تحقیقات از عملکرد دقیق سنسور مقدار گیری ترکیب بدنی گلکسی واچ 4 خبر می دهند

به گزارش فارس کلوب، این روزها ساعت های هوشمند به انواع و اقسام سنسورهای مختلف برای میزان گیری و پایش شرایط سلامت بدن مجهز شده اند که از جمله برترین های موجود می توان به سری گلکسی واچ 4 اشاره نمود. محصولی که به تازگی تحقیقی در رابطه با دقت سنسور میزان گیری ترکیب بدنی آن انجام شده است.

تحقیقات از عملکرد دقیق سنسور مقدار گیری ترکیب بدنی گلکسی واچ 4 خبر می دهند

اگر به تناسب اندام و سلامتی خود اهمیت می دهید و در پی این هستید که همواره روی فرم بمانید، احتمالا با اصطلاحاتی نظیر شاخص توده بدنی یا تحلیل امپدانس بیوالکتریک (BIA) آشنا هستید. اما تا یک سال قبل می شد اطلاعات مربوط به این موارد را فقط از طریق یک سری دستگاه های خاص که در باشگاه ها و کلینیک های درمانی وجود داشت به دست آورد. اما این روزها قابلیت های یادشده را در ساعت های هوشمند نظیر گلکسی واچ 4 و 5 هم شاهد هستیم. اما پرسش مهم اینجاست که این محصولات تا چه مقدار در مقدار گیری اطلاعات یادشده دقیق هستند؟

به تازگی دانشگاه لوئیسیانا و مرکز تحقیقات پزشکی پنینگتون و بعلاوه مرکز سرطان هاوایی یک تحقیق مشترک انجام داده اند تا بتوانند به پاسخ این پرسش دست پیدا نمایند که آیا گلکسی واچ 4 می تواند با دقت بالا، شاخص توده بدنی و BIA را مقدار گیری کند؟

در این آزمایش 109 نفر شرکت کردند و اطلاعاتی که از طریق گلکسی واچ 4 از BIA آن ها به دست آمده در نهایت با نتایج بدست آمده از دستگاه های دقیق پزشکی مقایسه شده تا تعیین گردد کهکشانی سامسونگ تا چه مقدار در این زمینه دقت دارد. اطلاعاتی که از ساعت گلکسی واچ 4 بدست آمده شامل توده بدون چربی، توده چربی، توده استخوانی، نرخ متابولیک و مقدار آب بدن می شوند که برای یک ورزشکار حرفه ای اطلاعات کاملا مفیدی محسوب می شوند و می توانند به کاربران یاری نمایند به درک درستی از سلامتی خود برسند.

دقت BIA بدست آمده از طریق گلکسی واچ 4

در نهایت نتایج بدست آمده از گلکسی واچ 4 نشان داده که بین آن و داده های بدست آمده از طریق دستگاه های پزشکی 97 تا 98٪ همخوانی وجود داشته است. به عبارتی دیگر، گلکسی واچ یادشده اندکی پایین تر از واقعیت داده ها را ثبت نموده است. در نتیجه می توان روی این دستگاه ها و توانایی هایشان زمانی که محصولات آزمایشگاهی و پزشکی در دسترس نیستند حساب کرد.

برای اینکه دقت مقدار گیری معیارها بالاتر برود، سامسونگ یک سری راهکارهایی ارائه داده که عبارت اند از:

  • در یک زمان از روز مقدار گیری کنید.
  • تست ها را ناشتا انجام دهید.
  • بعد از حمام تست ها را انجام دهید.
  • تست ها را زمانی که در دوره قاعدگی نیستید انجام دهید.
  • تست ها را قبل از فعالیت هایی انجام دهید که می دانید دمای بدن شما را افزایش می دهند.
  • هنگام مقدار گیری، اجسام فلزی را از خود جدا کنید. (نظیر گردن بند).

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "تحقیقات از عملکرد دقیق سنسور مقدار گیری ترکیب بدنی گلکسی واچ 4 خبر می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحقیقات از عملکرد دقیق سنسور مقدار گیری ترکیب بدنی گلکسی واچ 4 خبر می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید