سیلاب و رانش زمین در کنیا، 194 تن کشته و 100،000 نفر آواره شدند

به گزارش فارس کلوب به نقل از الجزیره، جاری شدن سیل و رانش زمین در کشور آفریقایی کنیا که در پی بارش سنگین باران روی داده، جان 194 تن از شهروندان این کشور را گرفت و حدود یکصدهزار نفر دیگر را از خانه و کاشانه خود آواره کرد.

سیلاب و رانش زمین در کنیا، 194 تن کشته و 100،000 نفر آواره شدند

طبق گفته مقامات کنیا در روز چهارشنبه، جاری شدن سیل همچنین به زیرساختهای مهم و حیاتی این کشور لطمه های فراوانی وارد کرده است.

بنابر پیش بینی ها، بارش سنگین باران که از اواسط ماه آوریل شدت یافته است، طی هفته های آینده در مناطق باران خیز ادامه خواهد یافت. اما ماه مه میلادی انتها فصل بارش ها در این کشور خواهد بود.

در بودالانگی واقع در غرب کنیا پس از آنکه رودخانه نزویا طغیان کرد، ساکنان منطقه مجبور شدند وسایل و متعلقات شخصی خود را با استفاده از قایق یا موتور سیکلت از خانه های خود که در حال فرو رفتن در آب بودند، خارج کنند.

سیروس اوگانو سخنگوی دولت کنیا در یک پیام توئیتری گفت که ظرف سه هفته گذشته، جاری شدن سیل 100،000 نفر را در ان کشور آواره کرد که این امر خود تلاشها برای محافظت از افراد در برابر ویروس کرونا را- که تا به امروز جان 24 نفر را در کنیا گرفته است- بیش از پیش سخت می سازد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "سیلاب و رانش زمین در کنیا، 194 تن کشته و 100،000 نفر آواره شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیلاب و رانش زمین در کنیا، 194 تن کشته و 100،000 نفر آواره شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید