وسیله آذربایجان صادرات خودرو داشته باشیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مشکلاتی در بحث حمل و نقلی وجود دارد، گفت: از جمله مسئله عوارض و هزینه حمل در حال حاضر دیده می گردد. قبلاً تردد ها روان و ساده بود. امیدواریم از این به بعد هم این گونه باشد. قطعاً در گذشته روابط نفتی و فرآورده ها با آذربایجان داشتیم که ادامه خواهیم داد.

قاسمی یادآور شد: در خصوص انرژی و نیرو مذاکراتی داشتیم که در حال اجرا است. ایران در سایر صنایع از جمله خودرو از تکنولوژی بالایی برخوردار است. علاوه بر این، ایران خودرو آمادگی دارد کامیون و اتوبوس بسازد.

وی گفت: ایرانی ها توانایی ساخت مسکن، شهرسازی، راهسازی و پروژه های مختلف عمرانی را در آذربایجان دارند؛ برای این موضوع در آذربایجان برای اجرای پروژه های فنی و مهندسی همکاری خواهیم کرد.

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: در پی ایجاد سقف تجارت میان دو کشور هستیم که در کمیسیون مشترک دو کشور در آینده آن را به امضاء می رسانیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "سال جاری 1400 دستگاه خودرو به آذربایجان صادر می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سال جاری 1400 دستگاه خودرو به آذربایجان صادر می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید