خبرنگاران منشا کووید 19 چیست؟

به گزارش فارس کلوب، تهران- خبرنگاران- یک گروه بین المللی از متخصصان سازمان جهانی بهداشت با ماموریت شناسایی منشا ویروس کووید 19 راهی چین شده بودند، دریافتند این ویروس به احتمال زیاد از خفاش و به واسطه یک جانور به انسان منتقل شده است. این محققان ادعاهای مطرح شده در مورد شیوع ویروس از یک آزمایشگاه چینی را بی اساس دانستند.

خبرنگاران منشا کووید 19 چیست؟

به گزارش روز چهارشنبه گروه دانشگاه و آموزش فارس کلوب از پایگاه خبری ساینس، شناسایی منشا ویروس کووید 19 و تهیه یک گزارش تخصصی در این باره با چالش های متعددی از جمله ممانعت و تاخیر در انتشار اطلاعات و بعلاوه چالش های دیپلماتیک برای ورود متخصصان سازمان دنیای بهداشت به شهر ووهان چین همراه بود.

بالاخره در تاریخ 14 ژانویه یعنی بیش از یک سال پس از شناسایی اولین موارد ابتلا به ویروس، گروه تحقیقاتی پیروز به ورود به شهر ووهان چین شد.

به اعتقاد این متخصصان ویروس SARS-COV-2 که عامل بروز بیماری کووید 19 محسوب می گردد، از خفاش ها به انسان منتقل شده است. به اعتقاد محققان محتمل ترین سناریو این است که ویروس مستقیما از خفاش آلوده به انسان جهش نموده است. با وجود این نظریه های دیگر را رد ننموده اند.

بعلاوه محققان نظریه مطرح شده از طرف مقامات چینی مبنی بر این که منشا ویروس اساسا کشور چین نبوده و این ویروس به وسیله غذای یخ زده وارد کشور شده است، رد نکردند؛ اما احتمال شیوع ویروس از این طریق را بسیار کم دانستند. علاوه بر این ادعاهای مطرح شده در مورد شیوع ویروس به وسیله آزمایشگاه های تحقیقاتی چین را هم بسیار غیرمحتمل اعلام کردند.

بیماری کووید 19 ظرف 15 ماه گذشته بیش از 2.7 میلیون نفر را در سراسر دنیا به کام مرگ فرستاده است و دولت های سراسر دنیا را وادار به اعمال محدودیت هایی نموده است که موجب آسیب اقتصاد دنیای شده اند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران منشا کووید 19 چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران منشا کووید 19 چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید