سفر به مائویی؛ جزیره بزرگ هاوائی

به گزارش فارس کلوب، جزیره ماویی یا مائویی (Maui)، دومین جزیره بزرگ هاوائی و هفدهمین جزیره بزرگ در آمریکا محسوب می گردد. جزیره ای طبیعی و مسحور کننده که به خوبی توانسته است بازدید کنندگان را به خود جذب کند.

سفر به مائویی؛ جزیره بزرگ هاوائی

جزیره مائویی دارای 30 مایل شن و ماسه سفید، قرمز و مشکی و در کل رنگارنگ است که دومین جزیره بزرگ در مجمع الجزایر هاوائی و نقطه عطفی برای کشف کوسه های کوهان دار به شمار میرود. زمانی که به این جزیره بزرگ سفر می کنید، باید بدانید که چه اعجاب طبیعی و شگفت انگیزی در انتظار شما است.

عجایب طبیعی: ساحل شن و ماسه قرمز

ساک مسافرتی خود را سبک بسته بندی کنید، اما حواس تان به باتری آیفون باشد که خوب و کامل شارژ شده باشد، زیرا در این ساحل، قرار است عکس های فوق العاده ای را ثبت کنید. این خلیج کوچک که در نزدیکی هانا واقع شده است، رنگ خیره نماینده خود را از فوران آتشفشان ها در گذشته به دست آورده که در کنار آب های عمیق آبی رنگ به خوبی خودنمایی می نماید و این تضاد رنگ، شما را مجذوب خود می نماید.

سفر فرهنگی: پارک ملی دره ایائو (Īao Valley State Park)

این پارک ملی (که 15 دسامبر بعد از بازسازی دوباره باز خواهد شد) دارای صخره هایی به بلندی 1200 متر در میان گیاهان سر سبز است. در این پارک، یک راستا پیاده روی هموار در دسترس مسافران قرار گرفته که با انبوه گیاهان پوشیده شده است. دره ایائو در سال 1790، محل نبرد کاپنویایی (Kepaniwai) بود که طی مبارزاتی که پادشاه کامهامها (King Kamehameha) برای متحد کردن هاوائی انجام داد، به پیروزی مهمی دست یافت.

ساحل مخفی: ساحل مالوآکا (Maluaka Beach)

در جنوب مائویی، ساحلی با شن و ماسه طلایی گسترده شده که مانند یک راز عجیب، مخفی مانده است. اما اکنون، با وجود ساحل ماکنا (Makena Beach) و زمین گلف که در نزدیکی این ساحل واقع شده است، از جمعیت مسافران برای کشف این ساحل کاسته شده است. البته خوب است که بدانید این ساحل، یکی از نخستین مناطقی است که می توان لاک پشت های دریایی را در آن کشف کرد.

منظرهی مسحور نماینده: دنباله مرزی Waihe‘e

اگر می خواهید طبیعت گردی و پیاده روی دراماتیک در جنگل های سر سبز و انبوه بارانی در کنار آبشار زیبای Makamaka‘ole با منظرهی زیبا از اقیانوس داشته باشید، حتما یک روز را به گشت و گذار در Waihe‘e اختصاص دهید.

خرید: دریفت وود (Driftwood)

شهر زیبا و هنری ماکائوو (Makawao)، خانه چندین بوتیک در میان ساختمان های تجاری تاریخی است. در این بوتیک ها می توانید وسایلی نظیر لباس، لوازم، کفش و .... را بیابید.

مدرسه قدیمی مورد علاقه: یولولانیز هاوایین شیو آیس (Ululanis Hawaiian Shave Ice)

این نهاد صنایع محلی، بیش از 50 سال است که شربت با طعم های مختلف را فراوری می نماید. شما می توانید این شربت های محلی یخی را با طعم دل خواه تان سفارش دهید و با یک قاشق بستنی وانیلی میل کنید. این قدم زدن در ساحل همراه با خوردن خوراکی خوشمزه، یک رویداد عالی در زندگی تان خواهد بود.

غروب زیبای خورشید: بزرگ راه Honoapi‘ilani

کروزی در امتداد خط ساحلی بین مآلاییا (Mā‘alaea) و لاهاینا (Lahaina) داشته باشید و از منظره ی زیبای ساحل لذت ببرید. مردمان محلی همواره می گویند: منظره غروب خورشید در این بزرگ راه شما را خواهد کشت.

مشهور و ارزشمند: راه به هانا

پل و پیچ های تند در راستا هانا که از میان جنگل های انبوه و آبشار ها می گذرد، باعث می گردد رانندگی خاص و خاطره انگیزی را تجربه کنید. اما دقت داشته باشید که اشتباه مسافرانی که برای اولین بار به هانا می فرایند را مرتکب نشوید. حداقل یک روز در هانا بمانید تا از پارک ملی هالاکالا (Haleakalā National Park) هم بازدید نموده و از این همه زیبایی طبیعی لذت ببرید.

خرید سوغاتی و یادبود: وینگز هاوائی (Wings Hawaii)

سامانتها هوارد (Samantha Howard) و ملودی تورس (Melody Torres) در وینگز هاوائی، کریستال، سنگ های قیمتی و فلزات گران بها را به قطعات زیبا و قابل توجهی تبدیل می نمایند. فروشگاهی که گل سر سبد این منطقه است، Pā‘ia نام دارد که می توانید گردنبند های خاص و زیبایی را از آنجا بخرید.

استراحت کنید: هتل وایلیا (Wailea)

هتل وایلیا، در دامنه کوه و بالاتر از سطح ساحل قرار گرفته است. این هتل در زمین 15 هکتاری سر سبز با 72 اتاق واقع شده است. حداقل یک شب را برای خوردن شام در رستوران این هتل اختصاص دهید. نرخ غذا خوردن در این رستوران از 489 دلار آغاز می گردد.

نگاهی اجمالی: طراحی یک روز گشتن در ماویی

صبح خود را با ورزشی سبک در باشگاه ورزشی Kīhei آغاز کنید. سپس روزی را در ساحل کوچک پارک ساحلی Mākena بگذرانید. صعودی به بالای Puuōlai داشته باشید تا به منظرهی زیبا و با شکوه دست یابید. اگر می خواهید شامی از ماهی های روز و تازه میل کنید، به هتل وایلیا و کامپاچی کرودو (kampachi crudo) بروید. از موسیقی زنده لذت ببرید و با خوردن نوشیدنی های میوه ای و خنک، گرمای هوا را آسان تر کنترل کنید.

منبع: کجارو / coastalliving.com

به "سفر به مائویی؛ جزیره بزرگ هاوائی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به مائویی؛ جزیره بزرگ هاوائی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید