محیط کسب وکار در استان خوزستان نگران کننده است

به گزارش فارس کلوب، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز گفت: آخرین آنالیز شاخص های مربوط به بهبود محیط کسب وکار مربوط به بهار امسال است که تغییرات ایجاد شده در آنالیز مؤلفه ها نشان دهنده شرایط نامناسب فعالیت های مالی استان است.

محیط کسب وکار در استان خوزستان نگران کننده است

شهلا عموری در نشست مشترک ستاد تنظیم بازار و شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان خوزستان توضیح داد: این نتیجه این آنالیز ها به وسیله پرسشنامه هایی که در اختیار فعالان بخش خصوصی قرار می گیرد، احصا می گردد.

دبیر شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان گفت: غیرقابل پیش بینی بودن و تغییرات در قیمت مواد اولیه و محصولات به اسم مهم ترین مؤلفه در ایجاد چالش برای فعالان اقتصادی استان محسوب می گردد.

عموری توضیح داد: علاوه بر این هم بی ثباتی قوانین، مقررات و رویه های اجرایی ناظر بر کسب وکارها و بعلاوه دشواری تأمین اقتصادی از بانک ها هم به اسم 2 مؤلفه مخل در بهبود فضای کسب وکار استان خوزستان شناخته شده اند.

او با بیان اینکه همیشه موضوع بیکاری به اسم دغدغه مسئولان استانی و ملی بیان می گردد گفت: باید توجه داشت که بهبود محیط کسب وکار و حمایت از بخش خصوصی می تواند راستا موردنظر برای کاهش نرخ بیکاری در خوزستان را تسهیل کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز یادآور شد: بیکاری موجود در استان ناشی از رکود اقتصادی، شرایط بد مرزها و دلایل دیگر استان است که باید به صورت شفاف و کارشناسی موردآنالیز و آسیب شناسی قرار گیرند.

وی با تأکید بر اینکه اتاق اهواز آمادگی دارد تا از همه ظرفیت های خود برای بهبود شرایط موجود با دولت همکاری کن، گفت: از مهم ترین زمینه های این همکاری، به رسمیت شناختن مصوبات شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان است.

عموری با بیان اینکه بخش مهمی از کاهش نرخ بیکاری در گرو احیای واحدهای تعطیل شده در استان است گفت: علاوه بر این هم باید کوشش کرد تا واحدهای فراوریی در استان به ظرفیت واقعی برسند.

دبیر شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان خوزستان یادآور شد: واحدهای کوچک صنعتی در استان به واسطه صنایع سنگین ایجاد شده اند؛ بر همین اساس باید از ظرفیت این واحدها در فرایند فراوری و رونق اقتصادی استان استفاده گردد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "محیط کسب وکار در استان خوزستان نگران کننده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محیط کسب وکار در استان خوزستان نگران کننده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید