انتظار چاپ بیش از 100 کتاب کودک پشت سد گرانی کاغذ

به گزارش فارس کلوب، خبرنگاران: گرانی کاغذ و مسائل موجود در عرصه نشر سبب شده است تا انتشارات سوره مهر به عنوان یکی از ناشران پیروز در عرصه ادبیات کودک و نوجوان، چاپ بیش از 100 عنوان کتاب خود را به نمایشگاه سال آینده موکول کند.

انتظار چاپ بیش از 100 کتاب کودک پشت سد گرانی کاغذ

به گزارش خبرنگار فرهنگی فارس کلوب، گرانی کاغذ و مسائلی که بعد از آن دامن بسیاری از ناشران را گرفت از سال 90 آغاز شد. زمزمه گرانی هر روز کاغذ و تأثیر آن روی چاپ کتاب ها، بعد از روزهای پایانی سال 90 دیگر خبر جدیدی نبود که از اخبار و رسانه ها به گوش می رسید. بسیاری از کتاب ها در این فاصله زمانی از گردونه چاپ خارج شدند و زمان انتشار آنها به رغم بی علاقگی ناشر و مألف به زمان دیگری موکول شد.

در همان ابتدا همه گمان می کردند که راه حلی برای گذر ناشران از این شرایط فراهم خوادهد شد، اما قیمت های نوسانی کاغذ در روزهای متمادی حدس ها را به واقعیت نزدیک کرد که مشکل کاغذ، مشکل امروز و دیروز نخواهد بود. نوسانات کاغذ و بعد از آن دیگر مسائل چاپ، مسئله ای بزرگتر از یک برهه زمانی است و کم کم عواقب خود را نشان خواهد داد.

بعد از گذشت دو سال به نظر می رسد که دیگر عواقب کاغذ کمتر از رسانه ها دیده و شنیده می گردد و دیگر ناشران با دغدغه کمتری به چاپ آثارشان بپردازند، اما طی پنج ماهی که از آغاز سال گذشته هنوز هستند ناشرانی که با کمبود بودجه و گرانی روبرو اند. گرانی ای که سبب شده است تا بسیاری از آثار خوب از فهرست انتشار آثار خارج و به زمان دیگری موکول گردد.

در این میان حوزه هنری که زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت می نماید و دفتر ادبیات کودک و نوجوان این مرکز به عنوان یکی از مراکز اصلی و پرمخاطب برای فراوری محتوا و کتاب ربای گروه سنی کودک و نوجوان به شمار می آید، نیز گرفتار این معضلات شده است. عزت الله الوندی، دبیر اجرایی طرح های ادبی دفتر ادبیات کودک و نوجوان، در گفت وگویی با خبرنگار فارس کلوب ضمن بیان اینکه طرح های تأیید شده در این دفتر تقریباً به اتمام رسیده و به ناشر تحویل داده شده اند، گفت: در حال حاضر حدود 180 کتاب کودک و نوجوان در انتظار چاپ به سر می برند. امیدواریم که این کتاب ها تا نمایشگاه کتاب به چاپ برسند.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا این آثار تا به امروز به چاپ نرسیده اند، گرانی کاغذ را علت اصلی یاد می نماید.

با وجود این، احتمال می رود چاپ مجموعه هایی مانند روزهای انقلاب، صحابه، چهارده معصوم(ع) و بسیاری از آثار ارزشمند و فاخری که در حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نوشته شده و به نوعی منعکس کننده ارزش های انقلابی و زحماتی است که برای به ثمر نشستن انقلاب اسلامی کشیده شده است، از گردونه انتشار خارج و چاپ آنها به روزهای پایانی سال موکول گردد.

انتهای پیغام،

منبع: تسنیم

به "انتظار چاپ بیش از 100 کتاب کودک پشت سد گرانی کاغذ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتظار چاپ بیش از 100 کتاب کودک پشت سد گرانی کاغذ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید