سقوط 4 پله ای رتبه سرعت اینترنت ثابت ایران در ماه ژوئن؛ اینترنت موبایل هم یک پله نزول کرد

به گزارش فارس کلوب، در جدیدترین گزارش موسسه اسپیدتست از شرایط اینترنت جهان، رتبه اینترنت ثابت ایران 4 پله سقوط نموده و در جایگاه 145 جهان نهاده شد اما رتبه اینترنت موبایل ایران با یک پله سقوط به جایگاه 72 جهان رسید.

سقوط 4 پله ای رتبه سرعت اینترنت ثابت ایران در ماه ژوئن؛ اینترنت موبایل هم یک پله نزول کرد

گزارش اسپید تست درباره شرایط اینترنت جهان در ماه ژوئن منتشر شد.

شرایط اینترنت جهان

در جهان، سرعت اینترنت موبایل و ثابت نسبت به ماه می افزایش یافته است. اینترنت موبایل از سرعت میانه 30.37 مگابیت در ماه می به 31.01 مگابیت در ماه ژوئن رسیده است.

سرعت میانه اینترنت ثابت در جهان نیز از 64.70 مگابیت در ماه می به 66.25 مگابیت در ماه ژوئن رسیده است. میانه تاخیر در اینترنت موبایل جهانی برابر با 29 میلی ثانیه و در اینترنت ثابت برابر با 10 میلی ثانیه است.

سرعت آپلود موبایل در ماه ژوئن 8.66 مگابیت و سرعت آپلود اینترنت ثابت در ماه گذشته برابر با 28.56 مگابیت است.

سریع ترین اینترنت موبایل را کشور نروژ با سرعت 126.96 مگابیت دارد و پس از آن، کشورهای امارات و بلغارستان با سرعت های 120.37 مگابیت و 110.61 مگابیت قرار دارند. کشور بلغارستان در ماه ژوئن با 6 پله صعود، پیروز شده جایگاه خود در لیست برترین کشورهای دارنده اینترنت موبایل بالا بکشد.

اما در اینترنت ثابت، هنوز کشور شیلی با سرعت 213.73 مگابیت در رتبه نخست قرار گرفته است و دو کشور بعدی، سنگاپور و چین با سرعت های 203.61 و 188.03 مگابیت هستند.

شرایط اینترنت ثابت ایران

در گزارش ماه ژوئن سایت اسپیدتست، سرعت اینترنت ثابت ایران به طور میانه 10.23 مگابیت بر ثانیه با تاخیر 26 میلی ثانیه ارزیابی شده است. در ماه گذشته، سرعت میانه اینترنت ثابت ایران 10.34 مگابیت بود.

بیشتر بخوانید:

همین افت سرعت باعث شده، رتبه سرعت اینترنت ثابت ایران 4 پله نزول کند و در جایگاه 145 جهان قرار بگیرد. در ماه گذشته، رتبه سرعت اینترنت ثابت ایران 141 جهان بود.

علی رغم آغاز کوشش های دولت برای توسعه و افزایش سرعت اینترنت ثابت و بهبود شرایط در این بخش، اما هنوز تاثیرات آن بر اینترنت ثابت ایران مشهود نبوده و کاملا تعیین است که اینترنت ثابت ایران با این شرایط، کندتر هم خواهد شد.

شرایط اینترنت موبایل ایران

این ماه، نه تنها اینترنت ثابت بلکه اینترنت موبایل ایران نیز نزول داشته و با کاهش سرعت روبرو بوده است.

میانه سرعت اینترنت موبایل در ماه ژوئن به 27.17 مگابیت بر ثانیه رسیده است که نسبت به سرعت 26.10 مگابیت در ماه گذشته، افزایش داشته ولی چون سرعت اینترنت موبایل دیگر کشورها هم پیشرفت نموده است؛ با یک پله نزول از رتبه 71 به رتبه 72 رسیده است.

بیشتر بخوانید:

اشباع شبکه موبایل و ترافیک اینترنت ایران روی دوش اپراتورها است؛ به طوری که مدت ها است شبکه موبایل ایران یک شرایط توسعه دهنده و رشد به خود نگرفته است و اپراتورها فقط سعی می نمایند بهبودهایی کوچک در شبکه بدهند.

راه اندازی شبکه 5G در ایران، از جمله عملیاتی شدن می تواند شرایط سرعت اینترنت موبایل ایران را بهبود دهد.

اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا احتیاج به هدایت و یاری دارید؛ پیچ اینستاگرام شبکه چی به آی دی shabakehchi.press@ را فالو و در دایرکت پرسش خود را مطرح کنید تا جواب دهیم.منبع: شبکه چی

به "سقوط 4 پله ای رتبه سرعت اینترنت ثابت ایران در ماه ژوئن؛ اینترنت موبایل هم یک پله نزول کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سقوط 4 پله ای رتبه سرعت اینترنت ثابت ایران در ماه ژوئن؛ اینترنت موبایل هم یک پله نزول کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید