برترین زمان دریافت دوز تقویتی واکسن کووید چه موقع است؟

به گزارش فارس کلوب، همانطور که هوا سردتر می گردد و افراد زمان بیشتری را داخل خانه می گذرانند، خطر ابتلا به کووید نیز افزایش می یابد؛ به همین علت است که کارشناسان بهداشت از عموم مردم می خواهند دوز تقویت نماینده واکسن کووید 19 ویژه سویه امیکرون را تا انتهای ماه اکتبر دریافت نمایند.

برترین زمان دریافت دوز تقویتی واکسن کووید چه موقع است؟

به گزارش ایسنا به نقل از هلث، در حالت ایده آل افراد باید بین اواسط سپتامبر (10 شهریور تا هشت مهر ماه) تا اواسط اکتبر (9 مهر تا 9 آبان ماه) واکسینه شوند، اما دریافت واکسن حداکثر تا انتها اکتبر همچنان می تواند محافظت در برابر ویروس را تضمین کند. تزریق واکسن تقویت نماینده به تقویت سطح ایمنی قبل از افزایش احتمالی عفونت ها در زمستان یاری می نماید.

دریافت واکسن تقویت نماینده برای محافظت از خود و دیگران در برابر ویروس بسیار مهم است و اگر این واکسن ها را دریافت کنید، در واقع می توانید روی شرایط آینده تاثیر بگذارید.

اگر تعداد زیادی از افراد این واکسن ها را دریافت نمایند، این موضوع تاثیر مفید قابل توجهی در پایین نگاه داشتن عفونت ها خواهد داشت؛ بنابراین اگر تا به حال واکسن تقویت نماینده خود را دریافت نکرده اید، حتما برای دریافت آن برنامه ریزی کنید.

اگر نمی توانید فوری و یا کلا واکسن تقویت نماینده دریافت کنید، راه های زیادی برای محافظت از خود دارید که می توانید در پاییز یا زمستان سال جاری از ابتلا به کووید جلوگیری کنید.

به عنوان نمونه دست های خود را مرتبا با آب و صابون به مدت حداقل 20 ثانیه بشویید یا اگر آب و صابون در دسترس نیست، از یک ضدعفونی نماینده دست مبتنی بر الکل بهره ببرید.

از تماس نزدیک با بیماران خودداری و سطوحی را که اغلب لمس می کنید، تمیز و ضدعفونی کنید.

هنگام سرفه یا عطسه دهان و بینی خود را با دستمال بپوشانید یا از داخل آرنج خود بهره ببرید.

در نهایت اگر بیمار هستید، از محل کار یا مدرسه دور باشید؛ در خانه بمانید و از تماس نزدیک با دیگران خودداری کنید.

علاوه بر این در صورت افزایش خطر ابتلا به بیماری شدید ناشی از کووید چندین کار وجود دارد که می توانید برای محافظت از خود انجام دهید.

به وسیله وب سایت های معتبر از به روزرسانی در خصوص کووید و عوامل خطر آن آگاه شوید و خطرات را بشناسید.

با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی در خصوص دریافت واکسن آنفلوآنزا و سایر واکسن ها برای تقویت سیستم ایمنی خود صحبت کنید.

از ازدحام زیاد به خصوص اگر در داخل خانه است، خودداری کنید و در صورت احتیاج به حضور در بیرون از منزل، از ماسک بهره ببرید.

منبع: فرارو

به "برترین زمان دریافت دوز تقویتی واکسن کووید چه موقع است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین زمان دریافت دوز تقویتی واکسن کووید چه موقع است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید