کوشش برای گازدار کردن 17محله و سکونت گاه فاقد کد روستایی در خراسان شمالی

به گزارش فارس کلوب، خبرنگاران/خراسان شمالی مدیر عامل شرکت گاز خراسان شمالی از کوشش برای گازدار کردم 17 محله و سکونت گاه های فاقد کد روستایی اطلاع داد.

کوشش برای گازدار کردن 17محله و سکونت گاه فاقد کد روستایی در خراسان شمالی

حسن رضا میربلوکی در نشست خبری که 22 آذرماه برگزار گردید، با اشاره به اینکه در این استان محلات و سکونت گاه های بالای 20 خانواری وجود دارند که فاقد کد روستایی هستند، گفت: نبود این کد روستایی ممانعت قانونی برای انتقال خطوط گاز ایجاد نموده است.

وی اضافه نمود: اما این شرکت در حال پیگیری است تا مجوزهای لازم را برای این محلات که فاصله بیشتر از دو کیلومتر با شبکه گاز ندارد، اخذ نموده و امر گازرسانی را برای آن ها انجام دهد.

میربلوکی گفت: تعداد این چنین محلات و سکونت گاه ها در شهرستانی همانند مانه و سملقان بسیار زیاد است.

وی ضریب نفوذ گازرسانی به روستاهای این استان را 99.8 درصد گفت و ادامه داد: 747 روستا در این استان از 834 روستا از نعمت گاز برخوردار شده اند.

به گفته این مقام مسئول روستاهایی همانند ارناوه، هاور در شهرستان مانه و سملقان و چهل دختران در اسفراین از جمله روستاهای بالای 20 خانواری هستند که به دلیل بالا بودن هزینه گازرسانی، این امر برای آن ها انجام نمی گردد.

وی از گازرسانی به پاسگاه های مرزی استان نیز اطلاع داد و گفت: تا به امروز به 22 پاسگاه مرزی گازرسانی شده است و طبق برنامه ریزی های اجرا شده باید به شش پاسگاه دیگر نیز گازرسانی انجام گردد.

مدیر عامل شرکت گاز خراسان شمالی اظهارکرد: بعلاوه در این استان به 877 صنعت گازرسانی شده و گازرسانی به 15 صنعت دیگر نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه 50 درصد مصرف گاز در این استان به وسیله 25 درصد از مشترکان خیلی پرمصرف انجام می گردد، تاکیدکرد:342 هزار مصرف کننده خانگی در این استان وجود دارد که اگر هر یک از آن ها به مقدار یک متر مکعب در شبانه روز صرفه جویی گاز داشته باشند می توان مقدار مصرف گاز کارخانه سیمان در فصل زمستان را تامین کرد.

میربلوکی در ارتباط با بدهی صنایع به شرکت گاز استان نیز بیان نمود: مقدار بدهی شرکت لوله گستر اسفراین 11 میلیارد و ریختگری اسفراین 27 میلیارد تومان است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "کوشش برای گازدار کردن 17محله و سکونت گاه فاقد کد روستایی در خراسان شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش برای گازدار کردن 17محله و سکونت گاه فاقد کد روستایی در خراسان شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید