با مقابله همگانی جلوی شیوع کروناویروس را بگیریم، آمادگی دولت برای کمک به کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش فارس کلوب، خبرنگاران/کهگیلویه و بویراحمد معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: باید تلاش کرد با پیشگیری و مقابله همگانی جلوی شیوع کروناویروس را گرفت و زنجیره انتقال این ویروس را قطع کرد.

با مقابله همگانی جلوی شیوع کروناویروس را بگیریم، آمادگی دولت برای کمک به کهگیلویه و بویراحمد

حسینعلی امیری در ارتباط ویدیو کنفرانس با استاندار کهگیلویه و بویراحمد و اعضای ستاد استانی مدیریت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در جریان آخرین اقدامات استان در مقابله با این ویروس قرار گرفت.

وی ضمن تقدیر از اقدامات و عملکرد استاندار و اعضای ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، کهگیلویه و بویراحمد را از استانهای پیروز با کمترین ابتلا به این ویروس خواند و بر پیشگیری و مراقبت بیش از پیش تاکید کرد.

معاون پارلمانی رییس جمهور در این نشست ویدئویی با بیان اینکه این مهمان ناخوانده زحمت ها و خسارات زیادی برای نقاط مختلف کشور به وجود آورد، اعلام نمود: باید تلاش کرد با پیشگیری و مقابله همگانی جلوی شیوع آن را گرفت و زنجیره انتقال این ویروس را قطع کرد.

امیری شرح داد: تاکید رئیس جمهور این است که در این شرایط حساس استانداران، فرمانداران و روسای دانشگاه های علوم پزشکی با همراهی و مشارکت مردم گام بزرگی در ریشه کن کردن این ویروس خطرناک بردارند.

وی از آمادگی کامل دولت برای حمایت و پشتیبانی و کمک به استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و عنوان کرد: نیازمندی ها و مطالبات استان برای مقابله با این ویروس در نشست هیات دولت مطرح و تصمیم گیری خواهد شد.

امیری بعنوان معین استان کهگیلویه و بویراحمد در ستاد ملی مدیریت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، تلاش مسئولان استان با تکیه بر توان داخلی و استفاده از همه ظرفیت ها را ستود و تاکید کرد: در خانه ماندن و پرهیز از مسافرت های غیرضرور درون شهری و برون شهری مهم ترین راه چاره مقابله و ریشه کن کردن این ویروس است.

حسین کلانتری، استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در ادامه با اشاره به اقدامات این استان در مقابله با ویروس کرونا، گفت: کهگیلویه و بویراحمد با انجام 92 درصد غربالگری در سطح استان از طریق سامانه 4030، سامانه سلامت و مراکز 16 ساعته رتبه نخست کشور را از آن خود کرد.

وی با بیان اینکه همه بیمارستان ها و مراکز بهداشتی استان به طور کامل در حالت آماده باش قرار دارند، افزود: از ابتدای اجرای این طرح تا کنون تا به امروز کل مراجعات به بیمارستان ها 7826نفر بوده که با این وجود این تعداد فرایند کاهشی نسبت به روزهای گذشته داشته است.

کلانتری از نصب و راه اندازی دستگاه سی تی اسکن تا هفته آینده در استان خبر داد و اظهارکرد: از همه امکانات و تجهیزات موجود برای ریشه کن کردن این ویروس و حفظ سلامتی مردم و شهفرایندان استفاده می کنیم.

به گزارش فارس کلوب، به نقل از وابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، کلانتری کنترل بیش از پیش ترددها و افزایش غربالگری، رعایت توصیه های بهداشتی، کاهش ارتباطات اجتماعی توجه به پروتکل های بهداشتی و توجه به پویش در خانه بمانید را خواستار شد.

گفتنی است؛ اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری طی ابلاغیه ای حسینعلی امیری را به عنوان معین استان کهگیلویه و بویراحمد در ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا معین کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "با مقابله همگانی جلوی شیوع کروناویروس را بگیریم، آمادگی دولت برای کمک به کهگیلویه و بویراحمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با مقابله همگانی جلوی شیوع کروناویروس را بگیریم، آمادگی دولت برای کمک به کهگیلویه و بویراحمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید