داستان دختری بختیاری در شانزدهمین کتاب لیلا عبدی

به گزارش فارس کلوب، خبرنگاران (ایبنا)، شهاب دارابیان: رمان آساره صبح نوشته لیلا عبدی از سوی نشر آداش به تازگی وارد بازار کتاب شده است. این کتاب شانزدهمین اثر این نویسنده است که مستندی از داستان زندگی دختری از قوم بختیاری و مردم اندیکاست. داستانی بومی با روایتی شیرین و عاشقانه که لیلا عبدی خوب توانسته از پس نگارشش بر بیاید.

داستان دختری بختیاری در شانزدهمین کتاب لیلا عبدی

شخص مرموزی در زندگی آساره وجود دارد که او را از اتفاقی که در گذشته اش افتاده می ترساند. مهر عشقی را به پیشانی آساره زده اند که برایش بدنامی به بار آورده است.

برای کار به منزل دکتر نبوی می رود که او هم درگیر گذشته ای مرموز با ماه پری خانوم است، دختر آقامحمدخان دردانه تاجرفرشی از محله امیرقیز در تبریز. محله ای با قدمت زیاد و کاملا حفظ نموده رسم و رسوماتی دیرینه از زمان ستارخان و باقرخان.

اتفاقی ساده بین این دو فاجعه ای می گردد که آساره را بار دیگر سر زبان ها می اندازد. تماس های شخص مرموزی در طی داستان فضای نسبتا وهم آلود را به داستان وارد نموده این تماس ها در طی داستان دوباره آغاز شده است. آساره دختر یکی از بزرگان بختیاری در اندیکا است و از ترس آبرو و نام پدر مجبور است سکوت کند.

لیلا عبدی تحصیل نموده رشته مدیریت و اقتصاد است و از سال های اول نوجوانی نویسندگی و شعر را به صورت حرفه ای دنبال می نماید؛ وی دو مجموعه شعر هم در کارنامه خود به جا گذاشته است.

در بخشی از این کتاب می خوانیم:

این روزها یک رنگ که باشی چشم شان را می زنی، نه دلشان را می زنی. خسته می شوند از رنگ تکراریت، این روزها دوره دوره رنگین کمان است..!

آدم برخی وقت ها آنقدر دلتنگ کسی می گردد که اگر خود او بداند خجالت زده نبودنش می گردد. تا می آمد بگوید تمام شد شرش کم، ماجرای نو درد نوی را به وجود می آورد. باورکن برخی وقت ها آدم به چشم می بیند دارد بیشتر از خودش عمر می نماید بس که بد روزگار بدترش نموده..

هی روزگار..

ماه پری می گفت اگر کسی تو را بخواهد حتما جایی برایت باز می نماید، خودت را مجبور نکن که به زور جایی برای خودت باز کنی. شنیدی گفت حالم خوب نیست؟

هیچ وقت کسی رو که بهت گفته حالم خوب نیست به حال خودش رها نکن، آدم به هر کسی نمی گه حالم خوب نیست.

کتاب آساره صبح در 490 صفحه و با قیمت 139 هزار تومان وارد بازار کتاب شده است. این کتاب در کمتر از 24 ساعت به چاپ دوم رسید.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "داستان دختری بختیاری در شانزدهمین کتاب لیلا عبدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داستان دختری بختیاری در شانزدهمین کتاب لیلا عبدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید