اثری از ادبیات نوجوان آلمان با عنوان سی وپنجم ماه مه منتشر شد

به گزارش فارس کلوب، به گزارش خبرنگار خبرنگاران (ایبنا)؛ رمان نوجوان سی وپنجم ماه مه نوشته اِریش کِستِنر با ترجمه سپیده خلیلی از سوی کتاب های مهتاب (واحد کودک ونوجوان محراب قلم) روانه بازار نشر شد.

اثری از ادبیات نوجوان آلمان با عنوان سی وپنجم ماه مه منتشر شد

سی وپنجم ماه مه؟! مگر ماه سی وپنج روزه هم داریم؟! سی وپنجم ماه مه، برخلاف بیشتر داستان های کستنر که نویسنده در آنها فضایی واقع گرایانه از آلمان دوره خود به تصویر می کشد، داستان فانتزی و طنزی است درباره ماجراهای کُنراد، پسربچه ای که به همراه عمویش و سوار بر اسبی سخنگو، وارد کمدی می گردد و از سرزمین های عجیب و غریب سر در می آورد.

عمو رینگل هوت، مجرد و داروساز بود و هر پنج شنبه برادرزاده خود کنراد را از مدرسه، به خانه خود می آورد و بعد از خوردن ناهار و حرف زدن و خوش گذرانی او را به خانه اش می رساند. روزی کُنراد غمگین بود؛ زیرا باید انشایی با موضوع دریای جنوب می نوشت و هیچ اطلاعی از دریای جنوب نداشت. عمو رینگل هوت و کُنراد در آن پنج شنبه با اسب سیاهی به نام نگرو کالبا آشنا شدند که قبلا برترین اسکیت باز بین المللی بود. اسب سیاه به خانه آنها آمد و از وجود یک کمد قدیمی قرن پانزدهم اطلاع داد و گفت راه رسیدن به دریای جنوب به وسیله درِ بزرگی در داخل کمد است. آنها یکی یکی وارد کمد شدند. در این کتاب اتفاقات عجیب وغریبی که برای آنها رخ می دهد به تصویر کشیده شده است.

بر خلاف دیگر آثار کستنر که به فارسی ترجمه شده، حال وهوای این کتاب فانتزی است و تلفیقی از آلیس در سرزمین عجایب است با نارنیا: شیر، کمد لباس و جادوگر. نثر نویسنده شیرین و طنز کتاب خوشایند است: اسبی اسکیت سوار که بیمه نیست، دختری با پوست شطرنجی، نهنگی که در خشکی زندگی می نماید و خط استوایی که هر چند روز یک بار زنگ می زند!

در بخشی از این کتاب می خوانیم:

کنراد با دست، یال اسب را گرفته بود تا به زمین پرت نگردد. عمو هم محکم کنراد را گرفته بود تا نیفتد. گل های رز، برق می زدند و گل های زنگوله ای، آرام زنگ می زدند.

عمو رینگل هوت با خودش گفت: خدا کند زودتر برسیم!

ناگهان اسب ایستاد.

کنراد که در این مدت چشمانش را بسته بود، با احتیاط آنها را گگردد و پرسید: چی شده؟

اسب کنار نرده ی بلندی ایستاده بود. از نرده تابلویی آویزان بود که رویش نوشته شده بود: سرزمین جادویی؛ ورود برای عموم آزاد است؛ بچه ها نصف قیمت.

کتاب های مهتاب رمان نوجوان سی وپنجم ماه مه نوشته اِریش کِستِنر با ترجمه سپیده خلیلی را در 135 صفحه، شمارگان هزار و 100 نسخه و به بهای 30 هزار تومان منتشر نموده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "اثری از ادبیات نوجوان آلمان با عنوان سی وپنجم ماه مه منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اثری از ادبیات نوجوان آلمان با عنوان سی وپنجم ماه مه منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید