معرفی شرکت هواپیمایی اسکاندیناوی

به گزارش فارس کلوب، آشنایی با شرکت هواپیمایی اسکاندیناوی | Scandinavian Airlines

شرکت هواپیمایی اسکاندیناوی ایرلاینز (Scandinavian Airlines)، یکی از شرکت های هواپیمایی در اروپا و دنیا است که تنها به یک کشور خاص منوط نمی گردد. این شرکت هواپیمایی تحت پرچم 3 کشور حوزه منطقه اسکاندیناوی که عبارتند از کشورهای سوئد، نروژ و دانمارک است، می باشد. این شرکت هواپیمایی را در اصطلاح SAS نیز می نامند. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق هم تاریخچه، اطلاعات شرکت هواپیمایی اسکاندیناوی، اطلاعات پروازس و قوانین و مقررات ضروری برای مسافرین این شرکت هواپیمایی اروپایی را به اتفاق یکدیگر مورد آنالیز قرار دهیم.

معرفی شرکت هواپیمایی اسکاندیناوی

تاریخچه شرکت هواپیمایی اسکاندیناوی

شرکت هواپیمایی اسکاندیناوی در سال 1946 به عنوان یک کنسرسیوم با حضور 4 شرکت با زمینه کاری حمل و نقل در حوزه اسکاندیناوی تاسیس گشت.

این کنسرسیوم در 2 سال بعد یعنی سال 1948، برای پوشش و توسعه همکاری در داخل و خارج از قاره اروپا تبدیل به یک شرکت هواپیمایی واحد به نام شرکت هواپیمایی اسکاندیناوی ایرلاینز و یا همان SAS شدند.

در سال 1951 همه خطوط هوایی که در تابعیت SAS بودند با یکدیگر متحد شدند و امروزه به عنوان اعضای هیئت مدیره و بنیانگذار یکی از بزرگ ترین خطوط هوایی دنیا معرفی می شوند. اولین هواپیمایی که برای پرواز های هواپیمایی اسکاندیناوی مورد استفاده نهاده شد، هواپیمای DC-6B بود.

اولین جهت پروازی که هواپیماهای این شرکت در آن پرواز کرد نیز کپنهاگ (مرکز کشور دانمارک) به مقصد لس آنجلس بود.

جهتهای پروازی برنامه ریزی شده این شرکت هواپیمایی در ابتدا در جهتهای اروپایی و آمریکایی همچون: گرینلند، وینپینگ، کالیفرنیا، مانیتوبا و کانادا برگزار گردید.

این شرکت هواپیمایی تعداد پروازهای خود را از سال 1956 به 3 پرواز در هفته افزایش یافت. یکی از نکات جالبی که درباره این ایرلاین وجود دارد این است که شرکت هواپیمایی اسکاندیناوی در سال های آغازین فعالیتش بسیار با اقبال هنرپیشگان و عوامل مشهور هالیوودی نهاده شد.

بسیاری از بازیگران هالیوود برای انجام سفرهای خود از خدمات این شرکت هواپیمایی استفاده می کردند و همین امر نیز باعث مشهور شدن این ایرلاین شد.

کارشناسان در این زمینه می گویند که این موضوع همچون یک کودتای تبلیغاتی بیش از نیمی از اثرات تبلیغاتی در معروف شدن این ایرلاین را انجام داد.

اما چه امری موجب این اقبال حتی از سمت افراد مشهور هالیوودی شد؟ شرکت هواپیمایی اسکاندیناوی گفت که تحت شرایط خاصی امکان جا به جایی رایگان مسافران از کپنهاگ و دیگر مبداهای اروپایی این شرکت به آمریکا و بالعکس را به وجود آورده است. این جهت در دهه 1950 میلادی محبوبیت فراوانی را مخصوصا بین مسافران آمریکایی به وجود آورد.

شرکت هواپیمایی اسکاندیناوی از سال 1957 به بعد جهت پروازی جدیدی را پدید آورد. این جهت از کپنهاگ به مقصد توکیو، مرکز کشور ژاپن بود. در آن سال ها به خاطر احاطه ای که شوروی به بیشتر کشورهای اطراف داشت، پرواز به سمت آسمان های این منطقه ها سخت و سخت بود. مقصد های که از فضای هوایی چین، ژاپن ، اروپا و مخصوصا سیبری بودند، به شدت به وسیله شوروی کنترل و محافظت می شد.

همانطور که در ابتدا گفتیم، این شرکت هواپیمایی اروپایی تحت نام 3 کشور سوئد، دانمارک و نروژ که کشورهای حوزه اسکاندیناوی نامیده می شوند، فعالیت می کند و در هر کدام از این کشورها شعبه دارد.

هرکدام از این شعبات دارای مقاصد مختلف هستند. به طور مثال دفتر نمایندگی هواپیمایی اسکاندیناوی که تحت راهنمایی سولنا سوئد است دارای 90 مقصد پروازی مختلف است.

یا مرکز اصلی آن که فرودگاه بین المللی کپنهاگ کاستورپ کشور دانمارک است، به بیش از 50 کشور مختلف در اروپا جهت پروازی دارد. از دیگر مراکز اصلی این ایرلاین در کشورهای دیگر حوزه اسکاندیناوی می توان به فرودگاه اسلو در نروژ و فرودگاه گاردموئن می باشد.

البته این ایرلاین دارای هاب و فرودگاه های فرعی دیگری نیز می باشد. از جمله این فرودگاه ها می توان به فرودگاه استاوانگر و ژوتبورگ برگن را نام برد.

البته این ایرلاین دارای هاب و فرودگاه های فرعی دیگری نیز می باشد. از جمله این فرودگاه ها می توان به فرودگاه استاوانگر و ژوتبورگ برگن را نام برد.

قابل ذکر است که شرکت هواپیمایی اسکاندیناوی دارای یک شرکت هواپیمایی کارگو است که به صورت کاملا مستقل فعالیت می کند و کاملا تحت مالکیت این ایرلاین است. دفتر اصلی این شرکت در فرودگاه بین المللی کپنهاگ است.

اسکاندیناوین ایرلاینز در سال 2012 با جا به جایی 25.9 میلیون نفر مسافر در جهتهای مختلف پروازی خود، عایدیی برابر با 36 میلیارد کرون سوئد کسب نمود.

این شرکت در همان سال از نظر کسب عایدی در رده هشتم شرکت های هواپیمایی پر عایدی اروپایی شناخته شد.

در ناوگان هواپیمایی این شرکت 182 فروند هواپیمای مختلف وجود دارد که بیشتر این هواپیماها شامل هواپیماهای ایرباس A319، A320، A321، A330 و هواپیماهای بوئینگ 737، ATR 72 و بومبرایدر (Bombardier) CRJ900 می باشد.

فرودگاه هایی که به عنوان مرکز اصلی این ایرلاین مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از: فرودگاه بروکسل، فرودگاه شارل دوگل پاریس، فرودگاه بین المللی اوهر، فرودگاه گوتنبرگ، فرودگاه هلسینکی، فرودگاه هیترو لندن، فرودگاه لبین المللی لیبرتی نیو آرک و در آخر فرودگاه استکهلم آرلاندا.

اطلاعات شرکت هواپیمایی اسکاندیناوی

نام شرکت هواپیمایی اسکاندیناوی: Scandinavian Airlines

کد یاتا: SK

کد ایکائو: SAS

وب سایت رسمی شرکت هواپیمایی اسکاندیناوی: www.flysas.com

کلاس های پروازی شرکت هواپیمایی اسکاندیناوی

کلاس های پروازی این شرکت هواپیمایی بیشتر بر روی 2 کلاس پر هوادار پروازی بیزینس کلاس و اکونومی کلاس تمرکز دارد. هر کدام از این کلاس های پروازی نیز به درجه هایی مختلف تقسیم می گردند. در مجموع جایگاه های مسافرین این شرکت هواپیمایی دارای استاندارد بالایی هستند و کمتر باعث خستگی مسافرین مخصوصا در پروازهای بلند مدت می شوند. پذیرایی در حین پرواز نیز از مسافران صورت می گیرد.

اطلاعات ضروری برای مسافرین شرکت هواپیمایی اسکاندیناوی

  • قوانین حمل بار و مقدار مجاز بار خود را بر حسب کلاس پروازی خود مورد آنالیز قرار دهید.
  • چک این پرواز خود را حدبیشتر تا 48 ساعت قبل از پرواز نهایی نمایید.
  • در صورتی که اضافه بار برای شما لحاظ گردد، قبل از این که سوار بر هواپیما شوید باید به صورت نقدی هزینه آن را بپردازید.
  • می توانید با نصب اپلیکیشن موبایل این شرکت و یا مراجعه به سایت آن، چک این خود را به صورت آنلاین در هر کجا که هستید انجام دهید و سفر خود را مدیریت نمایید.
منبع: الی گشت

به "معرفی شرکت هواپیمایی اسکاندیناوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی شرکت هواپیمایی اسکاندیناوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید