حمایت از کارگاه های صنایع دستی بوشهر با هدف جهش فراوری

به گزارش فارس کلوب، معاون صنایع دستی بوشهر گفت: توسعه کارگاه های صنایع دستی در این استان می تواند یکی از مصادیق جهش فراوری در سال جدید باشد.

حمایت از کارگاه های صنایع دستی بوشهر با هدف جهش فراوری

به گزارش فارس کلوب به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوشهر، لیلا رحیمی دراین باره اضافه کرد: صنایع دستی در این استان در سال های اخیر بیشتر به سوی کاربردی شدن رفته و کم کم دارد در زندگی مردم استان جای خود را پیدا می نماید و می توان گفت که باکیفیت بخشی صنعتگران به محصولات صنایع دستی در آینده شاهد استقبال بیشتر مردم نسبت به این فراوریات خواهیم بود.

او به شیوع ویروس کرونا و برگزارنشدن بازارچه های فروش صنایع دستی در نوروز اشاره نمود و اضافه کرد: شروع سال جدید با یک شرایط حساس همراه بود و بوشهر هم از این قضیه مستثنا نبود به طوری که تمام کارگاه های صنایع دستی، نمایشگاه ها و بازارچه های فروش محصولات فراوریی صنعتگران استان تعطیل شدند، ولی امیدواریم با عبور از این شرایط، کارگاه های صنایع دستی فعال شده و توسعه یابد و در جهت جهش فراوری از این ظرفیت استفاده کنیم.

معاون صنایع دستی بوشهر ادامه داد: رشته های صنایع دستی فعال در استان متنوع هستند که همین امر یاری می نماید که در فراوری محصول بتوانیم جوابگوی سلیقه های مختلف مصرف کنندگان باشیم و بر اساس احتیاج و کاربردی تر از قبل فراوری کنیم.

او از برنامه ریزی برای برگزاری نمایشگاه استانی و ملی در سال 99 گفت و اعلام کرد: یکی از اولویت های ما برگزاری چنین رویدادهایی است تا بخشی از زیان صنعتگران را که در نوروز سال جاری نتوانستند فروش داشته باشند جبران گردد و یقیناً برنامه های حمایتی دیگری را خواهیم داشت.

منبع: میراث آریا

به "حمایت از کارگاه های صنایع دستی بوشهر با هدف جهش فراوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت از کارگاه های صنایع دستی بوشهر با هدف جهش فراوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید