کوشش محققان دانشگاه یزد برای طراحی و فراوری لباس های الکترونیک و جاذب انرژی

به گزارش فارس کلوب، کوشش محققان دانشگاه یزد برای طراحی و فراوری لباس های الکترونیک و جاذب انرژی محققان دانشگاه یزد در صددند تا با استفاده از فناوری های نو، اقدام به طراحی و فراوری منسوجات پیشرفته الکترونیک و جاذب انرژی نمایند.

کوشش محققان دانشگاه یزد برای طراحی و فراوری لباس های الکترونیک و جاذب انرژی

به گزارش خبرنگار دانشگاه کوشش محققان دانشگاه یزد برای طراحی و فراوری لباس های الکترونیک و جاذب انرژی محققان دانشگاه یزد در صددند تا با استفاده از فناوری های تازه، اقدام به طراحی و فراوری منسوجات پیشرفته الکترونیک و جاذب انرژی نمایند.

مهدی حسن زاده استادیار دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه یزد از با اعلام این خبر به تشریح فعالیت ها و اقدامات نوآورانه محققان نساجی در این دانشگاه پرداخت و گفت: عمده فعالیت های پژوهشی ما در دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه یزد در زمینه منسوجات پیشرفته و نانو فناوری منعطف بوده تا بتوان منسوجاتی با خواص و ویژگی های منحصر به فرد ارایه داد.

حسن زاده با توجه به مقالات علمی چاپ شده، نمونه های نیمه صنعتی و طرح های صنعتی که از سوی دانشجویان و محققان کشور در زمینه منسوجات پیشرفته و نانو فناوری کار شده است، گفت: فعالیت های گسترده ای در این زمینه در کشور اجرا شده و نمونه هایی همانند فوق آب گریزی و ضد لک و گل و لای در قالب پوشاک کاربردی در حال صنعتی شدن است.

استادیار دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه یزد با بیان اینکه در سایر حوزه های تخصصی نظیر متعادل نمایندگی دما فعالیت هایی در دست اقدام است، اذعان داشت: در کوششیم تا به سمتی حرکت کنیم که بتوان این منسوجات و تکنولوژی های تازه را به سمت نمونه های صنعتی راهنمایی کنیم.

وی، در حال حاضر لباس هایی بر پایه فناوری منسوجات الکترونیک در دست طراحی و فراوری است که با ایجاد مدار های انعطاف پذیر، از ویژگی های الکترونیک برخوردار خواهد بود. بعلاوه لباس هایی در حال فراوری هستند که قابلیت جذب و ذخیره انرژی را دارند و به طور مثال از حرارت بدن انسان می تواند انرژی لازم را برای فراوری و ذخیره سازی انرژی الکترونیکی به همراه بیاورد.

حسن زاده با تاکید بر اینکه حوزه منسوجات پیشرفته و نانو فناوری، حوزه وسیعی است، ابراز امیدواری کرد: با حمایت های دانشگاه یزد و حضور دانشجویان مستعد امیدست هرچه زودتر در این پروژه ها به سمت صنعتی شدن برویم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "کوشش محققان دانشگاه یزد برای طراحی و فراوری لباس های الکترونیک و جاذب انرژی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش محققان دانشگاه یزد برای طراحی و فراوری لباس های الکترونیک و جاذب انرژی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید