با تشکر از عبدالله

به گزارش فارس کلوب، رقابت های بیست ودومین دوره لیگ برتر ایران در شرایطی به خاتمه رسید که پرسپولیس در جدالی نفس گیر با سپاهان جام قهرمانی را به دست آورد؛ گو اینکه به غیر از کوشش برای قهرمانی، در انتهای جدول هم رقابتی باورنکردنی برای بقا شکل گرفته بود. پیش از آغاز بازی های هفته سی ام، سقوط نفت مسجدسلیمان به لیگ پایین تر قطعی شده بود و دو تیم مس کرمان و صنعت نفت آبادان باید برای بقا کوشش می کردند.

با تشکر از عبدالله

مس در بازی های رودررو عملکرد بهتری داشت و سرنوشت ماندن دست خودش بود. البته که کار دشواری داشت و باید سپاهان را می برد یا اینکه امیدوار می ماند تا صنعت نفت ببازد. مس می توانست امیدوار باشد که حداقل هر نتیجه ای خودش می گیرد صنعت نفت هم کاری مشابه انجام دهد تا حداقل به لطف عملکرد بهتر در بازی رودررو بماند. با این حال چنین نشد. مس به سپاهان باخت و صنعت نفت با عبدالله ویسی کاری معجزه وار را رقم زد و توانست با یک گل گل گهر را شکست دهد و در لیگ برتر بماند.

زمانی که عبدالله ویسی راهنمایی این تیم را بر عهده گرفته بود، کمتر کسی فکرش را می کرد با توجه به اختلاف موجود در بین تیم های پایین جدول، صنعت نفت شانسی برای بقا داشته باشد. عبدالله هشت هفته مانده به سرانجام راهنمایی این تیم را به دست گرفت و به قولی که داده بود عمل کرد. هرچند باید برای وفا به عهدش تا شنیدن سوت سرانجام بازی مس و سپاهان صبر می کرد. این بازی نفس گیرترین بازی زندگی من بود. قبل از این، این اتفاقات را داشتم، اما نه این طوری. به هر حال زحمت کشیدیم و کوشش کردیم و دانسته بازی کردیم. به قول اسپانیایی ها دانسته بازی کردیم. می دانستیم از بازی چه می خواهیم و بازی را در نیمه اول کنترل کردیم. هرچند بد بودیم، اما خوش شانس هم بودیم.

عبدالله می تواند کاندیدای رجحانن مربی فصل حتی با همین هشت بازی لقب بگیرد. او زمانی راهنمایی صنعت نفت را بر عهده گرفت که تقریبا این تیم شانسی برای بقا نداشت؛ با 12 امتیاز از 22 بازی در قعر جدول جا خوش نموده بود و هفت امتیاز از منطقه امن دور بود. جبران این فاصله احتیاج به یک معجزه داشت. ویسی با کسب 13 امتیاز از هشت بازی مأموریت غیرممکن را ممکن کرد. او در هشت بازی از 22 بازی قبلی بیشتر امتیاز اندوخت و صنعت را نجات داد. به غیر از مأموریت دشواری که عبدالله در آبادان داشت و صنعت را حفظ کرد، این لیگ با آمار مهم دیگری به سرانجام رسید.

شهریار آقای گل

رقابت برای رسیدن به عنوان آقای گلی، یکی دیگر از آن چالش های مجذوب کنندهی بود که به روز آخر کشیده شد. شهریار مغانلو با 12 گل در 29 هفته صدر جدول را در اختیار داشت و رضا اسدی از تراکتور با 11 گل در تعقیب او بود. سپاهان باید با مس کرمان روبه رو می شد و تراکتور با استقلال. روی کاغذ کار شهریار برای رسیدن به عنوان آقای گلی ساده تر بود، ولی ماجرا در این بخش وقتی پیچیده شد که مهدی قایدی یکباره خودش را در قامت مدعی آن هم فقط در یک بازی معرفی کرد. او که تا پیش از روز سرانجامی 9 گل زده بود، برابر تراکتور در ملاقاتی پرگل توانست هت تریک کند و یکباره خودش را به عنوان مدعی اصلی آقای گلی مطرح کند. قایدی بدشانس بود که شهریار مغانلو در لحظات سرانجامی یک گل وارد دروازه مس کرد وگرنه می توانست این عنوان را از آن خود کند. شهریار با 13 گل به عنوان آقای گل لیگ برتر معرفی گردید

و ناگهان استقلال

درست است که شهریار توانست عنوان آقای گلی را از مهدی قایدی بگیرد، ولی استقلال توانست عنوان رجحانن خط حمله لیگ برتر را با رجحان 7 بر یکی که مقابل تراکتور داشت از چنگ سپاهان دربیاورد. استقلال نهایتا پس از 30 بازی با ثبت 52 گل رجحانن خط حمله لیگ برتر شد.

فاکتور تکراری

رجحانن خط دفاع این دوره از رقابت های لیگ برتر هم به پرسپولیس رسید. این تیم فقط 13 بار دروازه اش باز شد تا دوباره همان سناریوی تکراری در مسیر قهرمانی رقم بخورد. در ادوار گذشته تیمی که رجحانن خط دفاعی را داشته توانسته در کورس قهرمانی عملکرد بهتری از خود به جا بگذارد.

علیرضا بیرو و دستکش طلایی

دیگر جدال مجذوب کننده لیگ برتر را هم علیرضا بیرانوند دروازه بان پرسپولیس برد. او به همراه حسن پورحمیدی دروازه بان آلومینیوم اراک در کورس کسب دستکش طلا بودند. هر دو تا پیش از هفته سرانجامی 17 بار کلین شیت نموده بودند، ولی در هفته آخر دو بار دروازه پورحمیدی باز شد تا نهایتا این عنوان به علیرضا بیرانوند برسد. او در مجموع توانست 18 بار دروازه اش را در طول این فصل بسته نگه دارد و رکورد حسین حسینی، دروازه بان استقلال را بشکند. بیرانوند در انتهای ملاقات با نساجی برای حفظ این رکورد جایش را به احمد گوهری داد تا این عنوان در مجموع به نفع خودش ثبت گردد.

منبع: فرارو

به "با تشکر از عبدالله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با تشکر از عبدالله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید